Site icon NewsIT
08:01 | 08.10.22

Μπορούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να απαλλαγούν από τα καλώδια φόρτισης;

Μπορούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να απαλλαγούν από τα καλώδια φόρτισης;

Ìßá Bentley Flying Spur Hybrid äéÝó÷éóå áð¢ Üêñç óå Üêñç ôçí Éóëáíäßá ÷ñçóéìïðïéþíôáò âéïêáýóéìá äåýôåñçò ãåíéÜò êáé çëåêôñéêÞ åíÝñãåéá ãåùèåñìéêÞò ðñïÝëåõóçò ? Ôáîßäé 733 ÷éëéïìÝôñùí ìå Ýíá íôåðüæéôï/öüñôéóç áðü áíáíåþóéìåò ðçãÝò åíÝñãåéáò, ÷ùñßò ôçí áíÜãêç áíåöïäéáóìïý ? Åðßäåéîç ôå÷íïëïãéêÞò õðåñï÷Þò ôçò Bentley ìå ôï êïñõöáßï ôçò grand tourer íá êéíåßôáé ìå ïéêïëïãéêü ôñüðï ? Ìåßùóç ôùí åêðïìðþí CO 2 êáôÜ 45% óôç ìÝôñçóç “Well-to- Wheels” óå óýãêñéóç ìå ôç óõíçèéóìÝíç âåíæßíç ? Ç Bentley õëïðïéåß óôáäéáêÜ ôç óôñáôçãéêÞ Beyond100 (Áñãõñïýðïëç, 9 Íïåìâñßïõ 2021) ¸íá ðñùôüôõðï ôçò Bentley Flying Spur Hybrid, êéíïýìåíï áðïêëåéóôéêÜ ìå âéïêáýóéìï ðñïåñ÷üìåíï áðü Ü÷õñï êáé «ðñÜóéíç» çëåêôñéêÞ åíÝñãåéá, äéÝó÷éóå ôçí Éóëáíäßá áð¢ Üêñç óå Üêñç. Ôï ìÞêïõò 733 ÷éëéïìÝôñùí ôáîßäé, Þôáí ôìÞìá ôçò äéáäéêáóßáò Ýãêñéóçò ôïõ áõôïêéíÞôïõ ðñéí âãåé óôçí ðáñáãùãÞ. Ç Azure Purple Flying Spur Hybrid êÜëõøå ôçí áðüóôáóç ìå Ýíá êáé ìüíï íôåðüæéôï êáé ìßá öüñôéóç, ÷ùñßò ôçí áíÜãêç áíåöïäéáóìïý. ×ñçóéìïðïéÞèçêáí 100% âéïêáýóéìá äåýôåñçò ãåíéÜò êáé çëåêôñéêÞ åíÝñãåéá ãåùèåñìéêÞò ðñïÝëåõóçò, ðïõ äéáôßèåôáé áðü ôï éóëáíäéêü äßêôõï çëåêôñéêÞò åíÝñãåéáò. Ôï åðéôõ÷çìÝíï ôáîßäé Þôáí åðéâåâáßùóç ôüóï ôçò ìåãÜëçò áõôïíïìßáò ôçò íÝáò Hybrid ôçò Bentley – äåýôåñçò ðïõ ëáíóáñßóôçêå ìåôÜ ôç Bentayga Hybrid – üóï êáé ôçò Ýñåõíáò ôçò Bentley ãéá âéïêáýóéìá ðïõ ìðïñïýí íá ÷ñçóéìïðïéçèïýí ÷ùñßò ôñïðïðïßçóç êéíçôÞñá. ×ñçóéìïðïéÞèçêå êáýóéìï ðïõ óõììïñöþíåôáé ìå ôï ßäéï ðñüôõðï (EN228) ìå ôç óõíçèéóìÝíç âåíæßíç áíôëßáò, ùóôüóï ðñïÞëèå åî ïëïêëÞñïõ áðü âéïìÜæá áðïññéììÜôùí (ð.÷. Ü÷õñï) ÷ùñßò êüóôïò ãéá ôçí ðáñáãùãÞ ôñïößìùí Þ ôï öõóéêü ïéêïóýóôçìá. Ï óõíäõáóìüò áõôïý ôïõ êáõóßìïõ êáé ôïõ åõöõïýò çëåêôñïêßíçôïõ óõóôÞìáôïò Äåëôßï Ôýðïõ Íßêïò Ìáñôßíïò Group PR Manager marnik@kosmocar.gr 210 9981119 6978 332119 Bentley Athens Ëåùö. Êçöéóßáò 342 154 51 ÍÝï Øõ÷éêü athens.bentleymotors.com êßíçóçò ôçò Flying Spur Hybrid, óÞìáéíå óõíïëéêÞ ìåßùóç êáôÜ 45% óôéò åêðïìðÝò CO 2 êáôÜ ôç äéÜñêåéá ôïõ ôáîéäéïý,

Newsit Newsroom

Με την ηλεκτροκίνηση να ανεβαίνει συνεχώς η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα θέμα που αναζητά τη λύση του και προβληματίζει αυτούς που έχουν στην κατοχή τους ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή αυτούς που σκέφτονται να αποκτήσουν.

