Site icon NewsIT

Μεταχειρισμένα – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε και τι να προσέχετε: Toyota Yaris (2011-2020)

28.11.2024 | 13:04
Μεταχειρισμένα – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε και τι να προσέχετε: Toyota Yaris (2011-2020)

Το Toyota Yaris της τρίτης γενιάς (2011-2020) ήταν μπροστά από την εποχή του χάρη στην υβριδική τεχνολογία, αλλά ακόμα και τώρα αποτελεί μία από τις πιο δημοφιλείς επιλογές στην αγορά των μεταχειρισμένων και την κατηγορία compact supermini, χάρη στην αξιοπιστία, την οικονομία καυσίμου και τη διαχρονική του αξία.

To Toyota Yaris και συγκεκριμένα η τρίτη γενιά (2011-2020) του ιαπωνικού best seller έχει εδραιώσει τη θέση της ως ένα από τα καλύτερα μοντέλα στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, με πολλά πλεονεκτήματα, αλλά και ορισμένα σημεία που χρειάζονται προσοχή κατά την αγορά ενός μεταχειρισμένου.

Η τρίτη γενιά έχει δεχθεί δύο facelift και τα μοντέλα όλων των ετών έχουν αποδείξει την αντοχή τους στο χρόνο. Έτσι, σε συνδυασμό με την οικονομική κατανάλωση, τους αποδοτικούς κινητήρες, την ευκολία οδήγησης, την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, αλλά και τον πιο σύγχρονο τεχνολογικά εξοπλισμό, καθιστούν τη γενιά αυτή ως μία ιδιαίτερα συμφέρουσα επιλογή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Το ιαπωνικό hatchback συγκέντρωσε όλο το ενδιαφέρον από όταν λανσαρίστηκε η πρώτη γενιά το 1999 λόγω διαφόρων καινοτομιών, όπως για παράδειγμα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στο κέντρο του ταμπλό, ώστε να μην αποσπάται το βλέμμα του οδηγού κατά την οδήγηση. Μάλιστα, κατέκτησε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς, το 2000.

Η τρίτη γενιά Toyota Yaris, λοιπόν, αποτελεί μία αξιόπιστη επιλογή, βασικό προσόν για την αγορά ενός μεταχειρισμένου οχήματος, αλλά και value for money αυτοκίνητο. Η συγκεκριμένη γενιά ήταν εξαιρετικά δημοφιλής και διήρκεσε από το 2011 μέχρι την αντικατάστασή της από την τέταρτη γενιά του Toyota Yaris το 2020, επομένως υπάρχουν πολλές επιλογές στην αγορά σε διάφορες τιμές.

Παρά τις compact διαστάσεις του που το καθιστούν ευέλικτο και πρακτικό στην πόλη, το Yaris της τρίτης γενιάς είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα στην κατηγορία, ειδικά για τους πίσω επιβάτες του, ακόμα και στην έκδοση Hybrid. Αυτό οφείλεται στο επίπεδο πίσω πάτωμα. Υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 286lt, ο οποίος αυξάνεται στα 768lt με αναδιπλωμένα τα διαιρούμενα 60:40 πίσω καθίσματα.

Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε τρίθυρα και πεντάθυρα αμαξώματα και σε πλούσια γκάμα κινητήρων.

Οι κινητήρες της εν λόγω γενιάς έχουν βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές CO2. Συγκεκριμένα, εφοδιάζεται με τα σύνολα: 1.0lt VVTi βενζίνης 69PS, 1.33lt dual VVTi βενζίνης 99PS και του τετρακύλινδρου 1.400άρη D-4D turbodiesel των 90PS. Τα διαθέσιμα κιβώτια είναι ένα χειροκίνητο 5 σχέσεων και ένα 6 σχέσεων, καθώς και το μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης Multidrive S (6 σχέσεων) που διατίθεται μόνο με τον 1.33lt κινητήρα.

