Από 19.500 ευρώ η έκδοση βενζίνης, από 25.000 η υβριδική και από 27.400 η ηλεκτρική έκδοση
Το Citroen C3 Aircross πρωτοεμφανίστηκε το 2017 και έκτοτε αποτελεί μια δυναμική πρόταση στην κατηγορία των συμπαγών SUV.
Αφού ανανεώθηκε το 2021, τώρα παρουσιάζεται στη νέα του εκδοχή, εντελώς καινούργιο και βασισμένο στην πλατφόρμα του πρόσφατα λανσαρισμένου C3.
Είχα την ευκαιρία να το οδηγήσω στην ευρύτερη περιοχή της Βαρκελώνης, και η πρώτη εκτίμηση είναι ότι έχει κάνει μεγάλα βήματα εξέλιξης. Δεν θα πω προόδου, διότι το προηγούμενο Citroen C3 Aircross ήταν πράγματι προοδευτικό και σε στυλ και σε δυνατότητες.
Και το ολοκαίνουργιο C3 Aircross διατηρεί τη φόρμα και το ανάστημα του συμπαγούς SUV που γνωρίζαμε, αλλά σε νέες διαστάσεις, με αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 20 εκατοστά και με μήκος 4,39 μέτρα.
Πάντως, η καινοτομία είναι ότι εκτός από το 5θέσιο θα προσφέρεται και σε 7θέσιο, όσο αυτό κι αν φαντάζει περίεργο, καθώς είναι το μόνο στην κατηγορία του με 7 θέσεις. Θα μιλήσω, όμως για αυτή την 7θέσια έκδοση στη συνέχεια.
Η μπροστινή σχεδίαση ενσωματώνει το νέο λογότυπο της γαλλικής μάρκας που υιοθετήθηκε στα νέα e-C3 και C3. Ο σχεδιασμός του προβολέα αναφέρεται στη νέα φωτεινή υπογραφή τριών σημείων, ενώ με πλάτος 1,79 μέτρα τονίζει τον όγκο του με τα μπροστινά φτερά να καλύπτουν τους μεγάλους τροχούς των 16 ι ντσών. Τα περιμετρικά προστατευτικά τονίζουν περαιτέρω τη δυναμική του συνόλου.
Με ύψος 1,66 μ. προσφέρει εύκολη πρόσβαση, υψηλότερη και ασφαλέστερη θέση οδήγησης, ενώ το μεταξόνιο των 2,67 μ., προσφέρει πράγματι άνεση για 5 ενήλικες επιβάτες κανονικών διαστάσεων, με πορτ-μπαγκάζ 460 λίτρων.
Όσον αφορά στην 7θέσια έκδοση, η πρόσβαση γίνεται αφού αναδιπλωθούν τα καθίσματα της 2ης σειράς, τα οποία διαιρούνται κιόλας 60:40. Μην περιμένετε στην 3η σειρά πολλά πράγματα, απλά υπάρχουν δύο θέσεις που χωρούν παιδιά, ενώ σε αυτή τη περίπτωση ο χώρος αποσκευών είναι απειροελάχιστος. Τονίζω ότι τα καθίσματα της 3ης σειράς δεν αφαιρούνται, όμως αναδιπλώνουν ξεχωριστά, αλλά ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μικρότερος από την 5θέσια έκδοση, στα 330 λίτρα.
Πάντως, ο χώρος της 3ης σειράς είναι εξοπλισμένος όπως και τα άλλα καθίσματα, με προσκέφαλα, υποβραχιόνια, ποτηροθήκες, υποδοχή USB, χώρο για τα πόδια και κλιματισμό.
Στην καμπίνα κυριαρχεί η νέα αρχιτεκτονική σχεδίασης C-Zen Lounge, με νέα διάταξη, υλικά και χρώματα. Το οριζόντιο ταμπλό φέρει κάθετους αεραγωγούς και χωρίζεται σε δύο επίπεδα, με τεχνικά στοιχεία στο πάνω μέρος και άνεση στο κάτω μέρος, με ύφασμα.
