Πτωτικά συνέχισαν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα και τον Φεβρουάριο, μετά τον πτωτικό Ιανουάριο.
Σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τον Φεβρουάριο πουλήθηκαν 9.818 νέα ΙΧ, έναντι 11.451 τον αντίστοιχο μήνα του 2024 (-14,3%), ενώ είχαμε 755 καινούργια φορτηγά ελαφρά και βαρέα (-17,2% από πέρυσι) και 71 νέα λεωφορεία (+208,7%).
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το πρώτο δίμηνο του έτους πουλήθηκαν 20.477 νέα ΙΧ (-15,4%), 1.526 νέα φορτηγά (-26,9%) και 204 λεωφορεία (+191,4%).
Οι λόγοι που οδηγούν σε αυτή τη πτωτική πορεία, έπειτα από μια σειρά ετών με αυξητική τάση, είναι αρκετοί και κυρίως έχουν να κάνουν με τη γενικότερη ακρίβεια του κόστους ζωής.
Οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν ξεκινήσει μια σειρά δελεαστικών προσφορών με γενναίες μειώσεις τιμών, κυρίως στα ηλεκτρικά μοντέλα, προκειμένου να τονώσουν το ενδιαφέρον του κοινού και θα περιμένουμε τα αποτελέσματα του Μαρτίου και του Απριλίου ώστε να έχουμε καλύτερη εικόνα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τώρα, ως προς τα αμαξώματα, τα SUV όλων των κατηγοριών μεγέθους αυτοκινήτων, κατέχουν το εντυπωσιακό 64,7% από 55% πέρυσι.
Ως προς τις κατηγορίες αμαξωμάτων, τα συμπαγή supermini (B) κατέχουν το 56,5% από 59,1% πέρυσι, τα μικρομεσαία (C) το 29,1% από 25% πέρυσι, τα μικρά πόλης (Α) το 6,7% από 7,9% και τα μεσαία (D) το 5,7% από 6,2%. Όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες αμαξωμάτων είναι εξαφανισμένες, κάτω του 0,6%.
Αναφορικά με τις πωλήσεις ανά καύσιμο, τα υβριδικά κατέχουν το 49,4% από 37,3% επειδή πλέον όλες οι εταιρείες χρησιμοποιούν υβριδική τεχνολογία στους κινητήρες βενζίνης, τα αμιγώς βενζινοκίνητα έχουν το 33,1% από 39,9%, και τα πετρελαιοκίνητα το 3,4% από 11,9% επειδή οι κατασκευαστούν μειώνουν την παραγωγή πετρελαιοκίνητων προς όφελος των υβριδικών.
Αύξηση εμφανίζουν τα plug-in υβριδικά που φορτίζονται και από εξωτερική πηγή, με 6,7% από 5,5%, όπως και τα αμιγώς ηλεκτρικά με 6,1% από 4,3%, καθώς συνεχίζεται η επιδοματική πολιτική αγοράς από την κυβέρνηση.
Τα διπλού καυσίμου βενζίνης / υγραέριο έχουν αυξηθεί σε 1,3% από 1,1%, ενώ στο 0% είναι τα διπλού καυσίμου βενζίνης / φυσικού αερίου, καθώς δεν υπάρχουν πλέον τέτοια μοντέλα στην αγορά.
Καταλήγοντας και στην Ευρώπη υπάρχει πτώση πωλήσεων, αλλά σε μικρότερο ποσοστό από την Ελλάδα.