Το 2012 κάνει την εμφάνισή του το Yaris Hybrid και είναι το πρώτο ευρωπαϊκό supermini με υβριδικό σύστημα κίνησης. Έτσι, τo Yaris εφοδιάζεται με τον πιο προηγμένο τεχνολογικά κινητήρα της ιστορίας του, με τη δοκιμασμένη τεχνολογία HSD δανεισμένη από το Prius. Το υβριδικό σύστημα του Yaris απαρτίζεται από έναν 1.500άρη βενζινοκινητήρα στον κύκλο λειτουργίας Atkinson, έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα κιβώτιο e-CVT, με τη συνολική ισχύ να φτάνει τα 100PS. Αποτελεί μία πραγματικά οικονομική επιλογή, αφού και τα 3,3lt/100km που ανακοινώνει η εταιρεία να μη δείτε, τα νούμερα είναι πραγματικά πολύ χαμηλά. Οι εκπομπές CO2 είναι 75g/km.

Το 2014 θα βρείτε το πρώτο facelift της γενιάς αυτής, ωστόσο το facelift του 2017, είναι εκείνο που φέρνει μεγάλες αλλαγές, όπως ανανέωση στη σχεδίαση, την ασφάλεια και στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Παρόλο που πλέον θεωρούμε δεδομένο το digital στοιχείο από το βασικό εξοπλισμό στα καινούρια μοντέλα, αυτό δε συμβαίνει στα παλαιότερα. Αν θέλετε έγχρωμη ψηφιακή TFT οθόνη 4,2 ιντσών, αναζητήστε την στο ανανεωμένο Yaris του 2017 από τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού και πάνω. Η πιο σημαντική αλλαγή όμως του ανανεωμένου Yaris είναι ο πιο αποδοτικός βενζινοκινητήρας 1.5-litre Dual VVTi των 111PS, ο οποίος αντικατέστησε τον 1.33lt.

Η ασφάλεια του facelift βασίζεται στο σύστημα Safety Sense και ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων και περιλαμβάνει το Pre-Collision με αυτόματο φρενάρισμα, αυτόματους προβολείς, προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας αλλά και αναγνώριση των οδικών σημάτων στα πιο πλούσια εξοπλιστικά πακέτα. Επιπλέον, οι ζώνες ασφαλείας του πίσω καθίσματος έχουν περιοριστές φορτίου και προεντατήρες, ενώ τα προσκέφαλα και οι αερόσακοι-κουρτίνες βελτιωμένη σχεδίαση.

Σημειώστε πως είναι σημαντικό, όταν ψάχνουμε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο κυρίως για νέο οδηγό να διαθέτει σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και η αναζήτηση να είναι εστιασμένη στην ασφάλεια και όχι στο σύνηθες που ακούμε «θέλουμε κάποιο παλιό για να μη μας νοιάζει αν θα γρατζουνιστεί και μετά το πιο καινούριο».

Το Yaris της τρίτης γενιάς είναι το πρώτο που εφοδιάζεται με το σύστημα multimedia Toyota Touch και διατίθεται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και εκτός της βασικής έκδοσης προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης μέσω bluetooth, USB υποδοχή, θύρα Aux, οθόνη αφής και κάμερα οπισθοπορείας. Η οθόνη πληροφοριών προβάλλει ενδείξεις αυτονομίας καυσίμου, στιγμιαίας κατανάλωσης, μέσης κατανάλωσης ανά λεπτό (υπολογισμός για τα τελευταία 15 λεπτά) και χρόνου λειτουργίας του κινητήρα.

Αξίζει γιατί…

Τα Yaris της γενιάς αυτής είναι αξιόπιστα και ανθεκτικά στο χρόνο. Στην πλειονότητά τους, οι περισσότεροι κάτοχοι αναφέρουν ελάχιστες βλάβες, ακόμη και ύστερα από χρόνια χρήσης. Τα πλαστικά στο εσωτερικό, καθώς και οι επενδύσεις, παραμένουν σχεδόν σαν καινούρια και δεν παρατηρείται κάποια φθορά από τη χρήση. Εξαιρείται πάντα η περίπτωση κακής χρήσης από προηγούμενο κάτοχο, η οποία μπορεί να αλλάξει την εικόνα.

Τα μηχανικά μέρη και τα εξαρτήματα αντέχουν στη διάρκεια του χρόνου.

Οι βενζινοκινητήρες είναι αξιόπιστοι και δεν εμφανίζουν πρόωρες ζημιές και βλάβες.

Εάν ο προηγούμενος χρήστης είναι τυπικός στα σέρβις, δε θα αντιμετωπίσετε κάποιο ουσιαστικό πρόβλημα.

Τι να προσέξετε

Χωρίς να έχει παρατηρηθεί κάτι σημαντικό που θα πρέπει να αποφύγετε, εντοπίσαμε κάποια σημεία προσοχής, κυρίως που αφορούν πολύ συγκεκριμένες παρτίδες Yaris και δεν επηρεάζουν τη γενικότερη αξιοπιστία του μοντέλου.

Κινητήρας: Αφορά τα υβριδικά Yaris, καθώς αναφέρθηκε πως είχε παρατηρηθεί στον πίνακα οργάνων μειωμένο ποσοστό ανάκτησης ενέργειας κατά τη διαδικασία επιβράδυνσης, κάτι που αποτελεί ένδειξη επικείμενης βλάβης της μπαταρίας. Συνολικά, οι υβριδικές εκδόσεις είναι αξιόπιστες, αλλά καλό είναι να κάνετε έλεγχο στο επίσημο δίκτυο της Toyota, καθώς το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας μπορεί να είναι σημαντικό.

Υπήρξαν κάποιες αναφορές ότι τα πιο πρόσφατα μοντέλα της γενιάς αυτής, μπορεί να παρουσιάσουν διαρροή καυσίμου λόγω αστοχίας στις τσιμούχες των μπεκ ψεκασμού.

Όπως συμβαίνει σε όλους τους κινητήρες diesel ανεξαρτήτως μάρκας, συχνά φράζει το DPF, δηλαδή, το φίλτρο που δεσμεύει βλαβερά σωματίδια άνθρακα που προκύπτουν από την καύση. Αυτό συμβαίνει όταν το αυτοκίνητο κινείται κυρίως μέσα στην πόλη και όχι σε ανοιχτό δρόμο. Επειδή το Yaris είναι ένα μοντέλο που προορίζεται συνήθως για αστικές μετακινήσεις, είναι ένα σημείο που πρέπει να ελέγξετε (σε περίπτωση βλάβης ανάβει η σχετική προειδοποιητική λυχνία), διότι το κόστος μιας τέτοιας ζημιάς δεν είναι χαμηλό. Η εβδομαδιαία οδήγηση τουλάχιστον 10km σε ανοιχτό δρόμο, όπου πραγματοποιείται η διαδικασία της αναγέννησης και ουσιαστικά καθαρίζει το φίλτρο, βοηθά στην αποφυγή του συγκεκριμένου προβλήματος.

Λάδι: Έχει αναφερθεί για ένα μικρό αριθμό Yaris του 2011 και συγκεκριμένα με τον κινητήρα 1.33lt πως έκαιγε παραπάνω λάδι.

Φρένα: Μία μικρή παρτίδα Yaris (μεταξύ 10 Απριλίου 2014 και 15 Απριλίου 2014) κατασκευάστηκε με πρόβλημα διαρροής υγρού φρένων από τους συνδέσμους των σωλήνων ή της στεγανοποίησης στις δάγκανες των φρένων, τα οποία και ανακλήθηκαν.

Ανάρτηση: Παρατηρήστε εάν υπάρχουν ασυνήθιστοι θόρυβοι από την ανάρτηση, ειδικά σε λακκούβες, έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες και κακό οδόστρωμα ή όταν περιστρέφετε το τιμόνι, διότι πιθανώς να οφείλεται σε φθορά της άνω στήριξης της μπροστινής ανάρτησης-top mount. Μη διστάσετε να ρωτήσετε τον ιδιοκτήτη τι αλλαγές έχει κάνει.

