O διευθύνων σύμβουλος των Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne, προανήγγειλε το τέταρτο (!) κατά σειρά αναθεωρημένο στρατηγικό σχέδιο για την αναγέννηση της Alfa Romeo, μέσα σε εννέα χρόνια.
«Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για να καταλήξουμε στον ανασχεδιασμό της νέας αρχιτεκτονικής (πλατφόρμας) της Alfa Romeo. Και πιστεύω ότι θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε περισσότερα στο πρώτο τρίμηνο του 2014», είπε ο Marchionne σε συνέντευξη προς αυτοκινητικούς αναλυτές, προχτές 30 Οκτωβρίου.
Το μέλλον της Alfa είναι το σημείο-κλειδί στην προσπάθεια του Marchionne να ανατάξει τη δυσχερή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το Fiat Group, που προχτές αναθεώρησε προς τα κάτω το στόχο των κερδών 2013, εξαιτίας των απωλειών στην Ευρώπη και των πτωτικών πωλήσεων στη Βραζιλία.
Ο Marchionne είπε ότι θα μπορούσε να αποκαλύψει μια νέα 5ετή στρατηγική για το Fiat Group και την Chrysler τον επόμενο χρόνο, πιθανώς το Απρίλιο, ταυτόχρονα με την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του πρώτου 3μήνου.
Τα σχόλια του Marchionne έρχονται σε συνέχεια των ανακοινώσεων ότι η Fiat αναθεωρεί προς τα κάτω την πρόβλεψη των κερδών της προ φόρων για το 2013 κατά 13%. Η τελευταία πρόβλεψή των εμπορικών κερδών για το 2013 είναι της τάξεως των 3,5 έως 3,8 δισ. ευρώ. Και είναι σαφώς κάτω από την αρχική εκτίμηση των €4,5 δισ. Τα κέρδη προ φόρων το τρίτο 4μηνο του τρέχοντος έτους έπεσαν κατά 9%, στα €816 εκατ.
Νέες πλατφόρμες
Για την Alfa Romeo το σχέδιο επικεντρώνεται στη νέα πισωκίνητη/τετρακίνητη αρχιτεκτονική που εξελίσσεται από μια μικρή ομάδα μηχανολόγων που αναφέρονται απευθείας στον Harald Wester, τεχνικό υπεύθυνο των Fiat-Chrysler, αλλά και διευθύνοντα σύμβουλο των Alfa Romeo και Maserati.
Πηγές αναφέρουν ότι οι μηχανολόγοι, που εδρεύουν στα κεντρικά της Maserati στη Modena, στοχεύουν να δημιουργήσουν μια ευέλικτη πλατφόρμα που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τις Chrysler και Dodge.
Η Alfa χρειάζεται τη νέα αρχιτεκτονική για να μπορέσει να ανταγωνιστεί σε περισσότερα επίπεδα τους Γερμανούς αντιπάλους της και να ακολουθήσει μια συνταγή, όπως η ΒΜW και η Mercedes-Benz, διαθέτοντας τόσο πισωκίνητα όσο και τετρακίνητα μοντέλα που να απευθύνονται στους φαν της οδήγησης.
Με συνολικό όγκο πωλήσεων περίπου 102.000 αυτοκίνητα το 2012, η Alfa Romeo πούλησε λιγότερο από το ένα δέκατο των αυτοκινήτων που πούλησαν η BMW ή η Mercedes-Benz. Η κύρια αιτία είναι προφανώς η ανυπαρξία γκάμας, καθώς η Alfa στην ουσία παλεύει με 1,5 μοντέλο: Την άρτι φρεσκαρισμένη, αλλά κατά βάση παλιά MiTo, την επίσης facelifted Giulietta 2014 και τη μικρής παραγωγής 4C που δεν μπορεί να τη βάλει κάποιος σοβαρά μέσα στην εμπορική/οικονομική εξίσωση.
