Driveit

Πεσμένες οι πωλήσεις ΙΧ στην ΕΕ – Ανεβασμένες συνολικά στην Ευρώπη

Στο -1,9% έκλεισε η αγορά νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι 15,2%

Διακυμάνσεις στην αγορά αυτοκινήτου, από χώρα σε χώρα, παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη, καθώς το παγκόσμιο οικονομικό πλαίσιο παραμένει ιδιαίτερα δύσκολο και απρόβλεπτο για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Ενώ στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρατηρείται μείωση νέων ταξινομήσεων (πινακίδες) κατά 1,9%, αντίθετα συνολικά στην Ευρώπη, μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και τις συνδεδεμένες χώρες: Ισλανδία, Νορβηγία και Ελβετία, είχαμε θετικό πρόσημο.

Αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι στις περισσότερες χώρες Ιανουάριος και Φεβρουάριος κινήθηκαν πτωτικά και ο Μάρτιος παρουσίασε άνοδο.

Στην Ελλάδα αυτό ακριβώς συνέβη, όπως και σε Ιταλία, Τσεχία, Βουλγαρία, Κροατία, και Πορτογαλία, ενώ σε Γερμανία, Γαλλία, Φινλανδία, Εσθονία, Βέλγιο, Ολλανδία και Σλοβακία και οι τρεις μήνες είχαν πτώση πωλήσεων.

Αντίθετα, σε Ισπανία, Σουηδία, Λετονία, Λιθουανία είχαμε και τους τρεις πρώτους μήνες του 2025 άνοδο στις πωλήσεις.

Στις άλλες χώρες είχαμε αυξομειώσεις πωλήσεων.

Από τις συνδεδεμένες χώρες, Ισλανδία και Νορβηγία είχαν αύξηση πωλήσεων και στους τρεις μήνες, ενώ Ελβετία είχε και στους τρεις μήνες πτώση, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά τους δύο πρώτους πτωτικούς μήνες, ο Μάρτιος ήταν ανοδικός.

Πολύ ψηλά οι πωλήσεις ηλεκτρικών

Το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση διαμορφώθηκε στο 15,2% της αγοράς το πρώτο τρίμηνο του 2025, μακριά από το αναμενόμενο και στο 17% σε όλη την Ευρώπη, λόγω της Νορβηγία που πωλούνται σχεδόν αποκλειστικά ηλεκτρικά!

Σημειώνουμε ότι τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν το 63% όλων των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και παρουσίασαν αύξηση: Γερμανία (+38,9%), Βέλγιο (+29,9%) και Ολλανδία (+7,9%). Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη Γαλλία, η οποία σημείωσε μείωση 6,6%.

Τα υβριδικά οχήματα σημείωσαν άνοδο, κατακτώντας το 35,5% της αγοράς στην ΕΕ (35,9% σε όλη την Ευρώπη).

Τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2025 έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 20,7% (έναντι του 2024), λόγω σημαντικής ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+47,5%), Ισπανία (+36,6%), Ιταλία (+15,3%) και Γερμανία (+10,5%). Αυτό οδήγησε σε 964.108 ταξινομήσεις υβριδικών μονάδων το πρώτο τρίμηνο του 2025, που αντιπροσωπεύουν το 35,5% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.

Με 779.817 νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής στην ΕΕ, το μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα μειώθηκε στο 28,7% (28,3% στην Ευρώπη) από 35,5% την ίδια περίοδο πέρυσι (35,% σε όλη την Ευρώπη).

Στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντική μείωση 20,6%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μειώσεις. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο απότομη πτώση, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατακόρυφα κατά 34,1%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-26,6%), την Ιταλία (-15,8%) και την Ισπανία (-9,5%).

Ομοίως, η αγορά ντίζελ αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 27,1% (στην ΕΕ), με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς των ντίζελ οχημάτων να ανέλθει στο 9,5% (8,2% στην Ευρώπη).

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυξήθηκαν κατά 1,1% το πρώτο τρίμηνο του 2025, με συνολικά 207.048 μονάδες. Αυτό οφείλεται κυρίως σε σημαντικές αυξήσεις για βασικές αγορές, όπως η Γερμανία (+41,8%) και η Ισπανία (+30,7%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 7,6% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, από 7,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024 και σε όλη την Ευρώπη το 7,9%.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα