Ο ανασχεδιασμένος V12 με τους 573 PS από την Vanquish κάνει την Vantage S το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της Aston Martin.
Αυτή είναι η V12 Vantage S και είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής της Aston Martin που κατασκευάστηκε ποτέ με τελική ταχύτητα 330 km/h. Αυτό σημαίνει ότι είναι κατά 25 km/h ταχύτερη από τη βασική V12 Vantage, ταχύτητα που επιτεύχθηκε από τον αναβαθμισμένο 6λιτρο V12 της Vanquish που αποδίδει πλέον 55 PS παραπάνω, φτάνοντας τους 573 PS.
Η Aston Martin άλλαξε επίσης την ηλεκτρονική διαχείριση του μοτέρ και την εξάτμιση και αντικατέστησε το παλιό 6άρι χειροκίνητο σασμάν με ένα νέο τρίτης γενιάς 7άρι αυτοματοποιημένο χειροκίνητο κιβώτιο.
Στη νέα V12 Vantage S, η Aston Martin έκρινε ότι δεν χρειάζεται να τοποθετηθούν επιπλέον αεροδυναμικά βοηθήματα. Έτσι ο σχεδιαστής Μάρεκ Ράιχμαν επικεντρώθηκε στο να διασφαλίσει ότι ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου θα δείχνει ξεκάθαρα τη σύνδεση μεταξύ της πίστας και του δρόμου.
Η κίτρινη βαφή της νέας Aston Martin V12 Vantage S κάνει έντονη χρωματική αντίθεση με τις μαύρες 10άκτινες ζάντες ελαφρού κράματος και το ειδικό γραφικό που προστέθηκε στην οροφή και κατά μήκος του πορτμπαγκάζ για να κάνει την Vantage S να δείχνει πιο φαρδιά και πιο χαμηλή σε σχέση με τη βασική V12 Vantage.
Η νέα μάσκα, εμπνευσμένη από το πρωτότυπο CC100, επιτρέπει σε περνά περισσότερος αέρας στις ψηλές ταχύτητες στο μηχανοστάσιο. Ενσωματώνει δε στοιχεία κάρμπον, όπως οι καθρέφτες, οι εισαγωγές αέρα στο καπό και πίσω ο διαχύτης, ενώ η μεταμόρφωση της εικόνας ολοκληρώνεται από το διακριτικό «S» στο καπό του πορτμπαγκάζ.
Στην καμπίνα, οι αλλαγές είναι πιο συγκρατημένες, με μαύρα καθίσματα με επένδυση αλκαντάρα και κίτρινη αγωνιστική γράμμωση, συν έξτρα επένδυση κάρμπον για το ταμπλό και paddles.
Παρά την πιο ακραία εμφάνιση και τον «πειραγμένο» κινητήρα, ο υπεύθυνος για το μοντέλο, Ίαν Μίναρντς εξηγεί ότι το αυτοκίνητο δεν σχεδιάστηκε για να είναι μόνο ταχύτερο, αλλά και πιο εύκολο στη χρήση. «Δεν συνάντησα ποτέ κάποιον που να έχει οδηγήσει V12 Vantage και να μην του άρεσε, αλλά αυτή δεν είναι για τον καθένα», λέει ο Μίναρντς. «Αυτό στο αυτοκίνητο θελήσαμε να το αλλάξουμε, ανεβάζοντας ταυτόχρονα τη γοητεία του».
Αυτός είναι και ο λόγος που αντικατέστησαν το χειροκίνητο κιβώτιο με αυτοματοποιημένο, αλλά ταυτόχρονα εξοικονόμησαν και 25 kg σε σχέση με το προηγούμενο.
Για να κάνει την Vantage S πιο εύκολη στην καθημερινή χρήση, η Aston Martin τοποθέτησε τα ίδια ρυθμιζόμενα σε τρεις θέσεις αμορτισέρ, όπως αυτά της Vanquish. Έτσι ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις ρυθμίσεις Normal, Sport και Track, επεμβαίνοντας στο τιμόνι και στην ανάρτηση ανάλογα με το πεδίο και τον τρόπο που θέλει να κινηθεί.
Το νέο υδραυλικό τιμόνι με τον ταχύτερο λόγο και το λιγότερο βάρος σε χαμηλές ταχύτητες, θα πρέπει να κάνει τη Vantage S πιο εύκολη στην καθημερινή συμβίωση, ενώ η νέα ηλεκτρονική διαχείριση του μοτέρ ήρθε και για να βελτιώσει ελαφρά τα νούμερα της κατανάλωσης και των ρύπων.
Για να τιθασεύσει την επιπλέον ισχύ του V12, η Αston Martin αναβάθμισε στα κεραμικά φρένα και τοποθέτησε για πιο αποδοτικά λάστιχα, τα Pirelli P Zero Corsa. Μια αλλαγή που περισσότερο ακούγεται ως εμπορική συμφωνία, μιας και τα Pirelli όποτε τα έχουμε δοκιμάσει σε σούπερκαρ κάθε άλλο παρά μας έχουν ενθουσιάσει με την απόδοσή τους.
«Κανένας συμβιβασμός –παίρνετε το καλύτερο από τους δύο κόσμους, καθώς η νέα Vantage S είναι πιο ακραία και πιο εύκολη στη χρήση», εξηγεί ο Μίναρντς. Και συμπλήρωσε ότι ένα ανάλογο κάμπριο «δεν είναι στα σχέδιά μας».
Η νέα Aston Martin V12 Vantage S στη Βρετανία κοστίζει 138.000 στερλίνες, περίπου 3.000 ακριβότερα από τη βασική V12, την οποία θα αντικαταστήσει. Στην Ελλάδα υπολογίζουμε την τιμή της στα €410.000.