Η Continental μεταφέρει το σύστημα εντολών με κινήσεις του χεριού από την οθόνη της κεντρικής κονσόλας στο τιμόνι.
Αν θεωρείτε ότι το νοήμον «σύστημα χειρονομιών» της νέας γενιάς της BMW 7 Series είναι ότι πιο hi-tech κυκλοφορεί στην αυτοματοποίηση των αυτοκινήτων, είστε πολύ πίσω.
Απέχουμε ελάχιστα από τη χρονική στιγμή που οι κατασκευαστές θα κάνουν του οδηγούς να μην χρειάζονται καν να πάρουν τα χέρια από το τιμόνι για να ενεργοποιήσουν ένα σύστημα εντολών μέσω «χειρονομιών».
Πίσω από αυτή την ιδέα βρίσκεται η γερμανική εταιρεία Continental που ειδικεύεται εκτός από τα λάστιχα, για τα οποία όλοι γνωρίζετε, στα συστήματα φρένων, στην αυτοκινητική ασφάλεια, σε συστήματα κινητήρων/κιβωτίων και σε πολλά ακόμη συστήματα και υποσυστήματα του αυτοκινήτου και της βιομηχανίας μεταφορών. Η τελευταία λύση της Continental για ένα πιο ασφαλή κόσμο στις μεταφορές ονομάζεται «ζώνες πρόσκτησης» ή, αν θέλετε «ζώνες ανίχνευσης» και αφορά τις «χειρονομίες» προς τιμόνι το ίδιο αντί προς την κεντρική κονσόλα και την οθόνη, όπου υφίσταται ο μαγικός κόσμος της 7 Series.
Αυτή τη στιγμή, τα νέο σύστημα «χειρονομιών», εντολών δηλαδή που ενεργοποιούνται με την απλή κίνηση του χεριού και αναγνωρίζονται από τους αισθητήρες μιας οθόνης, μπορεί να αναγνωρίσει τέσσερις διαφορετικές χειρονομίες. Με αυτές, λοιπόν, ενεργοποιείται το σύστημα πλοήγησης, επιλέγονται εφαρμογές και μουσική, απαντάς σε κλήσεις και ελέγχεις τον υπολογιστή ταξιδιού του αυτοκινήτου.
«Υπάρχουν χειρονομίες που είναι ενστικτώδεις για τον οδηγό και είναι συχνά βασισμένες στις οικείες λειτουργικές μεθόδους των smartphones και άλλων έξυπνων συσκευών», είπε ο Ralf Lenninger, επικεφαλής της Στρατηγικής και του Συστήματος Εξέλιξης του Εσωτερικού Τμήματος της Continental.
Η εφαρμογή της Continental θα μπορούσε να λειτουργήσει διαδραστικά με το σύστημα του αυτοκινήτου, αλλάζοντας την οπτική προοπτική για το κλασικό τιμόνι, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Αντί αυτής, με τη χρήση των «ζωνών πρόσκτησης», θα μπορούσε να υποστηριχτεί με ένα ζεύγος paddle ή με ένα ή δύο άλλα συστήματα.
Αυτές οι δύο ζώνες ανίχνευσης αποτελούνται βασικά από δύο διαφανή πάνελ με ηλεκτρονικούς αισθητήρες κίνησης, τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι απ’ όπου μπορούν να «διαβάσουν» κινήσεις, κατά βάση υπαγορευμένες από το πάνω μέρος των δακτύλων του οδηγού.