Οι πληροφορίες προβάλλονται έξυπνα σε ένα head-up display, ενώ το μικρό τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, είναι ρυθμιζόμενο σε ύψος και γωνία.
Το ολοκαίνουργιο C3 Aircross προσφέρει σύστημα infotainment και όλη τη συνδεσιμότητα που περιμένουμε από σύγχρονα αυτοκίνητα, για smartphone και εξωτερικές συσκευές, μέσω μιας έγχρωμης οθόνης 10,25 ιντσών, ελαφρώς προσανατολισμένη προς τον οδηγό. Υπάρχουν και λειτουργίες με χρήση φωνητικής αναγνώρισης, δύο θύρες USB-C στο μπροστινό μέρος και δύο ακόμη στη δεύτερη σειρά.
Οδήγησα το ολοκαίνουργιο C3 Aircross και στις δύο εκδόσεις, στην υβριδική και την αμιγώς ηλεκτρική και εκείνο που μου άρεσε ήταν η όμορφη οδηγική εμπειρία που προσφέρει η ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με διπλά προοδευτικά υδραυλικά αμορτισέρ, καθώς και τα εξαιρετικά, νέα καθίσματα.
Η έκδοση Hybrid 136 εξοπλισμένη με e-DCT αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, φέρει υβριδικό σύστημα 48V σε κινητήρα βενζίνης 1.2 PureTech νέας γενιάς, με 40% ολοκαίνουργια εξαρτήματα. Διαθέτει στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-CDT ενσωματώνεται ένας ηλεκτρικός κινητήρας 21 kW/28 hp που τροφοδοτείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης αυτοφορτίζεται, επιτρέποντας 100% ηλεκτρική οδήγηση για σχεδόν το 50% της αστικής χρήσης, με αποτέλεσμα οι εκπομπές ρύπων να έχουν μειωθεί σε μόλις 124 γρ./χλμ.
Πάντως, υπάρχει και έκδοση με 3κύλινδρο κινητήρα PureTech Turbo 100 ισχύος 75 kW/100 hp, που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Αυτή την έκδοση δεν την είχα διαθέσιμη για οδήγηση.
Ωστόσο, έκανα ορισμένα χιλιόμετρα και με το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό συμπαγές SUV της Citroen, στη 5θέσια έκδοση του C3 Aircross.
Το μοτέρ αποδίδει από 83 kW/113 hp και σε συνδυασμό με μπαταρία 44 kWh χαρίζει αυτονομία άνω των 300 χλμ., με τελική ταχύτητα 145 χλμ./ώρα. Αργότερα θα προστεθεί έκδοση με μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία επεκτείνοντας την αυτονομία σε πάνω από 400 χιλιόμετρα.
Το νέο Citroen C3 Aircross εφοδιάζεται με τεχνολογία υποβοήθησης οδήγησης με συστήματα όπως το Active Safety Brake – πέδηση έκτακτης ανάγκης που βοηθά στη μείωση των τραυματισμών σε επιβάτες, πεζούς και ποδηλάτες και λειτουργεί μέρα και νύχτα, από ταχύτητα 5 χλμ./ώρα έως 135 χλμ./ώρα.
Φέρει Active Lane Keeping Assist που βοηθά τον οδηγό να μείνει στη λωρίδα του και είναι ενεργό από τα 60 χλμ./ώρα.
Το Driver Alert ανιχνεύει ταλαντώσεις του αυτοκινήτου παραδείγματος χάρη σε περίπτωση υπνηλίας του οδηγού, σύστημα που αναγνωρίζει πινακίδες ταχύτητας, υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φωτισμού, ανίχνευση τυφλού σημείου, κάμερα οπισθοπορείας και άλλα συστήματα.
Περισσότερα όταν το οδηγήσουμε στους ελληνικούς δρόμους.