Σύστημα διεύθυνσης: Καλό είναι να τσεκάρετε με τον κάτοχο αν είχε ανακληθεί το όχημά του για αντικατάσταση της μονάδας ελέγχου ισχύος του συστήματος της ηλεκτρικής υποβοήθησης του τιμονιού, εάν το Yaris που έχετε βάλει στο μάτι είναι κατασκευής μεταξύ Ιουλίου 2011 και Μαρτίου 2012.

Συμπλέκτης: Έχει αναφερθεί πως στα μοντέλα των 1.000cc, υπήρξε μεγαλύτερη φθορά στο συμπλέκτη, εάν ο οδηγός πραγματοποιούσε κατά κύριο λόγο αστικές μετακινήσεις, αφού ο συνδυασμός ροπής στις χαμηλές στροφές του κινητήρα με το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου και τις μακριές σχέσεις, καταπονούσαν το συμπλέκτη στην καθημερινή χρήση.

Τέλος, στα αυτοκίνητα εισαγωγής ή σε εκείνα που κινούνται σε μέρη με έντονη υγρασία και χιόνι, καλό να είναι να κάνετε έναν επιπλέον έλεγχο για διάβρωση μεταλλικών μερών στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου.

Προσοχή! Η κάθε εταιρεία έχει δική της τακτική σχετικά με τις ανακλήσεις. Αυτό δε σημαίνει ότι επηρεάζεται η αξιοπιστία του εκάστοτε μοντέλου. Όπως, επίσης, δε σημαίνει ότι κάποιες εταιρείες που δεν έχουν ανακλήσεις στα μοντέλα τους ή λιγότερες από άλλες, ότι τα μοντέλα της είναι πιο αξιόπιστα. Η Toyota είναι ευαισθητοποιημένη στις καμπάνιες ανάκλησης και τις παραπάνω περιπτώσεις που αναφέραμε τις κάλυψε με καμπάνιες ανάκλησης. Γενικά, οι ανακλήσεις είναι πάγια πολιτική όλων των κατασκευαστών αυτοκινήτου, προκειμένου να επισκευαστούν μικρά ή μεγάλα προβλήματα των μοντέλων τους, όταν αυτά έχουν διατεθεί ήδη στην αγορά. Ουσιαστικά, πρόκειται για αναπόφευκτο κομμάτι στη ζωή ενός αυτοκινήτου, όταν αυτό φύγει από τη γραμμή παραγωγής.

Εμείς αναφέρουμε κάποιες ενδεικτικές περιπτώσεις που αφορούν παγκοσμίως τα μοντέλα, χωρίς αυτές να «στιγματίζουν» το συγκεκριμένο μοντέλο. Σε κάθε περίπτωση ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να ρωτήσει τον κάτοχο, εάν το όχημά του υπόκειται σε κάποια ανάκληση. Με τον αριθμό πλαισίου στο πεδίο ελέγχου ανακλήσεων, μπορείτε να δείτε εάν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο υπόκειται σε κάποια ανάκληση και εάν ο ιδιοκτήτης έχει φροντίσει για τη διόρθωση.

Τα απαραίτητα βήματα πριν από την αγορά του Yaris

Επισκεφθείτε έναν εξουσιοδοτημένο μηχανικό για πλήρη έλεγχο του κινητήρα, του υβριδικού συστήματος (αν υπάρχει) και των μηχανικών μερών.

Ελέγξτε το ιστορικό σέρβις: Βεβαιωθείτε ότι έχουν πραγματοποιηθεί όλες οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης, όπως αλλαγή λαδιών, φίλτρων και αλλαγή υγρών του αυτόματο κιβωτίου CVT.

Δοκιμή οδήγησης: Κατά την οδήγηση, ελέγξτε την απόδοση του κινητήρα, την ομαλότητα των σχέσεων στο κιβώτιο, το φρενάρισμα και την αίσθηση της ανάρτησης.

Τιμές

Οι τιμές των Yaris της τρίτης γενιάς διαφέρουν ανάλογα τη χρονολογία και την έκδοση. Ενδεικτικά η τιμή τους ξεκινάει από 5.500 ευρώ. Τη μεγαλύτερη ζήτηση έχουν τα facelift Yaris Hybrid, συνεπώς και η τιμή τους είναι πιο αυξημένη συγκριτικά με τα υπόλοιπα. Το κόστος κτήσης εξαρτάται, φυσικά, από πολλούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα τα χιλιόμετρα, την έκδοση, την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το αυτοκίνητο, ακόμα και το πόσο γρήγορα θέλει κάποιος να πουλήσει το όχημά του.

