Driveit

Να ανανεωθεί ο γερασμένος στόλος επαγγελματικών φορτηγών και λεωφορείων στην Ελλάδα

Την ανάγκη προγραμμάτων επιδοτήσεων στην Ελλάδα επισημαίνει η ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά

Όταν ο μέσος όρος ηλικίας των φορτηγών στην Ελλάδα είναι τα 22,6 έτη και των λεωφορείων 17,6, ενώ στην Ευρώπη 14,1 και 12,2 έτη, αντίστοιχα, τότε μιλάμε ότι στη χώρα μας χρειάζονται ριζικά μέτρα.

Η ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά, που ασχολείται με τον τομέα του μεταφορών και του τουρισμού στην Ευρωβουλή, με ερώτησή της στην Κομισιόν, επισημαίνει την ανάγκη προγραμμάτων επιδοτήσεων στην Ελλάδα, προκειμένου να ανανεωθεί και να εκσυγχρονιστεί ο γηρασμένος στόλος των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, φορτηγών και λεωφορείων.

Κι ενώ στην Ελλάδα υπάρχουν προγράμματα επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών ΙΧ, δεν είναι διαθέσιμα προγράμματα επιδότησης για την αντικατάσταση των ρυπογόνων οχημάτων με νέα, που πληρούν τους περιβαλλοντικούς στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, πέραν των προγραμμάτων για τα οχήματα στις δημόσιες συγκοινωνίες, που εκεί πράγματι ο στόλος ανανεώνεται ριζικά.  

Η Έλενα Κουντουρά επισημαίνει ότι η πλειονότητα των επαγγελματιών αδυνατούν σήμερα να αντικαταστήσουν παλαιά ρυπογόνα οχήματα με νέα, μηδενικών ή χαμηλών ρύπων,  εξαιτίας του υψηλού κόστους αγοράς αλλά και της έλλειψης στην αγορά μεταχειρισμένων φορτηγών ή λεωφορείων φιλικών προς το περιβάλλον.

Παράλληλα, η Ελληνίδα ευρωβουλευτής καλεί την Κομισιόν να ενημερώσει εάν σκοπεύει να αναλάβει περαιτέρω πρωτοβουλίες στήριξης με ειδικά προγράμματα επιδοτήσεων για τους κλάδους των οδικών μεταφορών.        

Καταλήγοντας, τα φορτηγά είναι υπεύθυνα για το 6% των συνολικών εκπομπών άνθρακα στην ΕΕ και παραπάνω από το 25% των συνολικών εκπομπών στις οδικές μεταφορές. 

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα