Ο Bernie Ecclestone επανέλαβε τις επικλήσεις του για «επείγουσα ανάγκη» επιστροφής στους V8, που θα μπορούσαν να ενισχυθούν στους 1.000 PS.
O Ecclestone εδώ και καιρό εκφράζει σοβαρές αμφιβολίες για τους νέους υβριδικούς κινητήρες V6 turbo και έχει επικρίνει επανειλημμένα τον ήχο τους.
Μέσα στη γενική ανησυχία για τη μείωση των θεατών και της τηλεθέασης, ο ισχυρός άνδρας της F1 πιστεύει πως μια γρήγορη λύση στο πρόβλημα θα ήταν η υιοθέτηση αναθεωρημένων V8 με απόδοση 1.000 ίππων.
«Πρέπει να επιστρέψουμε σε κινητήρες με πιο λογικό κόστος και πρέπει να επέμβουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται», δήλωσε ο Ecclestone σε συνέντευξή του στην ιταλική Gazzetta dello Sport.
Όταν του επεσήμαναν ότι θα ήταν λάθος να αλλάξουν οι κανονισμοί για τους κινητήρες τόσο σύντομα αφότου θεσπίστηκαν οι V6 τούρμπο, ο Ecclestone απάντησε» «Γιατί; Το να επιστρέψουμε σε μια Formula 1 με ατμοσφαιρικούς κινητήρες και KERS, θεσπίζοντας και αυστηρούς περιορισμούς, θα μειώσει δραστικά το κόστος και θα βολέψει αυτούς που είναι ήδη στην F1 και αυτούς που θα ήθελαν να μπουν.
«Πρέπει απλά να πάρουμε τους παλιούς V8 και να τους τροποποιήσουμε αυξάνοντας τον κυβισμό ώστε να φέρουμε την ισχύ κοντά στους 1.000 ίππους. Ο κόσμος θα επιστρέψει, το θέαμα θα επιστρέψει, οι χορηγοί θα επιστρέψουν».
Ο Ecclestone πιστεύει ότι η κίνηση θέσπισης των υβριδικών κινητήρων συνέβαλε στη μείωση του αριθμού των θεατών και στην πτώση της τηλεθέασης, καθώς χάθηκε το ενδιαφέρον των φαν.
«Η F1 δεν είναι μόνο τεχνολογία, είναι και διασκέδαση», είπε. «Πρέπει να σκεφτούμε ποιος αγοράζει εισιτήριο, πηγαίνει στις κερκίδες και θέλει να απολαύσει ένα σπουδαίο θέαμα.
«Το χρήμα κάνει κύκλο: το κοινό πληρώνει για τα εισιτήρια, οι οργανωτές εισπράττουν και πληρώνουν εμάς, που στη συνέχεια προωθούμε τα λεφτά στις ομάδες μαζί με τα τηλεοπτικά δικαιώματα.
«Όμως αν η τηλεθέαση βουλιάξει και γίνει το ίδιο και με το κοινό στα GP, τότε έχουμε πρόβλημα».
Αν και προηγούμενες προσπάθειες να συμφωνήσουν οι ομάδες στην επιστροφή των V8 απέτυχαν, ο Ecclestone είπε ότι θα θέσει το θέμα στον πρόεδρο της Ferrari, Sergio Marchionne.
Όταν ρωτήθηκε αν είχε ήδη μιλήσει με τον Marchionne, o Ecclestone απάντησε: «Όχι, αλλά σκοπεύω να το κάνω το ταχύτερο δυνατόν».