Το νέο Jeep Avenger παρουσιάστηκε επίσημα επί ελληνικού εδάφους και έρχεται σε ηλεκτρική έκδοση και δελεαστικές τιμές με σκοπό να ταράξει τα νερά στη δημοφιλή κατηγορία B-SUV.
Η Jeep επέλεξε το Avenger για να σηματοδοτήσει τη νέα εποχή για τη μάρκα, αφού είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της εταιρείας. Αγαπημένο ήδη, έχοντας κερδίσει τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς (Car of the Year 2023) το Avenger αποτελεί το μέσο για τη μελλοντική εξηλεκτρισμένη εικόνα της Jeep, η οποία μέχρι το 2025 θα διαθέτει 4 BEV στη γκάμα της, ενώ μέχρι το 2030 το σύνολο των πωλήσεων της μάρκας θα αποτελείται από αμιγώς ηλεκτρικά.
Στη λειτουργικότητα, την τεχνολογία και τις ικανότητες κίνησης σε κάθε είδους επιφάνεια στηρίχθηκε ο σχεδιασμός του Avenger. Εξωτερικά έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία του αμαξώματος από επαφές που συμβαίνουν είτε με χαμηλή ταχύτητα εντός πόλης είτε σε off road διαδρομές. Τα περιμετρικά προστατευτικά και οι εμπρός και πίσω ποδιές είναι από υλικό με ενσωματωμένη τη χρωστική ουσία, ώστε να μην χαράσσονται.
Το μήκος του φτάνει τα 4,08m, κάτι που το τοποθετεί στο κάτω μέρος της κατηγορίας B-SUV, ενώ στο άνω βρίσκεται το αδερφάκι Renegade. Στο εσωτερικό, το νέο Avenger είναι ποιοτικό, άνετο, πρακτικό και ευρύχωρο, ακολουθώντας τη φιλοσοφία της μάρκας «design to function». Οι 5 επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους 34lt αποθηκευτικών χώρων μέσα στην καμπίνα, ενώ ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 350lt και είναι τετραγωνισμένος για τη μέγιστη εργονομία με άνοιγμα 1m, κάτι που εξασφαλίζει εύκολη φόρτωση.
Όσον αφορά την τεχνολογία, το Avenger διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα δικτύωσης και δυνατότητα αναβάθμισης «over the air» για το λογισμικό του. Στο ταμπλό το βλέμμα αμέσως τραβάει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη των 10,25 ιντσών, καθώς και η ίδιου μεγέθους οθόνη του συστήματος infotainment, η οποία παρέχει τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης και απεικόνισης ενός smartphone με τη χρήση των εφαρμογών Android Auto και Apple Car play.
Το νέο Avenger θα διατίθεται προς το παρόν στην Ελλάδα αποκλειστικά σε ηλεκτρική έκδοση, ενώ από τις αρχές του 2024 θα προσφέρεται και με κινητήρα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό. Στο τέλος του 2024 θα προστεθεί μία τετρακίνητη έκδοση 4xe. Σημειώστε ότι σε κάποιες χώρες, όπως Ισπανία, Ιταλία και Πολωνία διατίθεται με θερμικό κινητήρα λόγω και της απουσίας κρατικής επιδότησης για τα ηλεκτρικά.
Το Avenger χρησιμοποιεί το νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρα M3 της Stellantis που λειτουργεί στα 400 Volt και αποδίδει 156PS (115kW) και 260Nm ροπής, o οποίος τροφοδοτείται από μια επίσης νέα μπαταρία 54kWh. Σύμφωνα με την Jeep, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του Avenger προσφέρει υψηλή ενεργειακή αποδοτικότητα, με κατανάλωση 15,4kWh/100km στον κύκλο WLTP.
Το συνολικό βάρος περιορίζεται στα 1.500 κιλά, ενώ ο νέος ηλεκτροκινητήρας βελτιώνει την αυτονομία κατά 5% (σε σχέση με την υπάρχουσα πλατφόρμα e-CMP2), η νέα μπαταρία κατά 12% και μια σειρά βελτιστοποιήσεων (αεροδυναμική, κιβώτιο ταχυτήτων, ελαστικά, κ.ά.) κατά επιπλέον 5%. Επίσης, η αντλία θερμότητας που βρίσκεται στο βασικό εξοπλισμό αυξάνει την αυτονομία έως και 10% σε συνθήκες με ακραίες θερμοκρασίες, ζέστη ή κρύο.
