Μολονότι οι τελευταίοι μήνες του 2024 κινούνται χαμηλότερα σε πωλήσεις νέων ΙΧ, σε σχέση με τους προηγούμενους, αλλά και με τους αντίστοιχους περσινούς, εντούτοις η αγορά αυτοκινήτου εξακολουθεί να είναι στο συν το 10μηνο της φετινής χρονιάς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ενώ μέχρι και τον Ιούνιο του 2024 οι ταξινομήσεις νέων ΙΧ ήταν ανοδικές, εντούτοις Ιούλιος (-1,4%), Αύγουστος (-21,4%), Σεπτέμβριος (-15,3%) και Οκτώβριος (-14,3%) κινήθηκαν καθοδικά, εξαιτίας πολλών παραγόντων.
Ένας σημαντικός παράγοντας είναι τα αυξημένα έξοδα των νοικοκυριών, ο βεβαρημένος προϋπολογισμός των οικογενειών, δηλαδή, αλλά και εν γένει το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα, με την έλευση των ηλεκτρικών και τη συσσωρευμένη τεχνολογία που έχουν, είναι κάπως ακριβά.
Για τον λόγο αυτό ορισμένες εταιρείες έχουν ξεκινήσει δυναμικές μειώσεις τιμών, προκειμένου να τονώσουν την αγορά.
Ένα ακόμα στοιχείο που πρέπει να προσμετρήσουμε, είναι ότι πολλές εταιρείες περιμένουν εδώ και καιρό νέα μοντέλα, τα οποία καθυστερούν να έρθουν από τα εργοστάσια, λόγω θεμάτων στις μονάδες παραγωγής.
Με όλα αυτά, το 10μηνο του 2024 έχουν ταξινομηθεί 117.707 νέα ΙΧ, ήτοι +1,7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Επίσης, έχουν ταξινομηθεί 9.360 (+1,6%) νέα φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) καθώς και 791 (+271,4%!!!) καινούργια λεωφορεία.
Όσον αφορά στις κατηγορίες αμαξωμάτων, τα SUV κατέχουν το 58,9% της αγοράς, έναντι 55,3% πέρυσι, διαλύοντας κάθε άλλη κατηγορία αμαξωμάτων.
Επίσης, αναφορικά με το καύσιμο, τα υβριδικά έχουν το 41,8% της αγοράς (30,3% πέρυσι), τα αμιγώς βενζινοκίνητα το 37,2% (42,6%), τα αμιγώς πετρελαιοκίνητα το 7,6% (13,6%), τα επαναφορτιζόμενα (ηλεκτρικά και plug-in hybrid) το 11,3% (10,8%), τα διπλού καυσίμου βενζίνη/υγραέριο το 2,0% (2,4%), ενώ τα διπλού καυσίμου βενζίνη/φυσικό αέριο έχουν εκμηδενιστεί από 0,3% πέρυσι.