Σε μια αγορά αυτοκινήτου που κινήθηκε οριακά υψηλότερα σε πωλήσεις το 2024, έναντι του 2023, οι εισαγωγικές εταιρείες αλλά και οι θυγατρικές τους, ετοιμάζονται τη χρονιά που ήδη διανύουμε να λανσάρουν ουκ ολίγα ολοκαίνουργια μοντέλα και ορισμένες φρεσκαρισμένες εκδόσεις υπαρχόντων.
Δυναμική είσοδο θέλουν να κάνουν στην Ελλάδα, οι κινεζικές Geely, Omoda / Jaecoo και Dongfeng, με τον ανταγωνισμό να είναι ιδιαίτερα σκληρός.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Υβριδικά αλλά και ηλεκτρικά και ορισμένα plug-in hybrid μοντέλα θα μας απασχολήσουν φέτος, οπότε μείνετε σε επαφή διότι έχουμε να γράψουμε πολλά και από τις δοκιμές σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Ας δούμε αναλυτικότερα τι περιμένουμε εντός του 2025.
ABARTH
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Από την άνοιξη ξεκινούν οι παραγγελίες για το αμιγώς ηλεκτρικό Abarth 600e που θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις Turismo των 240 ίππων και «Scorpionissima» με 280 ίππους (θα παραχθεί σε 1.949 μονάδες). Και οι δύο εκδόσεις έχουν εκρηκτικές επιδόσεις και τρία οδηγικά προφίλ.
ALFA ROMEO
Η υβριδική τετρακίνητη Junior Q4 με τους 136 HP έρχεται να συμπληρώσει την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση Elettrica που αποδίδει 156 hp, την πανίσχυρη ηλεκτρική Veloce των 280 ίππων και την υβριδική Ibrida των 136 ίππων. Άνοιγμα παραγγελιών τον Φεβρουάριο.
AUDI
Καταιγισμός μοντέλων από την Audi φέτος, η οποία λανσάρει ουκ ολίγα μοντέλα.
Κατ’ αρχάς, για να μην μπερδεύονται οι αγοραστές, η Audi ονομάζει με ζυγά νούμερα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα και τα μονά αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ως εκ τούτου, το Α4 έγινε Α5 και έρχεται το πρώτο τρίμηνο σε τέσσερις νέες εκδόσεις αμαξώματος: A5 Sedan, S5 Sedan, A5 Avant και S5 Avant. Μοτέρ: 2.0lt turbo βενζίνης TFSI με 204PS, 2.0lt πετρελαίου υβριδικό με επίσης 204PS, και 3.0lt βενζίνης V6 TFSI Hybrid με 367PS στο S5. Θα λανσαριστεί και σε εκδόσεις plug-in hybrid.
Στο πρώτο τρίμηνο αναμένεται και το Α3 Sportback αλλά και το Allstreet σε plug-in hybrid και σε δυναμική RS3.
Στο δεύτερο τρίμηνο περιμένουμε το Audi Q5 σε νέα πλατφόρμα και μόνο σε τετρακίνητες εκδόσεις, με υβριδικούς κινητήρες τεχνολογίας MHEV plus, ενώ θα ακολουθήσουν και plug-in hybrid. Θα διατίθεται με το 2.0lt κινητήρα βενζίνης 204PS και με 2.0 TDI 204PS. H κορυφαία έκδοση SQ5 φοράει 3.0lt κινητήρα V6 TFSI με 306PS.
Το ίδιο διάστημα έρχεται το νέο Audi A6 e–tron, με εκδόσεις Sportback και Avant, και αυτονομία έως 756 χιλιόμετρα, αλλά και το Audi Q6 e-tron, με μιας νέας τεχνολογίας μπαταρία. Θα διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις, δικίνητο και τετρακίνητο.
