Driveit

Ποιες μάρκες και πόσα αυτοκίνητα πούλησαν το 2024

Τα πάνω και τα κάτω της ελληνικής αγοράς, η δυναμική είσοδος των Κινέζων και τα πολυτελή που πουλήθηκαν

Το 2024 χαρακτηρίστηκε από αύξηση των πωλήσεων στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου κατά 1,9%, έναντι του 2023, με 137.075 μονάδες.

Τη στιγμή που οι πωλήσεις στην Ευρώπη είχαν μικρότερο ποσοστό αύξησης (0,62%), με την αγορά να πιέζεται πολύ, η Ελλάδα δείχνει να αντέχει εξαιτίας και της συνεχιζόμενης επιδοτούμενης πολιτικής της κυβέρνησης, για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Αναμφίβολα η εταιρεία που έκλεψε την παράσταση ήταν η Toyota, η οποία πέραν του γεγονότος ότι βρίσκεται 21 χρόνια, από τα 25 τελευταία, στην πρώτη θέση, είδε οι πωλήσεις της το 2024 να αυξάνονται κατά 39% (!!!) με 23.518 αυτοκίνητα (μερίδιο αγοράς 17,2%), έναντι 16.400 το 2023.

Μάλιστα, οι πωλήσεις της ήταν υπερδιπλάσιες της δεύτερης εταιρείας και αυτό σημαίνει πολλά. Η Toyota είχε best seller σε όλες τις κατηγορίες το Yaris Cross με 8.181 μονάδες, το απλό Yaris πούλησε 6.832 και ήταν δεύτερο στις συνολικής πωλήσεις, πολύ καλά πήγε το CH-R (2.906), το Aygo X (2.193), η Corolla (859) και το RAV 4 (401 μονάδες)

Από εκεί και κάτω δόθηκε μεγάλη μάχη στις πωλήσεις. Βέβαια, οφείλω να επισημάνω το εξής: οι περισσότερες εταιρείες δεν ενδιαφέρονται αν θα είναι στην 2η, 3η ή άλλη θέση της αγοράς, αλλά να πουλάνε αυτοκίνητα που θα τους φέρνουν κερδοφορία στους ισολογισμούς τους και από όσο γνωρίζω όλες οι εταιρείες είναι κερδοφόρες, άλλες λίγο και άλλες περισσότερο.

Πάντως, 2η σε πωλήσεις ανέβηκε η Suzuki με 10.636 μονάδες (7,8% μερίδιο), από την 7η θέση το 2023, όταν είχε πουλήσει 7.606 αυτοκίνητα. Η ιαπωνική μάρκα του ομίλου Σφακιανάκη είχε ως «όπλα» το Vitara (4.640), το Ignis (2.954) και το Swift (1.921).

Στην 3η θέση διατηρήθηκε η Peugeot (του ομίλου Συγγελίδη) με 10.381 μονάδες (10.195) και 7,6% μερίδιο, με το μοντέλο 2008 να έχει 4.984 πωλήσεις, το 208 να πουλά 3.183 μονάδες, το 3008 να έχει 1.555 και το 308 να έχει 474 μονάδες.

Η Hyundai (Βασιλάκης) κι αυτή κράτησε την 4η θέση (6,5%) με 8.906 μονάδες, αλλά λιγότερες από το 2023 (9.877). Το i20 πούλησε 2.289 μονάδες, το i10 έφτασε τις 1.609, το i30 τις 1.504, το Bayon τις 1.244, και το Tucson τις 1.144 μονάδες.

Ξανά στην 5η θέση η Citroen (Συγγελίδης) με 7.772 μονάδες (7,7%), αρκετά λιγότερες από το 2023 (9.753), όμως άργησαν να έρθουν τα νέα μοντέλα και κυρίως το ολοκαίνουργιο C3 το οποίο θα εκτινάξει τις πωλήσεις της γαλλικής μάρκας το 2025. Τα μοντέλα που ξεχώρισαν σε πωλήσεις ήταν το απερχόμενο C3 με 4.532 μονάδες, το C3 Aircross με 1.439, το C4 με 510, το C5 Aircross με 263, και το DS4 με 215.

