Ο Sebastian Vettel πέτυχε χρόνο 1’ 23” 951, περνώντας τον team-mate του, Kimi Raikkonen, για 0,138” ενώ και οι δύο Ferrari φορούσαν τα Pirelli με τη μαλακή γόμα.
Αντίθετα, οι Mercedes επικεντρώθηκαν σε δοκιμές με τη μεσαία γόμα ελαστικών –όπως είχαν κάνει και στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης– και συμπλήρωσαν συνολικά πάνω από 60 γύρους.
Ο Nico Rosberg ήταν τελικά 3ος, μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Vettel και 0,16” μπροστά από τον Lewis Hamilton.
Ο καιρός ήταν ηλιόλουστος και ζεστός στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές επί ευρωπαϊκού εδάφους, και η Mercedes ξεκίνησε αμέσως το πρόγραμμά της. Οι Rosberg και Hamilton εναλλάσσονταν στην κορυφή του πίνακα των χρόνων, με τον Γερμανό μόλις 0,002” μπροστά, μετά τις πρώτες προσπάθειες.
Όμως οι Mercedes υποβιβάστηκαν όταν μπήκαν στο παιχνίδι οι Ferrari, φορώντας τα μαλακά λάστιχα. Ο Vettel σταμάτησε (έντονα διαμαρτυρόμενος) στο τέλος του pit-lane πάνω στη λήξη των δοκιμών, μην προλαβαίνοντας για λίγα εκατοστά το κόκκινο φως.
Ο Daniel Ricciardo (Red Bull) ήταν ο πιο γρήγορος από τους «υπόλοιπους», 1,465” πίσω από τον πρώτο, με τον νέο team-mate του, τον Max Verstappen, ελάχιστα πιο πίσω, στην 6η θέση.
Ο Valtteri Bottas ήταν ο πιο γρήγορος από το δίδυμο της Williams, στην 7η θέση. Ο Felipe Massa «σβούριξε» στη Στροφή 5 αλλά συνέχισε για να καταταγεί τελικά 9ος, πίσω από τον Carlos Sainz (Toro Rosso) και μπροστά από τον Fernando Alonso (McLaren) που έκλεισε την πρώτη δεκάδα.
Ο Daniil Kvyat, στην πρώτη του (επαν)εμφάνιση με την Toro Rosso, κατατάχτηκε στη 12η θέση, μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Sainz.
Ο Kevin Magnussen ήταν 11ος με τη Renault, ενώ ο team-mate του για την περίσταση, ο Esteban Ocon, που πήρε τη θέση του Jolyon Palmer για την FP1, κατάφερε να κάνει μόνο 6 γύρους, χωρίς τελικά να χρονομετρηθεί.
Αντίστοιχο πρόβλημα είχε και η Force India, καθώς ο Nico Hulkenberg κατάφερε να συμπληρώσει 27 γύρους, αλλά ο Sergio Perez πέρασε τον περισσότερο χρόνο στο γκαράζ αφού σταμάτησε στα pits με καπνό να βγαίνει από το πίσω μέρος του μονοθεσίου του.
Ο Romain Grosjean με τη Haas, που όπως και αυτή του Esteban Gutierrez φοράει τον εξελιγμένο κινητήρα Ferrari των τελευταίων προδιαγραφών, δήλωσε πως το μονοθέσιό του ήταν «μια τραγωδία στις χαμηλές ταχύτητες» και κατατάχτηκε 15ος, ένα δέκατο μπροστά από τον Μεξικανό team-mate του.
ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΣΤΑ ΠΡΩΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΠΑΝΙΚO GP:
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m23.951s |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m24.089s |
3 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m24.454s |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m24.611s |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m25.416s |
6 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m25.585s |
7 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m25.672s |
8 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1m26.078s |
9 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m26.186s |
10 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m26.243s |
11 | Kevin Magnussen | Renault | 1m26.576s |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 1m26.583s |
13 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m26.938s |
14 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m27.064s |
15 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m27.253s |
16 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m27.258s |
17 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1m27.283s |
18 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m27.392s |
19 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1m27.610s |
20 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1m28.084s |
21 | Rio Haryanto | Manor/Mercedes | 1m29.052s |
22 | Esteban Ocon | Renault | – |