Driveit

Νέο Honda ZR-V: Ελκυστική σχεδίαση, ισχυρές επιδόσεις και απαράμιλλη δυναμική

Το ολοκαίνουργιο Honda ZR-V αποτελεί μία μοναδική πρόταση στην κατηγορία D-SUV συνδυάζοντας εκλεπτυσμένο στυλ, ένα υψηλής ποιότητας premium εσωτερικό και μια συναρπαστική οδηγική συμπεριφορά με πολλά στοιχεία άνεσης. Στόχος της ομάδας ανάπτυξης ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου που να εμπνέει εμπιστοσύνη, να ενθαρρύνει την ελευθερία προσελκύοντας ένα ευρύ φάσμα πελατών.

Γεφυρώνοντας το κενό μεταξύ του HR-V και του νέου CR-V, το ZR-V είναι το πιο πρόσφατο SUV της Honda που διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό το αναγνωρισμένο υβριδικό σύστημα e:HEV. Αναβαθμισμένο προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στο συγκεκριμένο μοντέλο, το υβριδικό σύνολο συνεχίζει να προσφέρει ένα μοναδικό μείγμα εξαιρετικών επιδόσεων και αποδοτικότητας σε κάθε είδους διαδρομή, από αυτοκινητόδρομους μέχρι επαρχιακές οδούς. Ο καθαρός και ταυτόχρονα ισχυρός τετρακύλινδρος κινητήρας άμεσου ψεκασμού 2,0 λίτρων συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες ώστε να προσφέρει τις απολαυστικές επιδόσεις που συνήθως συναντά κανείς σε σπορ hatchback μοντέλα.

Σχεδιαστικά, η κομψή σιλουέτα του ZR-V χαρακτηρίζεται από ένα μίγμα επιλογών όπως αυτές ορίζονται από τις ενιαίες εξωτερικές επιφάνειες που ρέουν από τα εμπρός προς τα πίσω, τους τοποθετημένους με ακρίβεια αρμούς μεταξύ των μεταλλικών πάνελ και τις λεπτομέρειες όπως η μεσαία γραμμή με την χαρακτηριστική ακμή. Το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ‘ήσυχο’ χάρη στους λεπτούς προβολείς με την χαρακτηριστική υπογραφή και τη μεγάλη, εντυπωσιακή μάσκα. Στο ίδιο ύφος οι απέριττες πλευρικές επιφάνειες εκτείνονται μέχρι τον τολμηρό πίσω προφυλακτήρα και τα αντίστοιχα φώτα που ενσωματώνονται αρμονικά στην πίσω πόρτα.

Το ZR-V είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο της Honda που διαθέτει στάνταρ την προηγμένη σουίτα τεχνολογιών Honda SENSING της εταιρείας. Σε συνδυασμό με το ολοκληρωμένο σύστημα αερόσακων και τις εντυπωσιακές επιδόσεις που έχει να επιδείξει σε όλους τους τύπους συγκρούσεων, το ZR-V είναι σε θέση να παρέχει υψηλά επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Σπορ SUV σιλουέτα με ισχυρή στιλιστική ταυτότητα

Η τολμηρή και επιβλητική σιλουέτα του ολοκαίνουργιου Honda ZR-V θα προσελκύσει τους πελάτες που αναζητούν ένα σπορ και εκλεπτυσμένο SUV, με ‘αθόρυβες’ επιφάνειες οι οποίες δημιουργούν μια καθαρή εμφάνιση και μια τολμηρή εμπρός όψη που εξασφαλίζει ισχυρή παρουσία στο δρόμο. Η λειτουργικότητα στη σχεδίαση αποτέλεσε βασική προτεραιότητα για τους μηχανικούς της Honda, με αποτέλεσμα κάθε πάνελ και εξάρτημα να είναι βελτιστοποιημένα για καλύτερη ορατότητα από το εσωτερικό και ενισχυμένη αεροδυναμική απόδοση.

Η καθαρή αυτή σιλουέτα ενισχύεται με τη χρήση της τεχνικής συγκόλλησης με λέιζερ στο πάνελ οροφής, η οποία μειώνει τις γραμμές σύνδεσης εξασφαλίζοντας ένα φινίρισμα χωρίς ραφές σε μεγαλύτερες περιοχές του αμαξώματος. Θέλοντας να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο με απρόσκοπτες επιφάνειες, η Honda υιοθέτησε έναν έξυπνο σχεδιασμό όσον αφορά τη λαβή της πόρτας, που καταργεί την ανάγκη διαχωρισμού της από την κλειδαριά.