Στην 6η θέση αναρριχήθηκε η BMW με 6.753 μονάδες (4,9%), από την 9η θέση το 2023 (6.201). Το μοντέλο που ώθησε τις πωλήσεις ήταν η Χ1 με 3.223 μονάδες, η Σειρά 1 πούλησε 1.445 αυτοκίνητα και η Χ2 είχε 933 μονάδες. Πολύ καλά πήγαν και οι αμιγώς ηλεκτρικές της εκδόσεις, όπως η iX1.

Η Opel (Συγγελίδης) ήταν 7η με 6.381 μονάδες (4,7%), πέφτοντας από τη 2η θέση το 2023 (10.384), καθώς περίμενε τα νέα μοντέλα που άργησαν να λανσαριστούν. Όμως με νέο Grandland, νέο Frontera, και φρεσκαρισμένο Mokka, αναμένουμε αντεπίθεση. Καλύτερα σε πωλήσεις το 2024 ήταν το Corsa με 3.430 μονάδες, και το Crossland με 1.390.

Η VW (Kosmocar) έπεσε την 8η θέση με 6.105 μονάδες (4,5%), από την 6η το 2023 (8.384) και περιμένει φέτος το Tayron να τη βοηθήσει πολύ στις πωλήσεις. Πέρυσι, το T-Roc πούλησε 1.422 μονάδες, το Polo 1.258, το T-Cross 1.133 και το νέο Tiguan 1.056 μονάδες, ενώ το Golf έχασε πολύ σε δημοτικότητα (377).

Στην 9η θέση ανέβηκε η Fiat (Βασιλάκης) με 5.144 (3,8%), από 10η που ήταν πρόπερσι. Πούλησε λιγότερα αυτοκίνητα από το 2023 (5.840), όμως κρατήθηκε ψηλά χάρη στο Panda (3.579), και το μοντέλο 500 (1.469).

Η Kia (Βασιλάκης) στη 10η θέση με 4.771 (3,5%) από 8η το 2023 (6.363), αλλά έχει «όπλα» για το 2025, κυρίως ηλεκτρικά όπως το EV3. Πέρυσι τις πωλήσεις τράβηξαν το Picanto (1.888), το Stonic (1.362), και το νέο Sportage (811).

Η Audi (Kosmocar) ανέβηκε 11η με 4.369 μονάδες (3,2%), από 14η το 2023 (4.120). Πρώτα σε πωλήσεις για τη γερμανική μάρκα τα: A3 (1.446), Q3 (1.242), και Q2 (870).  

Η Nissan (Θεοχαράκης) με το Juke (2.065) και το Qashqai (1.397) ανέβηκε στη 12η θέση με 4.330μονάδες (3,2%), από 17η το 2023 (3.091).

Άνοδος και για τη Skoda (Kosmocar) που ήταν 13η με 3.914 μονάδες (2,9%), από 16η το 2023 (3.223). Τις πωλήσεις τράβηξαν η Fabia (1.628), και το Kamiq (1.128).

Η Renault, που άλλαξε αντιπροσώπευση στα τέλη του 2024 αλλά το πρώτο τρίμηνο του 2025 περιμένουμε τις βουλές της νέας εισαγωγικής εταιρείας που ήρθε από το εξωτερικό, ήταν 14η με 3.653 μονάδες (2,7%), από 11η το 2023 (4.727). Έχει αυτοκίνητα και μπορεί να διαγράψει καλύτερη πορεία. Το 2024 βασίστηκε στο Clio (2.466), και στο Captur (628).

Η Mercedes, με την αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής του εργοστασίου που δεν έχει αυτοκίνητο κάτω από 40.000 ευρώ, περιορίστηκε στη 15η θέση με 3.449 μονάδες (2,5%), από 13η (4.243). Η GLA (1.249), η GLC (597), και η Σειρά Α (345), κατέγραψαν τις περισσότερες πωλήσεις, με τη γερμανική μάρκα να διαθέτει μεγάλη γκάμα και ηλεκτρικών μοντέλων.