Η μπαταρία χωρητικότητας 54kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από τα εμπρός και πίσω καθίσματα και την κεντρική κονσόλα, εξασφαλίζει στο Avenger αυτονομία μέχρι 400km σε μικτές συνθήκες και έως 550km σε αστικό περιβάλλον κατά WLTP. Η μπαταρία φορτίζει στα 11kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα και η διαδικασία φόρτισης 0-100% διαρκεί 5 ώρες και 30 λεπτά, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή ισχύος μέχρι και στα 100kW. Στον DC, λοιπόν, το Avenger μέσα σε 3 λεπτά μπορεί να ανακτήσει 30km αυτονομίας και σε 24 λεπτά 240km από το 20% στο 80%.
Το Avenger είναι ιδανικό για τις άνετες και ξεκούραστες μετακινήσεις μέσα στην πόλη ή για τα ταξίδια, ωστόσο το DNA της Jeep φυσικά και δηλώνει «παρών» για κάθε είδους περιπέτεια. Το επίπεδο αυτονομίας με σωστή οδήγηση μπορεί να εξασφαλίσει μέχρι 400km, επομένως δεν περιορίζεται στα όρια της πόλης, αλλά μπορεί να αντεπεξέρθει σε πιο απαιτητικές και ενδιαφέρουσες καταστάσεις. Πιο συγκεκριμένα, το Avenger έχει γωνία ράμπας 20ο, γωνία προσέγγισης και αποχώρησης 20 ο και 32ο αντίστοιχα. Για την επίτευξη αυτών των τιμών, το Avenger βασίζεται σε μια ειδικά τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας e-CMP2, με το 60% των στοιχείων της να είναι αποκλειστικά για το μοντέλο της Jeep. Χάρη σε αυτή την επιλογή ελαχιστοποιήθηκε το μήκος των προβόλων, ενώ η απόσταση από το έδαφος στο σημείο των αναρτήσεων φτάνει τα 20,9cm και στην προστατευτική ποδιά της μπαταρίας τα 22,3cm. Για μέγιστη ευελιξία, το Avenger είχε πολύ μικρή διάμετρο στροφής μόλις 10,5m.
Επιπλέον, για πρώτη φορά σε προσθιοκίνητο Jeep συναντάμε τα συστήματα Select Terrain και Hill Descent Control. Tο σύστημα Select Terrain, το οποίο διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό, προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής 6 διαφορετικών προγραμμάτων κίνησης: Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow, έτσι ώστε να αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες του αυτοκινήτου ανάλογα με τις συνθήκες και τις επιφάνειες του οδοστρώματος στο οποίο κινείται.
To ηλεκτρικό Jeep Avenger προσφέρει τεχνολογία, άνεση, πρακτικότητα, περιπετειώδη χαρακτήρα και φυσικά στιλ σε αρκετά ενδιαφέρουσες τιμές για τα σημερινά δεδομένα, συνυπολογίζοντας και την επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά. Έτσι, η βασική έκδοση Longitude ξεκινά από 38.700 ευρώ (30.700 ευρώ με την επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ). Σημειώστε πως η τιμή 27.900 ευρώ αφορούσε τη χαμηλότερη εξοπλιστική έκδοση Avenger, η οποία καταργήθηκε διότι οι πελάτες έδειχναν προτίμηση στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Η αμέσως επόμενη έκδοση Altitude ξεκινά από 40.700 ευρώ (32.700 ευρώ με την κρατική επιδότηση) και 43.700 ευρώ (35.700 ευρώ με την κρατική επιδότηση) η έκδοση Summit.
Επίσης, παρέχεται 4ετή εργοστασιακή εγγύηση και υπηρεσία οδικής με ισχύ έως 160.000km. Η εγγύηση για την μπαταρία είναι 8ετής με ισχύ έως 160.000km. Οι προπαραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει για το πολυαναμενόμενο Avenger, ενώ ο χρόνος παράδοσης υπολογίζεται στους τρεις μήνες και τέλος Ιουλίου θα βρίσκονται τα πρώτα αυτοκίνητα στις Εκθέσεις.