Το νέο Audi e-tron GT θα προσφέρεται με τρεις ηλεκτρικές εκδόσεις: Audi S e-tron GT, RS e-tron GT και RS e-tron Gt performance. Η μέγιστη συνολική ισχύς στο S e-tron GT είναι 435 kW (592 hp), στο RS e-tron GT φτάνει σε 570 kW (775 hp) και στα RS e-tron GT performance τα 620 kW (843 hp).
Καταλήγοντας, στο δεύτερο τρίμηνο θα βρίσκεται εδώ και το RS Q8.
BMW
Περισσότερο ψηφιοποιημένη, με νέο BMW iDrive με QuickSelect, πληθώρα συστημάτων κίνησης, βελτιωμένη ανάρτηση και καινοτόμα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης και στάθμευσης, η νέα BMW Σειρά 2 Coupe θα λανσαριστεί από τον Μάρτιο του 2025, με μια ανανεωμένη γκάμα 4κύλινδρων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, εκ των οποίων ορισμένοι με ήπια υβριδική τεχνολογία.
Εξάλλου, εντός του πρώτου τριμήνου θα λανσαριστεί η ανανεωμένη ηλεκτρική BMW iX και στα τέλη της χρονιάς περιμένουμε την εντυπωσιακή, αμιγώς ηλεκτρική Neue Klasse X.
CITROEN
Πέντε συνολικά μοντέλα περιμένουμε εντός της χρονιάς από τη Citroen. Εντός του Ιανουαρίου το αμιγώς ηλεκτρικό e-C3 με 113 ίππους, που θα πλαισιώσει το πρόσφατα λανσαρισμένο νέο C3 σε SUV αμάξωμα, πλέον. Τον Φεβρουάριο αναμένονται τα ολοκαίνουργια Citroen C4/C4X, με πολλές εκδόσεις κινητήριων συστημάτων που θα τα οδηγήσουμε τέλη Ιανουαρίου στη Βαρκελώνη, ενώ τον Μάρτιος το νέο C3 Aircross, πλήρως ανασχεδιασμένο, που θα προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης, υβριδικούς και ηλεκτρικούς. Τον Απρίλιο περιμένουμε το νέο C3 Hybrid με 100 ίππους και το Οκτώβριο το εντελώς νέο C5 Aircross, το μεγάλο SUV με πλειάδα εκδόσεων.
DACIA
Από τα πρώτα γράμματα του ονόματός του καταλαβαίνουμε πόσο μεγάλο θα είναι το Bigster, που έχει συγγενή στοιχεία με το μικρότερο Duster, αλλά περισσότερους χώρους. Θα είναι διαθέσιμο το δεύτερο εξάμηνο του 2025 ως ήπια υβριδικό, ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό και σε έκδοση διπλού καυσίμου βενζίνης / υγραερίου, καθώς η Dacia δίνει ρέστα σε τέτοιες οικονομικές εκδόσεις.
DONGFENG
Το 2025 θα είναι μια σημαντική χρονιά για την εταιρεία ΣΠΑΝΟΣ, αφού θα λανσάρει στην ελληνική αγορά τη μάρκα Dongfeng, με αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα. Τον Ιανουάριο αναμένουμε το πολυτελές brand VOYAH, με τα μοντέλα Free (SUV) και Dream (MPV), ενώ μέχρι την άνοιξη θα λανσαριστεί και το Courage, ένα SUV λίγο μικρότερο από το Free. Τον Ιανουάριο θα ξεκινήσει επίσης η διάθεση του κορυφαίου MHERO 1, ενός ηλεκτρικού SUV με ισχύ 1.088 ίππους και απίστευτες δυνατότητες.
Έως την Άνοιξη θα έχει έρθει στην Ελλάδα και το πιο προσιτό μοντέλο της εταιρείας, το Dongfeng BOX, ένα ικανό ηλεκτρικό supermini με ξεχωριστή σχεδίαση.