H Dacia (αντιπροσωπεύεται μαζί με τη Renault) ήταν 16η με 3.415 αυτοκίνητα (2,5%) από 15η (3.587), με τα Sander (1.666), και Duster (1.454), να κάνουν το μεγάλο όγκο πωλήσεων.  

Στη 17η θέση η Ford με 3.223 μονάδες (2,4%), από 12η (4.523), καθώς έχει στο φινάλε τους τα Fiesta και Focus, με ένα Puma (2.175) να κάνει τη διαφορά στις πωλήσεις της, και ένα Kuga (477), που έχει μπροστά του μια γεμάτη χρονιά.

Η Volvo στη 19η θέση με 2.235 πωλήσεις (1,6%), με ελαφρά λιγότερες πωλήσεις από το 2023 (2.388 μονάδες). Το ηλεκτρικό ΕΧ30 πούλησε 985 μονάδες, το XC60 έφτασε τις 552 μονάδες και το XC40 τις 331 μονάδες.

Η έλευση των Κινέζων

Από τις εταιρείες που έκαναν ντεμπούτο στην ελληνική αγορά το 2024 (ουσιαστικά), έχουμε εντυπωσιακή πορεία της BYD (όμιλος Σφακιανάκη) που από 4 αυτοκίνητα το 2023 κατάφερε να πουλήσει 1.578 αυτοκίνητα, να πάρει μερίδιο αγοράς 1,2% και να βρεθεί στην 24η θέση.

Η MG (Συγγελίδης) που ουσιαστικά επαναλανσαρίστηκε το 2023, όμως το 2024 είχε μια πλήρη χρονιά, πούλησε 3.158 αυτοκίνητα (2,3% μερίδιο) έχοντας την 18η θέση, από 730 αυτοκίνητα (0,5%) το 2023. Το MG3 “Αυτοκίνητο της χρονιάς 2025” στην Ελλάδα, πούλησε 413 μονάδες, ωστόσο το ZS ήταν αυτό που ώθησε τις πωλήσεις με 1.997 μονάδες, ενώ το ηλεκτρικό MG4 έκανε 169 πωλήσεις.

Η Lynk & Co (του ομίλου Geely) νεοεισελθήσα εταιρεία πούλησε 62 μονάδες (εισάγεται από SEEAG με έδρα τη Σλοβενία).

H Leapmotor (όμιλος Βασιλάκη με κοινοπραξία), επίσης νέα είσοδος στην αγορά, πούλησε 50 μονάδες.

Οι 4 εταιρείες του ομίλου Σπανού: SERES με 20 μονάδες, DFSK με επίσης 20 μονάδες, Voyah με 2 και Dongfeng με 1.

Η Yudo (τη φέρνει η ελληνική Ecocar) πούλησε 20 μονάδες, και η Maxus (όμιλος Πετρόπουλου) 4.

Αμιγώς ηλεκτρικά

Πρώτη εταιρεία με αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα η TESLA που αύξησε τις πωλήσεις της το 2024 (1.987 μονάδες), από 1.841 αυτοκίνητα το 2023.

Λεφτά υπάρχουν…

Στις πολυτελείς μάρκες και στις σπορ, η Land Rover πούλησε 632 αυτοκίνητα (784 το 2023), η Ferrari 2 (3), η Maserati 22 (47), και η Jaguar 92 (156), καταγράφοντας όλες πτώση πωλήσεων.

Αντιθέτως, άνοδο είχαμε για την Porsche με 274 μονάδες (234), και τη Bentley με 7 (4), ενώ πουλήθηκαν 2 Lamborghini και 1 Rolls-Royce, όπως και το 2023.

Ακολουθούν οι πίνακες με τις πωλήσεις του 2024 ανά μάρκα και ανά μήνα.

Driveit
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Driveit: Περισσότερα άρθρα