Τρίτη, 26 Νοε.
10oC Αθήνα

825 ίπποι για το Peugeot 208 T16 που θα τρέξει ο Λεμπ στο Pikes Peak

825 ίπποι για το Peugeot 208 T16 που θα τρέξει ο Λεμπ στο Pikes Peak

Η Peugeot αποκάλυψε τις τεχνικές λεπτομέρειες του 208 Τ16 Pikes Peak, το οποίο δοκίμασε ο Σεμπαστιέν Λεμπ για πρώτη φορά την περασμένη εβδομάδα.

Οι Γάλλοι περιγράφουν το αυτοκίνητο ως «πρακτικά ένα κανονικό πρωτότυπο των αγώνων αντοχής». Έχει κινητήρα V6 3,2 λίτρων με δύο τούρμπο που αποδίδει 875 ίππους δίνοντας στο 208 Τ16 αναλογία βάρους/ισχύος ακριβώς 1 κιλό ανά ίππο!

Να σημειώσουμε εδώ πως η εκκίνηση του αγώνα με τις 156 στροφές, βρίσκεται σε υψόμετρο 2.865 μέτρων και ο τερματισμός σε υψόμετρο 4.301 μέτρων. Με δεδομένο πως οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες αυξανομένου του υψόμετρου χάνουν προοδευτικά ποσοστό της ισχύος τους (κατά την Peugeot κάθε 100 μέτρα χάνεται το 1% της δύναμης), η λύση του biturbo είναι μονόδρομος.

Ο μηχανολόγος της Peugeot Sport, Ζαν-Κριστόφ Παλιέ, δήλωσε πως «Η φαντασία σου είναι ο μόνος περιορισμός όταν αρχίζεις να σχεδιάζεις ένα αυτοκίνητο για την ανάβαση Pikes Peak. Μειώσαμε το βάρος στα 875 κιλά και πετύχαμε τη συμβολική αναλογία 1:1, έναν ίππο για κάθε κιλό βάρους».

Το κιβώτιο 6 σχέσεων, τα φρένα από ανθρακόνημα, οι εισαγωγές αέρα και τα αεροδυναμικά στοιχεία –συμπεριλαμβανομένης της πίσω πτέρυγας πλάτους δύο μέτρων– είναι όλα από το σπορ-πρωτότυπο 908 που έτρεχε μέχρι πέρσι στους αγώνες αντοχής και τις 24 Ώρες του Λε Μαν.

Το 208 Τ16 φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 1,8 δευτερόλεπτα, τα 200 σε 4,8” και την τελική του των 240 km/h σε μόλις 7”.

Με στόχο το τέλειο ζύγισμα του αυτοκινήτου, ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί στο κέντρο του σωληνωτού πλαισίου, πίσω από τον οδηγό. Τα λάστιχα είναι ειδικά εξελιγμένα 18άρια από τη Michelin.

Ο Παλιέ υποστηρίζει ότι η ριζοσπαστική αεροδυναμική προσέγγιση της ομάδας θα δώσει στο αυτοκίνητο το πλεονέκτημα στη «διαδρομή προς τα σύννεφα» του Κολοράντο.

«Οι ταχύτητες στην ανάβαση καλύπτουν ένα φάσμα από τα 50 έως τα 240 km/h και η αεροδυναμική παίζει πρωτεύοντα ρόλο πάνω από τα 100 km/h».

Η μισή αεροδυναμική φόρτιση που αναπτύσσεται στο 208 Τ16 προέρχεται από την ειδικά σχεδιασμένη ποδιά κάτω από το αυτοκίνητο.

Το 208 Τ16 τρέχει ξανά σε δοκιμές εξέλιξης αυτή την εβδομάδα, σε πίστα κοντά στην Πο της Γαλλίας, με τον οδηγό τον Γκρεγκ Γκιλβέρ, αγωνιζόμενο στο Πρωτάθλημα Αντοχής.

Η ανάβαση του Pikes Peak θα γίνει στις 30 Ιουνίου στο Κολοράντο και βασικός ανταγωνιστής του Λεμπ θα είναι ο συμπατριώτης του και αγωνιζόμενος στα μονοθέσια IndyCar, Σιμόν Παζενό, με ένα εξίσου θηριώδες Honda.

Για τους λάτρεις της ιστορίας και των στατιστικών, να θυμίσουμε πως η Peugeot έχει κερδίσει δύο φορές την ανάβαση στο Κολοράντο με τους Αρι Βάτανεν (1988) και Ρόμπι Ανσερ (1989), αμφότεροι στο μπάκετ του θρυλικού πλέον 405 T16.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες στο drive.gr 

Αγώνες Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε