Μπορεί η Formula E να βρίσκεται στη σκιά της Formula 1, λόγω του γεγονότος ότι η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχει δεκαετιών παράδοσης και συναγωνίζονται κορυφαίες ομάδες, εντούτοις, τεχνολογικά, μάλλον έχει περισσότερο ενδιαφέρον το παγκόσμιο πρωτάθλημα ηλεκτρικών μονοθεσίων.
Έχοντας παρευρεθεί σε αγώνα της Formula E, είναι τέτοια και τόση η συσσωρευμένη τεχνολογία πάνω στα μονοθέσια, που πραγματικά σε εντυπωσιάζει, όπως και ο τεχνητός ήχος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Κι αν τα σασί είναι ίδια, σαν να λέμε ενιαίο πρωτάθλημα, και ορισμένα ακόμα μηχανικά μέρη και τα ελαστικά, οι μηχανικοί είναι ελεύθεροι να αξιοποιήσουν το ταλέντο τους χρησιμοποιώντας τα δικά τους στοιχεία.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η 11η σεζόν της Formula E ξεκινά σήμερα από το Σάο Πάολο της Βραζιλίας και θα ολοκληρωθεί στο Λονδίνο στις 27 Ιουλίου 2025, έπειτα από 16 αγώνες.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τους αγώνες: Μεξικό Σίτυ 11 Ιανουαρίου, Τζέντα Σαουδικής Αραβίας 14 και 15 Φεβρουαρίου, Μαϊάμι 12 Απριλίου, Μονακό 3 και 4 Μαΐου (πρώτη φορά η Formula E), Τόκιο 17 και 18 Μαΐου, Σανγκάι 31 Μαΐου και 1η Ιουνίου, Τζακάρτα 21 Ιουνίου, Βερολίνο 12 και 13 Ιουλίου και Λονδίνο 26 και 27 Ιουλίου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στη σεζόν 2024-2025 θα συμμετάσχουν 11 ομάδες με δύο οδηγούς η καθεμιά: Andretti (Ντένις – 1 τίτλος, Μίλερ), DS Penske (Βερνιέ – 2 τίτλοι, Γκούντχερ), Envision Racing (Φρινγς, Μπουεμί – 1 τίτλος), Jaguar TCS Racing Εβανς, Κάσιντι), Kiro Race Co -Cupra (Τίκτουμ, Μπέκμαν), Lola Yamaha (Ντι Γκράσι – 1 τίτλος, Μαλόνι), Mahindra (Μορτάρα, Ντε Βρις – 1 τίτλος), Maserati MSG (Χιουγκ, Φαντούρνε – 1 τίτλος), Neom McLaren (Μπερντ, Μπάρναρντ), Nissan (Ρόουλαντ, Νάτο) και Porsche (Βεχρλάιν – 1 τίτλος, Ντα Κόστα – 1 τίτλος).
Δύο οδηγοί που είχαν κερδίσει από ένα τίτλο, όπως ο Πικέ Τζιούνιορ και ο Ντι Γκράσι, δεν τρέχουν πλέον στο πρωτάθλημα.
Το Νο1 στο μονοθέσιο της Porsche θα φέρει ο Πασκάλ Βεχρλάιν που κέρδισε τον περσινό τίτλο.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Porsche θα δώσει τεχνολογία σε δύο ομάδες, στην Andretti και στην Kiro.
Τα μονοθέσια GEN3 Evo αποτελούν σημαντικό ορόσημο στην τεχνολογία των ηλεκτρικών μονοθεσίων, συνδυάζοντας τις επιδόσεις, τη βιωσιμότητα και την αποδοτικότητα. Αυτό το πρωτοποριακό εργαλείο είναι ικανό να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 1,82 δευτερόλεπτα. Μάλιστα, δεν είναι μόνο το ταχύτερα επιταχυνόμενο μονοθέσιο της FIA, αλλά και ξεπερνά τα τρέχοντα μονοθέσια της F1 κατά 30% στην επιτάχυνση.
Καταλήγοντας, η πίστα του Σάο Πάολο, μήκους 2,93 χιλιομέτρων, διαθέτει 11 στροφές και τρεις μεγάλες ευθείες, που συνοδεύονται από ζώνες έντονου φρεναρίσματος, προσφέροντας τις καλύτερες ευκαιρίες για προσπεράσεις στις Στροφές 1, 4 και 7.
Σήμερα θα έχουμε τα ελεύθερα δοκιμαστικά, αύριο το πρωί τις κατατακτήριες δοκιμές και το μεσημέρι τον αγώνα.