Site icon NewsIT

Formula 1: Και τώρα Βραζιλία με το ενδιαφέρον να κορυφώνεται

01.11.2024 | 14:14
Formula 1: Και τώρα Βραζιλία με το ενδιαφέρον να κορυφώνεται

Formula One F1 - Sao Paulo Grand Prix - Autodromo Jose Carlos Pace, Sao Paulo, Brazil - October 31, 2024 Mercedes' Lewis Hamilton during the press conference REUTERS/Carla Carniel

Από σήμερα μέχρι και την Κυριακή τα βλέμματα των φίλων της Formula 1 είναι στραμμένα στη Βραζιλία, όπου στο Ιντερλάγκος θα πραγματοποιηθεί ο 21ος από τους 24 αγώνες της φετινής χρονιάς.

Στη Βραζιλία και συγκεκριμένα στο Σάο Πάολο ολοκληρώνεται η τριπλέτα των αγώνων της Formula 1 στην αμερικανική ήπειρο, μετά το Όστιν, την Πόλη του Μεξικού και τώρα το Σάο Πάολο.

Η αγωνία μετά από όσα συνέβησαν στο Μεξικό, με τις ποινές στον Φερστάπεν και ενώ η διαφορά του από τον δεύτερο Νόρις μειώθηκε στους 47 βαθμούς, αρχίζει να μεγαλώνει και ίσως στη Βραζιλία δούμε πολλά.

Όπως συνέβη στο Τέξας και στο Μεξικό και στη Βραζιλία η πίστα έχει νέα άσφαλτος σε όλη τη διαδρομή των 4,309 χλμ. και όχι μόνο σε ορισμένα τμήματα της πίστας. Η άσφαλτος καθαρίστηκε σχολαστικά με σύστημα υψηλής πίεσης νερού για να αφαιρεθεί η γυαλάδα που εμφανίζεται συνήθως στην καινούργια άσφαλτο, αυξάνοντας παράλληλα και την τριβή της επιφάνειας.

Συνεπώς, η επιφάνεια της πίστας θα είναι ένας εντελώς άγνωστος παράγοντας για τους οδηγούς και τις ομάδες και αυτό θα το διαπιστώσουμε από σήμερα, με το μοναδικό σκέλος των ελεύθερων δοκιμαστικών. Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο περίπλοκη, καθώς η Pirelli διάλεξε να φέρει πιο μαλακά ελαστικά στη Βραζιλία σε σχέση με πέρυσι: η C3 θα είναι η σκληρή γόμα, η C4 η μεσαία και η C5 η μαλακή. Επιπλέον, είναι Σαββατοκύριακο με αγώνα sprint, έχουμε μία περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών για να βρουν οι ομάδες τις ιδανικές ρυθμίσεις.

Η πίστα που ονομάστηκε προς τιμήν του José Carlos Pace, προσφέρει αρκετές ευκαιρίες για προσπεράσεις, ενώ η ύπαρξη αυτοκινήτου ασφαλείας και ο εξαιρετικά ευμετάβλητος καιρός, μπορεί να αλλάξουν τα δεδομένα. Συνήθως, η ταχύτερη στρατηγική είναι αυτή των δυο αλλαγών με χρήση των πιο μαλακών ελαστικών. Πέρυσι, όλοι οι οδηγοί, εκτός από έναν, ξεκίνησαν με μαλακά ελαστικά, αλλά η κόκκινη σημαία μετά την εκκίνηση, επέτρεψε την αλλαγή σε μεσαία ελαστικά, πριν τελειώσουν τον αγώνα με ένα ακόμα σετ μαλακών. Φέτος, το γεγονός πως έχουν επιλεγεί πιο μαλακές γόμες ελαστικών μπορεί να διευρύνει το φάσμα πιθανών στρατηγικών και να κάνει τον αγώνα ακόμα πιο συναρπαστικό.

Βραζιλιάνικο Grand Prix και οι πιο επιτυχημένοι

Η πίστα του Ιντερλάγκος έχει φιλοξενήσει 40 Grand Prix, αλλά μόνο τα τελευταία τρία φέρουν το όνομα της πόλης του Σάο Πάολο. Τα προηγούμενα 37 ονομάζονταν Γκραν Πρι της Βραζιλίας. Με αυτό το όνομα ο αγώνας έχει φιλοξενηθεί άλλες δέκα φορές στην πίστα του Ακαρεπάκουα στο Ρίο ντε Τζανέιρο.

Ο πιο επιτυχημένος οδηγός στη Βραζιλία είναι ο Αλέν Προστ με έξι νίκες, αν και μόνο μία από αυτές στο Σάο Πάολο, μία πίστα όπου ο Μίκαελ Σουμάχερ κατέχει το ρεκόρ με τέσσερις νίκες. Ο αείμνηστος Αϊρτον Σένα έχει τις περισσότερες pole positions (6), στη χώρα του, εξίσου μοιρασμένες στις δύο πίστες. Στο Ιντερλάγος, τέσσερις άλλοι οδηγοί έχουν ισοφαρίσει το ρεκόρ του Σένα: οι συμπατριώτες του Φελίπε Μάσα και Ρούμπενς Μπαρικέλο, ο Μίκα Χάκινεν και ο Λιούις Χάμιλτον. Από τις ομάδες, η McLaren είναι η πιο επιτυχημένη με 11 νίκες, ενώ η Ferrari έχει τις περισσότερες νίκες στο Ιντερλάγος με 9. Η βρετανική ομάδα κατέχει επίσης τις περισσότερες pole position σε αυτή τη χώρα με 11 και σε αυτή την πίστα, με 9.

Αφιερώματα στη μνήμη του Αϊρτον Σένα

Φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια από τον τραγικό θάνατο του Αϊρτον Σένα (την Πρωτομαγιά του 1994) και, όπως συνέβη στην Ίμολα τον Μάιο, εκδηλώσεις και αφιερώματα θα πραγματοποιηθούν και στο Ιντερλάγκος. Η Pirelli, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Σένα, θα δημοπρατήσει μια ειδική έκδοση του βραβείου Pole Position στα χρώματα της βραζιλιάνικης σημαίας, με το εμβληματικό λογότυπο του θρυλικού οδηγού. Επίσης, όπως και στους πέντε προηγούμενους αγώνες φέτος, θα κυκλοφορήσει μια ειδική έκδοση καπέλου βάθρου της Pirelli στα χρώματα της σημαίας με το λογότυπο του Σένα, αποτίοντας φόρο τιμής σε έναν οδηγό που θα μείνει για πάντα στη μνήμη όχι μόνο όλων των Βραζιλιάνων αλλά και όλων όσοι αγαπούν τη Formula 1.

Αγώνες Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version