Αν και τα σημεία φόρτισης σήμερα στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη, είναι λιγοστά, εντούτοις καθημερινά γίνονται προσπάθειες αύξησης των σημείων για να υπάρξει ομαλή μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

Πλέον το καλώδιο έχει γίνει το σύμβολο της αυτοκίνησης. Όμως αυτό το σύμβολο δεν παύει να αποτελεί μια πραγματικότητα που για τον οδηγό είναι μια ενοχλητική διαδικασία. Εδώ και πολλά χρόνια γίνονται προσπάθειες απαλλαγής από το καλώδιο.

Ο μόνος τρόπος είναι η επαγωγική φόρτιση. Δηλαδή η φόρτιση του ηλεκτρικού οχήματος χωρίς την χρήση καλωδίων. Για να γίνει αυτό απαιτείται μια προεργασία τόσο από την πλευρά της πηγής ενέργειας όσο και από την πλευρά του τελικού αποδέκτη.

Η απόσταση των δύο συσκευών προς το παρόν θα πρέπει να είναι μόλις μερικά εκατοστά, ώστε να μην υπάρχουν απώλειες ηλεκτρικής ενέργειας. Φυσικά το τελευταίο χρονικό διάστημα γίνονται προσπάθειες για να αυξηθεί η απόσταση, χωρίς μεγάλες απώλειες.

Σήμερα οι επιταχυνόμενοι ρυθμοί μεταφοράς ενέργειας είναι χαμηλοί και με μικρή ισχύ και μπορούν να συγκριθούν με τις αντίστοιχες των μικρών ταχυφορτιστών. Όμως τα πράγματα στο μέλλον θα αλλάξουν και θα δούμε επαγωγικές φορτίσεις με μεγαλύτερη ισχύ.

Υπάρχουν δύο ειδών επαγωγικές φορτίσεις. Η στατική και η δυναμική.

Η πρώτη αναφέρεται σε πομπό ηλεκτρικής ενέργειας τοποθετημένο σε σταθερό σημείο, συνήθως στο επίπεδο του δρόμου και τον δέκτη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Για να υπάρξει φόρτιση θα πρέπει το αυτοκίνητο να είναι σταθμευμένο ακριβώς από πάνω και να μείνει ακίνητο όσο διάστημα χρειάζεται για να φορτιστεί.

Η δεύτερη περίπτωση αναφέρεται σε αυτοκίνητο το οποίο έχει τον δέκτη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, αλλά μπορεί να λάβει ηλεκτρική ενέργεια καθώς κινείται πάνω από πολλούς διαδοχικά τοποθετημένους πομπούς στην επιφάνεια του δρόμου. Έτσι με αυτό τον τρόπο μπορεί να φορτιστεί το όχημα κινούμενο, χωρίς αναγκαστικά να σταματήσει.

Αυτή η περίπτωση προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον από τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε αυτό τον τομέα, καθώς θέλουν να περάσουν στην επόμενη φάση της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα πειράματα και οι δοκιμές είναι πολλές. Σήμερα μπορούν να πετύχουν δυναμική φόρτιση μόνο για μια μικρή απόσταση.

Οι υπεύθυνοι της προσπάθειας έχουν καταλάβει ότι πρέπει να υπάρξει πλοκή μεταξύ των δοκιμών υλικών της ασφάλτου με των μαγνητικών υλικών, ώστε να μπορούν να κατασκευαστούν μεγάλες επιφάνειες, άρα να προσφέρουν ηλεκτρική ενέργεια για μεγάλη απόσταση. Κάτι τέτοιο θα έχει απόλυτη εφαρμογή σε πιάτσες ταξί μέχρι και για ορισμένα σημεία των αυτοκινητόδρομων.

Αυτή η μορφή θα δώσει πλήρη ελευθερία στον οδηγό του ηλεκτρικού οχήματος που θα δει να λαμβάνει όλη την απαιτούμενη ενέργεια χωρίς να χρειαστεί να σταματήσει. Θα βοηθήσει κυρίως στους επαγγελματίες οδηγούς, όπως για παράδειγμα τους οδηγούς ταξί, που θα παίρνουν μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας στις πιάτσες των ταξί χωρίς να αναγκάζονται να περιμένουν στην σειρά για αρκετή ώρα.

Φυσικά η μέθοδος αυτή αναμένεται να έχει εφαρμογή και σε άλλες περιπτώσεις όπου η διαδρομή των οχημάτων θα είναι συγκεκριμένη και προκαθορισμένη, όπως και σε ορισμένα σημεία των αυτοκινητοδρόμων. Αυτό όμως πολύ αργότερα…

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version