Στο εμπρός μέρος, κυρίαρχο στοιχείο είναι μία εντυπωσιακή, γυαλιστερή μαύρη μάσκα που αποτελείται από ισχυρές κάθετες μπάρες στις εκδόσεις Elegance και Advance, ενώ στα μοντέλα Sport διαφοροποιείται με μοναδικό φινίρισμα σε σχήμα πλέγματος. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα τονίζονται από τον σμιλεμένο μπροστινό προφυλακτήρα διαμορφώνοντας μια ανάγλυφη εμφάνιση με χαρακτηριστικές γραμμές που εκτείνονται από το καπό και κάτω από τα φωτιστικά σώματα προκειμένου να πλαισιώσουν τη μάσκα, προσθέτοντας ένταση και βάθος.

Το εκλεπτυσμένο εσωτερικό προσφέρει premium άνεση

Το νέο Honda ZR-V προσφέρει μία premium εμπειρία για τον οδηγό και τους επιβάτες μέσω μιας ραφιναρισμένης σχεδιαστικής προσέγγισης που συνδυάζει υλικά υψηλής ποιότητας και πρακτικά σημεία αφής, λειτουργικότητα και κορυφαία επίπεδα άνεσης.

Οι σχεδιαστές της Honda είχαν θέσει ως ξεκάθαρη προτεραιότητα τη χρήση υλικών υψηλής ποιότητας σε όλη την καμπίνα με απαλές υφές και εύχρηστα σημεία αφής. Μία μεγάλη οθόνη εννέα ιντσών βρίσκεται στο κέντρο του διευρυμένου άνω τμήματος του ταμπλό, που εκτείνεται σε όλο το πλάτος της καμπίνας επιτείνοντας την αίσθηση της ευρυχωρίας. Ο συνδυασμός του ταμπλό, της μεγάλης κεντρικής κονσόλας, των βελούδινων προστατευτικών γονάτων και των υποβραχιονίων δημιουργεί μία αίσθηση θαλπωρής και premium άνεσης.

Η επαναλαμβανόμενη χρήση ψηφιακής μοντελοποίησης κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού και της εξέλιξης του εσωτερικού είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας μοναδικής αισθητικής με ραβδώσεις σε όλες τις επενδύσεις των θυρών και των εσωτερικών πάνελ του χώρου αποσκευών. Αυτό το ενιαίο φινίρισμα εξασφαλίζει μία διαχρονική premium εικόνα, ελαχιστοποιώντας τις επιπτώσεις σε οπτικό επίπεδο από τα γδαρσίματα και τις γρατζουνιές στις επενδύσεις σε περιοχές που είναι επιρρεπείς σε ζημιές από την είσοδο και την έξοδο στο όχημα.

Η διαιρούμενη κεντρική κονσόλα, μοναδικά σχεδιασμένη για το ZR-V, ενσωματώνει τον επιλογέα ταχυτήτων και το μπουτόν του χειρόφρενου, τα οποία είναι βέλτιστα τοποθετημένα για ευκολία στη χρήση. Ο επιλογέας ταχυτήτων shift-by-wire έχει επανασχεδιαστεί με μοναδικό σχήμα και κίνηση για κάθε μπουτόν, ώστε η χρήση από τον οδηγό να γίνεται διαισθητικά, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο.

Πρακτικότητα

Το ZR-V διαθέτει μια μεγάλη ποικιλία από επιφάνειες και θήκες αποθήκευσης που σχεδιάστηκαν για να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή των επιβατών. Μπροστά, συναντάμε δύο ποτηροθήκες, μια κεντρική επιφάνεια, που παρέχει δυνατότητα ασύρματης φόρτιση κινητού τηλεφώνου από τις εκδόσεις Sport και πάνω, ενώ η ψηλή κεντρική κονσόλα ενσωματώνει αποθηκευτικούς χώρους για τον οδηγό και τον συνοδηγό κάτω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Η ενσωματωμένη επιφάνεια κάτω από την κονσόλα είναι κατάλληλη για την τοποθέτηση κινητών τηλεφώνων, ενώ ο θάλαμος της κεντρικής κονσόλας ενδείκνυται για τη μεταφορά ενός tablet.