DS AUTOMOBILES
Τον Ιούνιο αναμένεται η πολυτελής ηλεκτρική ναυαρχίδα DS No8 που θα είναι διαθέσιμη σε έκδοση E-TENSE Long Range με 280 ίππους και αυτονομία 750 χλμ. Επίσης, θα προσφέρεται και σε έκδοση Dual Motor, με δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνολικής ισχύος 380 ίππων, και μεγάλη μπαταρία Long Range για αυτονομία έως 680 χλμ.
Το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς αναμένονται το νέο DS 4 και το νέο DS 4 E-TENSE με 215 ίππους.
FIAT
Με ιταλική σχεδίαση και βαρύ όνομα, το Grande Panda θα είναι ένα μικρό SUV με μήκος 3,99 μ. και θέσεις για 5 άτομα. Τον Απρίλιο θα ανοίξουν οι παραγγελίες για τις υβριδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις.
GEELY
Μια ακόμα κινεζική μάρκα, και μάλιστα κορυφαία, έρχεται στην Ελλάδα. Η Geely θα εκπροσωπείται από την GEO Mobility Hellas S.A., θυγατρική της Union Group, μιας πολυεθνικής εταιρείας με εκτεταμένη παρουσία στους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, του λιανικού εμπορίου, της ενέργειας και του Real Estate.
Το πρώτο μοντέλο που θα λανσαριστεί είναι το Geely Galaxy EX5, ένα προηγμένο ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV με 215 ίππους, και αυτονομία 425 χιλιομέτρων με μία φόρτιση.
JEEP
Εντός του Ιανουαρίου ξεκινούν οι παραγγελίες για το υβριδικό Avenger 4xe των 136 ίππων. Θα είναι τετρακίνητο, καθώς τον κινητήρα βενζίνης 1.2lt πλαισιώνει ένα ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο στον πίσω άξονα.
KIA
Tο EV3 είναι ένα compact ηλεκτρικό SUV που έρχεται εντός του Ιανουαρίου. Θα προσφέρεται και σε πιο σπορτίφ έκδοση EV3 GT-line. Με ένα χώρο αποσκευών 25 λίτρων μπροστά και ένα πορτμπαγκάζ 460 λίτρων πίσω, και βιώσιμα στοιχεία. Εχει μήκος 4,3μ., και θα είναι διαθέσιμο σε έκδοση Standard με μπαταρία 58,3 kWh, και Long Range με μπαταρία 81,4 kWh. Και οι δύο διαθέτουν έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW/ 283 hp.
C10 REEV
LEAPMOTOR
Στα τέλη της άνοιξης θα ξεκινήσουν οι παραγγελίες για το C10 REEV (Range Extender Electric Vehicle) που ναι μεν είναι ηλεκτρικό και έτσι κατά βάση κινείται με ισχύ 215 ίππους, αλλά φέρει κι έναν κινητήρα βενζίνης 1.5 lt που λειτουργεί ως γεννήτρια και ανατροφοδοτεί τη μπαταρία έτσι ώστε να μπορεί να καλύψει πάνω από 950 χλμ., από τα 145 χλμ. που χαρίζει η μπαταρία όταν κινείται αμιγώς ηλεκτρικά.
LYNK & CO
Το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς θα έρθει η φρεσκαρισμένη, plug-in hybrid έκδοση του Lynk & Co 01, όπως και το Lynk & Co 08 που θα είναι επίσης plug-in hybrid με ηλεκτρική αυτονομία έως και 245 χλμ., χάρη στη μεγάλη μπαταρία που θα διαθέτει.
Το πρώτο τρίμηνο θα λανσαριστεί και το ηλεκτρικό Lynk & Co 02 με μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής χωρητικότητας 66kWh NMC, που χαρίζει αυτονομία έως 445χλμ. και αποδίδει 272 ίππους, έχοντας και 4 οδηγικά προφίλ.
