Driveit

MINI: Τετρακίνητες εκδόσεις ALL4 για το νέο Clubman

Η MINI παρουσίασε την -αναμενόμενη- τετρακίνητη έκδοση του Clubman, με την ονομασία ALL4. Η επίσημη "πρώτη" στο κοινό, θα γίνει στο Σαλόνι της Νέας Υόρκης που ανοίγει στις 25 Μαρτίου.

Σκοπός του ALL4 δεν είναι μόνο η έξτρα πρόσφυση σε ολισθηρό οδόστρωμα αλλά και το ακόμα καλύτερο κράτημα στις στροφές. Ωστόσο, το σύστημα τετρακίνησης έχει διαφορετική αρχή λειτουργίας από εκείνο που χρησιμοποιούν τα τετρακίνητα Countryman και Paceman μέχρι σήμερα. Προς το παρόν δε, διατίθεται μόνο με τους τετρακύλινδρους κινητήρες της γκάμας. Αυτό σημαίνει 2λίτρο μοτέρ βενζίνης με 192 ίππους στο Cooper S και πετρελαίου 190 ίππων στο Cooper SD. Στην πρώτη περίπτωση έχεις επιλογή μεταξύ ενός χειροκίνητου κιβωτίου με 6 σχέσεις κι ενός αυτόματου 8 ταχυτήτων, το οποίο είναι η μόνη επιλογή στο SD. 

Η τετρακίνηση δίνει ελαφρώς καλύτερο χρόνο στα 0-100 km/h (0,2” για την ακρίβεια) και μια μικρή απώλεια σε τελική και κατανάλωση σε σχέση με τις αντίστοιχες προσθιοκίνητες εκδόσεις. Σύμφωνα με τα τεχνικά στοιχεία της MINI, το έξτρα βάρος για τις τετρακίνητες εκδόσεις είναι 90 kg στο χειροκίνητο Cooper S, 70 kg στο αυτόματο Cooper S και 60 kg στο Cooper SD. 

Η τετρακίνηση πλέον έχει ηλεκτροϋδραυλική εμπλοκή και όχι ηλεκτρομαγνητική όπως μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με τη MINI σε κανονικές συνθήκες το Clubman είναι προσθιοκίνητο, εμφανίζοντας έως και 30% μειωμένες απώλειες. Όταν διαγνωστεί απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς, οι πίσω τροχοί εμπλέκονται αμεσότατα (σε κλάσμα του δευτερολέπτου είναι η έκφραση που χρησιμοποιεί η εταιρεία) μέσω του ηλεκτροϋδραυλικού συμπλέκτη ο οποίος αλλάζει το ποσοστό εμπλοκής ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. 

Η ηλεκτρονική του μονάδα λαμβάνει δεδομένα για την ταχύτητα περιστροφής των τροχών και του αυτοκινήτου, της επιτάχυνσης κατά τον διαμήκη και εγκάρσιο άξονα, το άνοιγμα του γκαζιού και τη γωνία του τιμονιού. 

Αισθητικές αλλαγές που να υποδηλώνουν την τετρακίνηση δεν υπάρχουν, με εξαίρεση τα σήματα ALL4 στα φτερά. Επίσης δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση στην απόσταση από το έδαφος, η οποία παραμένει στα 14,1 mm. Είναι απόλυτα λογικό, αφού το αντίθετο ενδεχομένως να δημιουργούσε ανταγωνισμό με τη νέα γενιά Countryman που ετοιμάζεται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ NEWSIT?

Driveit

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα