Driveit

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζητούν άμεσα μέτρα από την ΕΕ

Προκειμένου να αποφευχθεί η ζημιά στην ανταγωνιστικότητα και τις θέσεις εργασίας

Το 2025 βρίσκεται επί θύραις, και τότε θα έχουμε νέα όρια αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη, για αυτοκίνητα και φορτηγά. Και αυτό είναι κάτι που θα επιβαρύνει τους κατασκευαστές οχημάτων και ίσως να υπάρξουν καταστροφικά αποτελέσματα αν δεν ληφθούν μέτρα από την ΕΕ, όπως ζητούν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της ΕΕ για το 2050 για την κλιματική ουδετερότητα και τη στροφή προς την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές, προβαίνοντας σε επενδύσεις δισεκατομμυρίων τα τελευταία χρόνια, όμως το σφυροκόπημα και η πίεση τιμών από την Κίνα, είναι αδυσώπητο.

Ο Λούκα ντε Μέο, πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Renault τονίζει ότι: «Χωρίς μια άμεση σαφή πολιτική θέση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως προέτρεψαν Γερμανοί, Γάλλοι, Ιταλοί και άλλες κυβερνήσεις της Ευρώπης, η αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να χάσει έως και 16 δισεκατομμύρια ευρώ σε επενδυτική ικανότητα είτε πληρώνοντας πρόστιμα, μειώνοντας την παραγωγή, είτε με συνενώσεις με ξένους ανταγωνιστές είτε πουλώντας ηλεκτρικά οχήματα με ζημία. Η αναμονή για την έναρξη του Στρατηγικού Διαλόγου της Επιτροπής για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας ή για την αναθεώρηση της νομοθεσίας για το CO2 το 2026 δεν είναι επιλογή, αλλά απαίτηση».

Σε αντίθεση με πριν από τέσσερα χρόνια, η επίτευξη αυστηρότερων στόχων μείωσης του CO2 αυτή τη φορά απαιτεί την απρόσκοπτη αλληλεπίδραση παραγόντων εντός και εκτός του άμεσου ελέγχου των κατασκευαστών. Οι κανονιστικοί στόχοι και η προμήθεια αυτοκινήτων από μόνα τους δεν επαρκούν. Η μετάβαση πρέπει επίσης να βασίζεται στην αγορά. Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων παραμένουν επί του παρόντος στάσιμες με μερίδιο αγοράς περίπου 13% ή 10 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από εκεί που πρέπει, και αυτό το χάσμα είναι πολύ μεγάλο για να κλείσει εγκαίρως.

Γι’ αυτό και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζητούν υποστήριξη σε αυτήν την κομβική στιγμή της μετάβασης για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας και των θέσεων εργασίας.

Σύμφωνα με τον ντε Μέο «τα μέλη της ACEA έχουν δεσμευτεί 250 δισεκατομμύρια ευρώ για τη μετάβαση στην πράσινη κινητικότητα και θέλουμε να πετύχει». Όμως, οι τρέχουσες επιλογές που συζητούνται από την ΕΕ δεν αλλάζουν τους στόχους για το CO2, αλλά αντιμετωπίζουν την πραγματικότητα της αγοράς που θέλει αύξηση του κόστους παραγωγής, υποτονική ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης και μείωση των επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα από πολλές χώρες.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Driveit: Περισσότερα άρθρα