MG
Με ένα πραγματικό roadster κάνει ποδαρικό στη νέα χρονιά η MG καθώς το Cybester, με ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή, έρχεται τον Ιανουάριο να προσφέρει δυνατές συγκινήσεις. Με δύο ισχυρούς κινητήρες, έναν για κάθε άξονα, και 510 ίππους με 724 Nm ροπής, επιταχύνει σε 3,2 δευτερόλεπτα και είναι το ισχυρότερο MG όλων των εποχών.
Το μήνα που διανύουμε περιμένουμε και την plug-in hybrid έκδοση του HS και το δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς το HS Hybrid+, όπως και το ηλεκτρικό MG S5 στα μικρομεσαία SUV. Το τελευταίο τρίμηνο περιμένουμε και ένα ηλεκτρικό μοντέλο στην κατηγορία των supermini που ίσως ονομαστεί MG2.
MINI
Το πρώτο τρίμηνο του έτους αναμένεται το νέο ΜΙΝΙ Cabrio, με αναδιπλούμενη, μαλακή οροφή (ανοίγει σε 18 δευτ.) και σύγχρονη τεχνολογία. Θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις με κινητήρα 2.0 lt απόδοσης 163 ίππων στην έκδοση C και 204 ίππων στην έκδοση S.
Παράλληλα, στο δεύτερο τρίμηνο αναμένοντας τα νέα ΜΙΝΙ John Cooper Works σε 3θυρο αμάξωμα και MINI Aceman JCW.
OMODA / JAECOO
Από πλευράς Omoda | Jaecoo, αναμένονται τα Omoda 5, Omoda E5 και και Jaecoo 7, την άνοιξη του 2025.
H Omoda | Jaecoo, του κινεζικού αυτοκινητιστικού κολοσσού Chery Automobile, θα εισαχθεί στη χώρα μας από το Emil Frey Group, που εισάγει στην Ελλάδα και τα μοντέλα της Mercedes – Benz.
Tο Omoda 5 θα είναι διαθέσιμο με θερμικό κινητήρα, το Jaecoo 7 σε εκδόσεις με θερμικό και plug-in hybrid κινητήρα, ενώ το Omoda E5 είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
OPEL
Το Opel Grandland αναμένεται τον Ιανουάριο του 2025, αρχικά ως ηλεκτρικό και υβριδικό και οι άλλες εκδόσεις θα έρχονται σταδιακά μέσα στους επόμενους μήνες.
Το νέο Opel Grandland είναι το πρώτο Opel που υιοθετεί την πλατφόρμα STLA Medium, που προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα BEV, και προσφέρει τεχνολογίες-ορόσημα, όπως οι νέοι προβολείς Intelli-Lux HD με πάνω από 50.000 στοιχεία LED, έξυπνα χαρακτηριστικά και βιώσιμες λύσεις. Το Grandland λάμπει με το νέο 3D Vizor και το Opel Blitz, το οποίο φωτίζεται για πρώτη φορά. Στο πίσω μέρος κυριαρχεί το συνεχώς φωτιζόμενο σήμα της Opel. Τους επόμενους μήνες, το νέο Grandland Electric θα επιτρέψει μια αυτονομία έως και περίπου 700 χλμ., χάρη στην μπαταρία των 97 kWh, ενώ θα είναι διαθέσιμο και ως Plug-in Hybrid, με ηλεκτρική τετρακίνηση.
Το δε νέο Opel Frontera έρχεται τον Απρίλιο με μήκος 4,38μ.. Είναι ένα SUV που προσφέρει χώρο για έως και επτά άτομα, με 460 λίτρα όγκου αποσκευών, ενώ φέρει και πολλά έξυπνα χαρακτηριστικά, όπως το Smartphone Station. Η γκάμα κινητήριων συνόλων του Frontera περιλαμβάνει επίσης μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση «Long Range» με αυτονομία έως και περίπου 400 χλμ.