Με πίσω διαιρούμενα καθίσματα που αναδιπλώνονται πλήρως δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο, διαχωριστικό χώρου αποσκευών, αναδιπλούμενη εταζέρα και υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο, το πορτμπαγκάζ προσαρμόζεται ανάλογα με τις ποικίλες ανάγκες ενός πολυάσχολου τρόπου ζωής. Πιο συγκεκριμένα, ο χώρος αποσκευών του ZR-V προσφέρει χωρητικότητα 390 λίτρων με τα καθίσματα σε όρθια θέση, δηλαδή 20% περισσότερο από το HR-V. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων προστίθενται επιπλέον 921 λίτρα (1311 λίτρα συνολικά), ενώ το χαμηλό, φαρδύ κατώφλι και το επίπεδο δάπεδο διευκολύνουν τη φόρτωση βαρέων αντικειμένων.

Καινοτόμα χαρακτηριστικά τεχνολογίας

Το ολοκαίνουργιο ZR-V είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από καινοτόμες τεχνολογίες που έχουν σχεδιαστεί για να διατηρούν τους χρήστες συνδεδεμένους με το αυτοκίνητο και τον έξω κόσμο. Τα απλά χειριστήρια και οι ευανάγνωστες οθόνες είναι βελτιστοποιημένα ώστε να επιτρέπουν τη φυσική και διαισθητική χρήση.
Πίσω από το τιμόνι των εκδόσεων Elegance και Sport βρίσκεται ένας υψηλής ποιότητας πίνακας οργάνων TFT επτά ιντσών, που περιλαμβάνει ένα αναλογικό ταχύμετρο για να παρουσιάζει στον οδηγό τις βασικές πληροφορίες σε εξελιγμένη αλλά ευανάγνωστη μορφή. Η κατάσταση του συστήματος infotainment προβάλλεται στην αριστερή πλευρά και οι πληροφορίες για το όχημα και τα συστήματα υποβοήθησης στο κέντρο. Ενσωματωμένος στον πίνακα οργάνων είναι ένας νέος, ευανάγνωστος μετρητής ισχύος, ο οποίος συνδέεται τώρα με τον κινητήρα ώστε να παρέχει μια πιο ελκυστική και συναρπαστική απεικόνιση της ταχύτητας καθώς το αυτοκίνητο επιταχύνει.

Οι εκδόσεις Advance διαθέτουν μια πλήρως ψηφιοποιημένη οθόνη TFT 10,2 ιντσών που έχει σχεδιαστεί ειδικά για να προβάλλει μια πληθώρα δεδομένων του οχήματος και πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρα και συνοπτικά. Η Honda επιδιώκει συνειδητά την ελαχιστοποίηση της διάσπασης της προσοχής του οδηγού και τη διασφάλιση του απόλυτου ελέγχου. Αυτό αντικατοπτρίζεται στον τρόπο διαχείρισης των λειτουργιών μέσω του τιμονιού – o σχετικός επιλογέας στην αριστερή πλευρά του τιμονιού ελέγχει την οθόνη του συστήματος infotainment, επιτρέποντας στους χρήστες να επιλέγουν λειτουργίες ήχου, τηλεφώνου ή ρυθμίσεων, ενώ ο αντίστοιχος στη δεξιά πλευρά ελέγχει τις λειτουργίες του οχήματος και των συστημάτων υποβοήθησης.

Εξαιρετικό μείγμα δυναμικών επιδόσεων και αποδοτικότητας

Το ZR-V, το πιο πρόσφατο μοντέλο που βασίζεται στην αναγνωρισμένη υβριδική τεχνολογία e:HEV της Honda, υιοθετεί μία αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος δύο ηλεκτροκινητήρων. Όπως στο Civic e:HEV, η μονάδα ισχύος παράγει συνολική ισχύ 184 PS και ροπή 315 Nm, προσφέροντας επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h από μόλις 7,8 δευτερόλεπτα.

Όμως, παρά τις ισχυρές επιδόσεις του, το ZR-V είναι επίσης εξαιρετικά αποδοτικό σε πραγματικές συνθήκες, με το e:HEV να πετυχαίνει εκπομπές CO2 από 130 g/km (WLTP) και κατανάλωση από 5,7 L/100km (WLTP συνδυασμένος κύκλος).

