Site icon NewsIT
17:10 | 25.04.13

Νέα, υπέρ-ελαφριά έκδοση για το Audi TT

Νέα, υπέρ-ελαφριά έκδοση για το Audi TT
Newsit Newsroom

Η Audi εμπνεύστηκε από τις αγωνιστικές της δραστηριότητες για να δημιουργήσει ένα πανάλαφρο πρωτότυπο που ονόμασε Audi TT ultra quattro.

Το πρωτότυπο, που είναι βασισμένο στο Audi TTS quattro, θα έχει κεντρική θέση ανάμεσα σε μοντέλα παραγωγής και αγωνιστικά, στο περίπτερο της Volkswagen στη συγκέντρωση αυτοκινητόφιλων του Βέρτερζε (Woerthersee) τον ερχόμενο μήνα.

Το ΤΤ ultra quattro ξεκίνησε σαν μια εσωτερική μελέτη πάνω στις ελαφρές κατασκευές, αλλά η διεύθυνση της εταιρείας αποφάσισε να το βγάλει στη δημοσιότητα ως μια ένδειξη των μηχανολογικών λύσεων που εφαρμόζονται στο επόμενο ΤΤ, που θα παρουσιαστεί το 2014.

Στον πυρήνα των λύσεων αυτών είναι μια σειρά μέτρων για τη μείωση του βάρους. Με τα μέτρα αυτά έχουν εξοικονομηθεί –κατά την Audi– 299 kg σε σχέση με το τετρακίνητο TTS quattro, καθώς το TT ultra quattro ζυγίζει μόλις 1.111 kg.

Η μείωση αυτή, σε συνδυασμό με τον βελτιωμένο 2λιτρο κινητήρα TFSI που αποδίδει 38 ίππους παραπάνω (φτάνοντας τους 310), δίνει στο πρωτότυπο μια σχέση ισχύος/βάρους αυξημένη κατά 85 PS/τόνο σε σχέση με τους 275 PS/τόνο του μοντέλου παραγωγής. Ταυτόχρονα, η μέγιστη ροπή έχει φτάσει τα 40,8 kgm (από 35,7).

Με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και την τετρακίνηση τύπου Haldex, το TT ultra κάνει το 0-100 km/h σε 4,2” και φτάνει τα 280 km/h – μια βελτίωση κατά 0,7” και 30 km/h αντίστοιχα σε σχέση με το (χειροκίνητο) TTS quattro.

Βασικό ρόλο στη μείωση του βάρους έχει παίξει η βελτιστοποίηση της αλουμινένιας εσωτερικής δομής του ΤΤ. Χρησιμοποιήθηκε συνθετικό υλικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) στο κεντρικό τούνελ, τις κολόνες, τη σκεπή και το πίσω μέρος, και μαγνήσιο στο πάτωμα και στις ενισχύσεις των μεντεσέδων.

Συνολικά, οι αλλαγές στην εσωτερική δομή λέγεται ότι εξοικονόμησαν 43 kg. Άλλα 57 kg εξοικονομήθηκαν από το εξωτερικό αμάξωμα με τη χρήση ανθρακονημάτων στους προφυλακτήρες, το καπό, τα μαρσπιέ, τη σκεπή και την πίσω πόρτα.

Άλλα μέτρα μείωσης του βάρους είναι η τοποθέτηση κεραμικών δισκόφρενων με σταθερές αλουμινένιες δαγκάνες μπροστά, ενός συστήματος με κάμερες αντί για καθρέφτες, μιας εξάτμισης μονού σωλήνα από τιτάνιο και, τέλος, τροχών από ανθρακόνημα και αλουμίνιο, που από μόνοι τους εξοικονομούν 20 kg.

Στο εσωτερικό, το πρωτότυπο έχει επίσης ανθρακόνημα στις επενδύσεις των θυρών και της κονσόλας. Από το ίδιο ελαφρύ υλικό είναι και μια τραβέρσα στη θέση του πίσω καθίσματος, η οποία ενισχύει δομικά το πλαίσιο. Τα καθίσματα, προέλευσης Audi R8 GT, έχουν πολυεστερική βάση και κατά 22 kg μικρότερο βάρος από εκείνα του στάνταρ TTS.

Παρά την έμφαση στη μείωση του βάρους, το TT ultra δεν στερείται ανέσεων. Έχει δερμάτινες ταπετσαρίες, αλουμινένια διακοσμητικά στην καμπίνα, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο.

Ο κινητήρας του πρωτοτύπου είναι ο ίδιος 2λιτρος άμεσου ψεκασμού που έχει το νέο Audi S3. Με τον κωδικό ΕΑ888, ο καινούργιος αυτός κινητήρας αποδίδει, όπως είπαμε, 38 ίππους παραπάνω από τον παλιό ΕΑ113 του ΤΤS παραγωγής. Η ροπή έχει επίσης αυξηθεί κατά 5,1 kgm και αποδίδεται 600 rpm χαμηλότερα, στις 1.900 rpm.

Η Audi έχει εξελίξει τις αναρτήσεις του TTS quattro (McPherson μπροστά, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) με στόχο τη μείωση των μη φερόμενων μαζών. Μεταξύ των εξελίξεων είναι και η υιοθέτηση πολυεστερικών ελατηρίων στη θέση των ατσάλινων.

Η στάνταρ μπαταρία μολύβδου-οξέος έχει επίσης αλλαχτεί με μια ελαφρύτερη ιόντων λιθίου, η οποία έχει μετακινηθεί από το χώρο του κινητήρα σε μια ειδική θέση πίσω από το κάθισμα του οδηγού ώστε να χαμηλώσει και το κέντρο βάρους.

Η σύνδεση με τις αγωνιστικές δραστηριότητες της Audi αντικατοπτρίζεται και στην εμφάνιση, με νέα μάσκα, διαφορετικούς προφυλακτήρες και μαρσπιέ, συν μια θηριώδη πίσω πτέρυγα από αλουμίνιο και ανθρακόνημα.

Η Audi λέει ότι το TT ultra quattro «δείχνει τις τεχνικές δυνατότητες ενός έξυπνου συνδυασμού υλικών», και προσθέτει ότι «η χρήση αυτών των τεχνολογιών είναι δυνατή σε μελλοντικά μοντέλα περιορισμένης παραγωγής», αφήνοντας έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο παραγωγής και του συγκεκριμένου πρωτοτύπου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ NEWSIT

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version