Τον Φεβρουάριο περιμένουμε και τη φρεσκαρισμένο Mokka, σε εκδόσεις βενζίνης, υβριδική και ηλεκτρική.
PEUGEOT
Μολονότι τα νέα Peugeot τα περιμέναμε προς το τέλος του 2024, εντούτοις θα τα δούμε αρχές και μέσα του 2025.
Τώρα τον Ιανουάριο αναμένεται να κυκλοφορήσει η ηλεκτρική έκδοση του 5008 και τον Μάρτιο δύο ακόμα ηλεκτρικής προτάσεις, το Ε-3008 Dual Motor (4X4) με 320hp και δύο ηλεκτρικά μοτέρ και το E-3008 Long Range, με μεγάλη μπαταρία που θα χαρίζει αυτονομία έως 700 χλμ. Επίσης τον Μάρτιο, αναμένονται αντίστοιχες εκδόσεις και για το Ε-5008 Dual Motor (4X4) με 320 ίππους και το E-5008 Long Range με 680 χλμ. αυτονομία.
Το επίσης ηλεκτρικό Ε-408 έρχεται τον Μάιο, για να συμπληρώσει την υβριδική έκδοση HYBRID 136 e-DCS6, και την έκδοση PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8. Το αμιγώς ηλεκτρικό Peugeot E-408, με ισχύ 210 hp θα έχει αυτονομία έως 453 χλμ.
Το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς θα έρθει το νέο 300 και το νέο, ηλεκτρικό E-308.
RENAULT
Παρουσιάστηκε μόλις και επίσημα στον Τύπο, το νέο Renault 5 E-Tech Electric, το οποίο αναβιώνει το θρυλικό Renault 5, αλλά με σύγχρονα στοιχεία σχεδίασης και τεχνολογίας. Με τροχούς τοποθετημένους στις άκρες του αμαξώματος, έχει μήκος 3,92μ. και μακρύ μεταξόνιο για ευρύχωρη καμπίνα. Έχει ισχύ 150 ίππους με 245 Nm ροπής και χαρίζει αυτονομία, ως αμιγώς ηλεκτρικό, 410 χλμ.
Την ίδια χρονική περίοδο, θα λανσαριστεί και το Renault Symbioz, ένα υβριδικό SUV με κινητήρα 145 ίππων που θα μπορεί να διανύσει έως 1.000 χλμ. Στο πρώτο εξάμηνο περιμένουμε και το Renault Rafale, ένα coupe SUV που θα προσφέρεται σε υβριδική έκδοση με 200 ίππους (1.100 χλμ. αυτονομίας) και σε plug-in hybrid 4X4 με 300 ίππους. Καταλήγοντας, στο δεύτερο εξάμηνο του 2025 περιμένουμε και το αμιγώς ηλεκτρικό Renault 4, που κι αυτό αναβιώνει ένα θρυλικό αυτοκίνητο με σύγχρονο μοτίβο, 150 ίππους ισχύ και έως 400 χλμ. αυτονομίας.
SKODA
Η εισαγωγική εταιρεία της τσεχικής μάρκας θα φέρει στη χώρα μας, στο δεύτερο τρίμηνο, τόσο το Elroq όσο και το Enyaq.
To Elroq θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις: 50, 60 και 85 με αντίστοιχης χωρητικότητας μπαταρίες και με κάθε αγορά η Kosmocar δίνειδώρο έναν επιτοίχιο φορτιστή και δωρεάν τοποθέτηση από πάροχο που συνεργάζεται. Με 4,488μ. μήκος, και με 2,765μ. μεταξόνιο, όσο και του μεγαλύτερου σε μήκους Enyaq, χαρίζει αυτονομία από 375 έως 581 χλμ., ανάλογα τη μπαταρία.
Το δε Enyaq, θα έχει αυξημένη αυτονομία άνω των 590 χιλιομέτρων, ακόμα πιο εκτεταμένο εξοπλισμό και συστήματα υποβοήθησης, νέα ψηφιακά χαρακτηριστικά και δύο μεγέθη μπαταριών και τρεις επιλογές κινητήρων από 150 kW έως 210 kW.