Προκειμένου να αναστρέψει τα δεδομένα, η νέα αρχιτεκτονική αναμένεται να υποστηρίξει τουλάχιστον τέσσερις καινούργιες Alfa. Τη μεσαίου μεγέθους Giulia σε έκδοση σεντάν και Sportwagon, ένα μεγάλο σεντάν, και ένα μεσαίο SUV. Το πρώτο από τα νέα μοντέλα της Alfa Romeo, αναμένεται να ντεμπουτάρει στην Ευρώπη αργά μέσα στο 2015 ή το 2016. Όλα τα μοντέλα της Alfa που θα υποστηρίζονται από τη νέα πλατφόρμα θα πάρουν την εμπορική άγουσα και για τις ΗΠΑ, διευρύνοντας την δυναμική πώλησης της ιταλικής εταιρείας, βάζοντας έστω και καθυστερημένα πόδι στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.
Αξιόπιστες πηγές αναφέρουν ότι η ίδια πλατφόρμα θα μπορούσε να υποστηρίξει τους αντικαταστάτες των μεγάλων σεντάν Chrysler 300 και Dodge Charger, καθώς και το μελλοντικό Dodge Challenger coupé.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε σε πόσο δεινή θέση έχει περιέλθει η Alfa Romeo που είδε το πρώτο 9μηνο του 2013 τις ευρωπαϊκές πωλήσεις της να παθαίνουν καθίζηση 30%, πιάνοντας μόλις τις 51.000 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία του ACEA.
Το αρχικό σχέδιο του Marchionne για την Alfa Romeo, που είχε αποκαλυφθεί τον Απρίλιο του 2010, έκανε αναφορά για 500.000 πωλήσεις μέχρι το 2014. Όμως, κατά το προσφιλές συνήθειο του διευθυντηρίου, οι παλινωδίες στην τακτική ερμηνεία μιας αλλοπρόσαλλης στρατηγικής και οι καθυστερήσεις νέων μοντέλων, οδήγησαν στη μείωση του στόχου σε 400.000 αυτοκίνητα τον Σεπτέμβριο του 2011. Τον Οκτώβριο του 2012, ο στόχος πωλήσεων αναθεωρήθηκε εκ νέου καταβαίνοντας στα 300.000 αυτοκίνητα. Και τώρα αναμένουμε τη νέα αναθεώρηση την προσεχή άνοιξη.
Η Alfa λέει ότι το σχέδιο είναι «άκρως απόρρητο» και αρνήθηκε να σχολιάσει τα προσεχή μοντέλα ξεχωριστά. Και αυτό συνιστά μια πρόοδο. Διότι από φανφάρες και πισωγυρίσματα έχουμε χορτάσει. Και είναι αυτά που καταδίκασαν μια εταιρεία όπως η Lancia να είναι ανύπαρκτη, τη στιγμή που εκ της φιλοσοφίας της θα έπρεπε να είναι απέναντι στη Mercedes-Benz, στην Audi και στη Volvo, αν μπορούμε να χαρακτηρίσουμε αυτή την τελευταία premium. Ας ελπίσουμε να μην επιφυλάσσουν την ίδια τύχη και στην Alfa Romeo.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Αυτοί είναι οι πέντε πρώτοι ιδιοκτήτες της Alfa Romeo 4C (VIDEO)
Ταχύτερη και από Porsche η Alfa Romeo 4C στο Nürburgring (VIDEO)
Πόσο κοστίζει η νέα Alfa Romeo 4C στην Ελλάδα;
Οδηγούμε την Alfa Romeo 4C στην πίστα του Balocco (VIDEO)
Κάρμπον ποδήλατο από την Alfa Romeo, με τεχνολογία από την 4C
Νέες φωτογραφίες και βίντεο της Alfa Romeo 4C, λίγο πριν το λανσάρισμά της
Alfa Romeo: Μικρές αλλαγές και νέο μοτέρ για την Giulietta
Έρχεται το 2015 η νέα Alfa Romeo Spider
VIDEO: Alfa Romeo 4C σε δράση στο Goodwood Festival of Speed
Η 4C και έξι κλασικές Alfa Romeo στο «Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood 2013»
Alfa Romeo 4C: Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες της εξωτικής μιλανέζας