Συμπέρασμα

Η τρίτη γενιά των Toyota Yaris (2011-2020), λοιπόν, είναι η πιο αξιόπιστη γενιά συγκριτικά με τις προηγούμενες δύο και όπως έχει αποδειχθεί είναι ανθεκτική στο χρόνο, ακόμα και αν το αυτοκίνητο έχει «γράψει» πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα. Αυτό σε συνδυασμό με την αξιοπιστία της ίδιας της μάρκας εν γένει, παρέχει πρόσθετη σιγουριά σε όσους εξετάζουν την αγορά ενός μεταχειρισμένου Toyota Yaris. Επίσης, το μεγάλο δίκτυο, τα πολλά συνεργεία και τα ανταλλακτικά, τα οποία είναι ευρέως διαθέσιμα είναι σαφώς σημαντικά πλεονεκτήματα για την επιλογή του.

Εν ολίγοις, το best seller της Toyota είναι αποδοτικό, οικονομικό στην κατανάλωση, πρακτικό, ασφαλές (έχει αποσπάσει 5 αστέρια στο NCAP), σύγχρονο με ευρεία γκάμα κινητήρων και εξοπλιστικών πακέτων και εφόσον υπάρχει μεγάλη προσφορά, μπορεί εύκολα να βρει κάποιος στα χρήματα που μπορεί να διαθέσει. Και το πιο σημαντικό: Είναι Toyota και το όνομα από μόνο του αυξάνει τη μεταπωλητική αξία! Το Toyota Yaris, λοιπόν, έχει υψηλή μεταπωλητική αξία. Αυτό σημαίνει ότι, ακόμη και αν το αποκτήσετε μεταχειρισμένο, η επένδυσή σας θα διατηρήσει την αξία της σε περίπτωση μελλοντικής πώλησης. Χαρακτηριστικό είναι ότι ακόμα και τα Starlet πρώτης γενιάς παραμένουν περιζήτητα, ενώ οι περισσότερες Σχολές Οδηγών για 40 χρόνια είχαν όλες τις γενιές Starlet στο στόλο τους για εκπαιδευτικό όχημα για τους λόγους που προαναφέραμε.

Επομένως, το Toyota Yaris της τρίτης γενιάς παραμένει μία από τις κορυφαίες επιλογές μεταχειρισμένων για όσους αναζητούν ένα αξιόπιστο και οικονομικό αυτοκίνητο που δε θα δημιουργήσει περιττά προβλήματα για έναν νέο οδηγό ή για κάποιον που θέλει αυτοκίνητο για αστικές μετακινήσεις και γενικότερα.

Disclaimer

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε το παρελθόν του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και αυτό αποδεικνύεται από τα ΚΤΕΟ και το βιβλίο σέρβις.

Να ζητάτε πάντα και να ελέγχετε το βιβλίο σέρβις.

Βεβαιωθείτε ότι το αυτοκίνητο έχει συντηρηθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή. Ελέγξτε το βιβλίο συντήρησης και δώστε προσοχή σε τακτικές αλλαγές λαδιών, φίλτρων και άλλων αναλώσιμων.

Κατόπιν συνεννόησης με τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, θα μπορούσατε να επισκεφτείτε μαζί έναν εξουσιοδοτημένο επισκευαστή της εκάστοτε εταιρείας και με το serial number του αυτοκινήτου να δείτε τα πάντα γι’ αυτό, συμπεριλαμβανομένων και των ανακλήσεων.

Πάντα να πραγματοποιείτε έλεγχο με εξειδικευμένο έμπιστο προσωπικό πριν από την αγορά.

Προτείνουμε να οδηγήσετε το αυτοκίνητο που ενδιαφέρεστε πριν προβείτε στην αγορά.

 

 

Drive it Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version