SMART
Το smart #5 αναμένεται να έρθει στη χώρα μας το δεύτερο τρίμηνο του 2025. Είναι το τρίτο μοντέλο της νέας εποχής smart, μετά τα smart #1 και #3, και το πιο μεγάλο. Ένα SUV με 4,7μ. μήκος και μεταξόνιο 2,9μ. που χαρίζει τεράστιους χώρους στην καμπίνα, εντυπωσιάζει με την τεράστια μπαταρία των 100 kWh που δίνει αυτονομία έως 700 χλμ.
SUBARU
Εντός του Ιανουαρίου θα βρίσκεται στην Ελλάδα το νέο Subaru Forester στην 6η του γενιά, ανανεωμένο αισθητικά, με νέο ηλεκτρικό τιμόνι, και βελτιωμένο πλαίσιο, με 5 αστέρια ασφάλειας. Με πολύ πλούσιο εξοπλισμό φέρει κινητήρα 2.0i e-BOXER, ισχύος 136 ίππων, που συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία και κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT. Όλες οι εκδόσεις είναι με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.
SUZUKI
Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Vitara, με το χαρακτηριστικό e μπροστά, έρχεται δυναμικά να αποτελέσει το πρώτο ηλεκτρικό στη γκάμα της μάρκας. Έχει μήκος 4,275μ., μακρύ μεταξόνιο 2,7μ. και βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα. Το eVITARA εφοδιάζεται με ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης «ALLGRIP-e» με δύο ανεξάρτητα eAxles, μπροστά και πίσω (δικίνηση ή τετρακίνηση).
VOLVO
Από τα μέσα Ιανουαρίου περιμένουμε την plug-in hybrid έκδοση του XC90. Θα είναι 7θέσιο, με ηλεκτρική αυτονομία 69 χλμ. και ισχύ 455 ίππους. Θα μπορείς να το οδηγείς με ένα πεντάλ (one pedal drive) στο ηλεκτρικό πρόγραμμα Pure για πιο εύκολη οδήγηση στην πόλη ή να επιλέξεις την τετρακίνηση (AWD) για αυξημένη σταθερότητα και πρόσφυση σε όλες τις οδικές συνθήκες.
Στα τέλη Φεβρουαρίου αναμένεται και το αμιγώς ηλεκτρικό ΕΧ90, που είναι, σύμφωνα με τη σουηδική μάρκα, το πιο ασφαλές Volvo όλων των εποχών. Ένα παράδειγμα ότι μπορεί να ανιχνεύσει πεζούς ή άλλο εμπόδιο έως και 250 μέτρα μπροστά. Τεράστιο, με μήκος λίγο πάνω από 5μ., 7θέσιο και τετρακίνητο, με δύο μοτέρ ισχύος 408 ίππων και στην πιο ισχυρή έκδοση 517 ίππων, μπορεί να διανύσει έως 612 χλμ. με μία φόρτιση.
VW
Μεγαλύτερο από το Tiguan και μικρότερο από το Touareg, το Tayron θα είναι διαθέσιμο στο πρώτο τρίμηνο τόσο σε 5θέσια (μόνο στις plug-in hybrid εκδόσεις) όσο και σε 7θέσια διάταξη. Θα προσφέρεται με δύο plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης (eHybrid), με 204PS και 272PS που μπορούν να επιτύχουν ηλεκτρική αυτονομία που αγγίζει τα 120 χλμ., ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (eTSI) με ισχύ 150PS, ένα βενζινοκινητήρα (TSI) ισχύος 204PS και δύο πετρελαιοκινητήρες (TDI) ισχύος 150 και 193PS, αντίστοιχα. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, με επιλογές κίνησης εμπρός ή τετρακίνησης 4MOTION.