Το πλήρως υβριδικό σύνολο συνδυάζει μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής ενεργειακής πυκνότητας και δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες με έναν πρόσφατα εξελιγμένο 2λιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Το υβριδικό σύνολο μπορεί να εναλλάσσει τη λειτουργία του μεταξύ των λειτουργιών EV, Hybrid και Engine Drive απρόσκοπτα χωρίς καμία παρέμβαση από τον οδηγό.

Όταν το όχημα κινείται σε αστικό περιβάλλον, χρησιμοποιεί ως επί το πλείστον τη λειτουργία EV Drive, παράγοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων και αξιοποιώντας παράλληλα την ομαλή και άμεση απόκριση της ηλεκτροκίνησης.

Όταν απαιτείται ισχυρότερη επιτάχυνση, γίνεται αυτόματη μετάβαση στη λειτουργία Hybrid Drive κατά την οποία οι τροχοί κινούνται μέσω του ισχυρού ηλεκτροκινητήρα, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να παράγει την απαιτούμενη ηλεκτρική ισχύ.

Σε σταθερές υψηλές ταχύτητες, όπως στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα περνά στη λειτουργία Engine Drive, και τροφοδοτείται άμεσα και αποδοτικά από τον βενζινοκινητήρα με ελάχιστες απώλειες και την υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα μόνο όταν είναι απαραίτητο. Όταν οι απαιτήσεις ενέργειας αυξάνονται κατά την κίνηση με υψηλές ταχύτητες που προσεγγίζουν την τελική, το σύστημα επιστρέφει στο Hybrid Drive για να απελευθερώσει την πλήρη ισχύ του ηλεκτροκινητήρα.

Αδιαπραγμάτευτη ασφάλεια

Το Honda SENSING είναι από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα τεχνολογιών ασφάλειας στην κατηγορία του, που χρησιμοποιεί πληροφορίες από κάμερα σε συνδυασμό ένα μεγάλο αριθμό αισθητήρων υψηλής τεχνολογίας, για να προειδοποιεί και να υποστηρίζει τον οδηγό σε πιθανές επικίνδυνες καταστάσεις.
Το Collision Mitigation Braking System βοηθά το αυτοκίνητο να σταματήσει, εάν επίκειται αναπόφευκτη εμπρόσθια σύγκρουση με όχημα που έχει ανιχνευτεί. Ενεργοποιεί μία ηχητική προειδοποίηση και, εάν χρειαστεί, εφαρμόζει αυτόματα πίεση πέδησης.

Το Road Departure Mitigation System είναι ένα προεπιλεγμένο σύστημα ασφαλείας για να ειδοποιεί τους οδηγούς εάν ανιχνεύσει παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί το φλας. Αυτό συμπληρώνεται από το Lane Keep Assist System της Honda, το οποίο μειώνει τον φόρτο του οδηγού πίσω από το τιμόνι και διασφαλίζει ότι το όχημα διατηρεί τη σωστή θέση του, ασκώντας ελαφριά ροπή στο σύστημα διεύθυνσης ώστε το ZR-V να μην παρεκκλίνει από τη λωρίδα του.

Διατίθεται επίσης η πιο πρόσφατη τεχνολογία Traffic Jam Assist της Honda, που μειώνει τον φόρτο του οδηγού σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με χαμηλές ταχύτητες, διατηρώντας το όχημα στη λωρίδα του από 0 km/h. Όταν η ροή της κυκλοφορίας αποκατασταθεί, το αυτοκίνητο μεταβαίνει απρόσκοπτα στο Lane Keeping Assist System από τα 72 km/h – χαμηλότερη ταχύτητα από τα συμβατικά συστήματα.

Το πρόσφατα ανανεωμένο Traffic Sign Recognition System ανιχνεύει πλέον και αναγνωρίζει αυτόματα πάνω από το 90% των πινακίδων οδοσήμανσης και τις προβάλλει στον πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι. Για παράδειγμα, το σύστημα μπορεί να ειδοποιεί γρήγορα τον οδηγό όταν πλησιάζει ή περνάει μια συγκεκριμένη οδική πινακίδα, όπως τα όρια ταχύτητας ή τυχόν περιορισμούς. Το σύστημα παρέχει επίσης μια πρώτη ειδοποίηση για να ενημερώσει τον οδηγό το συντομότερο δυνατό και να τον βοηθήσει να προετοιμαστεί νωρίτερα για τις διασταυρώσεις.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Δείτε επίσης
Driveit: Περισσότερα άρθρα