Η Audi αποκάλυψε ότι το νέο Audi A3 Sportback e-tron plug-in hybrid, που αποδίδει 204 PS, εκπέμπει CO2 35 gr/km και καταναλώνει 1,2 lt/100 km, θα διατεθεί στις ευρωπαϊκές αγορές στα μέσα του 2014 με εκτιμώμενη τιμή τα €50.000.
Το νέο Audi A3 Sportback e–tron plug–in hybrid, σχεδιασμένο έτσι ώστε να έχει τα οφέλη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αλλά με απεριόριστη αυτονομία, χρησιμοποιεί έναν κλασικό βενζινοκινητήρα συνταιριασμένο με ένα ηλεκτροκινητήρα.
Ο 1.4 TFSI αποδίδει 150 PS και 25,4 kgm και ο ηλεκτροκινητήρας, που είναι ενσωματωμένος στο 6άρι διπλόδισκο κιβώτιο ταχυτήτων, αποδίδει 102 PS και 33,6 kgm. Η συνδυασμένη ισχύς των δύο πηγών φτάνει τους 204 PS και η ροπή τα 35,1 kgm, νούμερα ικανά να επιταχύνουν το Audi A3 Sportback e–tron plug–in hybrid από στάση στα 100 km/h σε 7,6” και να του δώσουν τελική 222 km/h. Η πιο εντυπωσιακή επίδοση πάντως είναι αυτή της εκπομπής CO2, όπου το A3 στέλνει στην ατμόσφαιρα μόλις 35 gr/km.
Το Α3 μπορεί να φορτιστεί από οικιακή πρίζα σε περίπου τέσσερις ώρες. Αντίστοιχα με ένα εξειδικευμένο σύστημα ταχείας φόρτισης κόστους €1.000-€1.500, χρειάζεται το μισό χρόνο, μόλις δύο ώρες.
Με γεμάτη τη μπαταρία χωρητικότητας 8,8 kWh που αποθηκεύει ρεύμα για τον ηλεκτροκινητήρα, το Audi A3 Sportback e–tron plug–in hybrid μπορεί να διανύσει με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση 50 km. Η συνολική αυτονομία του A3, όταν χρησιμοποιεί και τις δύο πηγές ισχύος, είναι σχεδόν 900 km. Και καθώς το Audi A3 Sportback e–tron είναι επαναφορτιζόμενο υβριδικό, μπορείς απλώς να το ανεφοδιάσεις με βενζίνη και να συνεχίσεις το δρόμο σου, ακόμα κι αν η μπαταρία είναι τελείως άδεια.
Το Audi A3 Sportback e–tron plug–in hybrid θα διαθέτει στάνταρ μια πλειάδα από ρυθμίσεις, περιλαμβανομένης και της λειτουργίας «hold» που εξοικονομεί ενέργεια για την μπαταρία για όταν θα θελήσεις να κινηθείς αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια, στο κέντρο της πόλης, για παράδειγμα.
Αναμένεται ότι το Audi A3 e–tron θα εισαχθεί στην γκάμα με τις δικές του εκδόσεις εξοπλισμού που θα είναι πλούσιες και με διάφορα στοιχεία εξατομίκευσης του αυτοκινήτου. Ο κατασκευαστής δε, ανέφερε ότι τα διαστήματα service θα είναι συγκρίσιμα με αυτά του στάνταρ Α3. Και όπως είπε κι ένας μηχανικός της Audi, «το Α3 e–tron θα αποτελέσει το σημείο αναφοράς για όλα τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά». Και η αλήθεια είναι ότι η Αudi τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει και εξελίξει την ηλεκτρική τεχνολογία, περισσότερο και από ανταγωνιστικές της εταιρείες, φημισμένες στον τομέα αυτό.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Δοκιμή: Audi A3 Sportback 1.6 TDI
Audi: Από € 23.040 το νέο Α3 Sport Sedan
Νέα, υπέρ-ελαφριά έκδοση για το Audi TT