Αρχικά είχε δρομολογηθεί η θέσπιση του halo για φέτος, αλλά αναβλήθηκε για το 2018 με ομόφωνη απόφαση του Strategy Group, ώστε το σύστημα να δοκιμαστεί πιο ενδελεχώς. Όμως το halo, που δοκιμάστηκε από κάποιες ομάδες σε ελεύθερες δοκιμές πέρσι, είχε διχάσει τις γνώμες.
Την Παρασκευή του GP Κίνας, αρχές Απριλίου, κατά την ενημέρωση των οδηγών, παρουσιάστηκε από τη FIA η εναλλακτική λύση του “shield” (ασπίδα). Πρόκειται για ένα διαφανές «παρμπρίζ» που δεν καλύπτει ολόκληρο το κόκπιτ.
Αυτή είναι τώρα η προτιμώμενη λύση, και η FIA δήλωσε σχετικά: «Ορισμένες πιο ολοκληρωμένες λύσεις για πρόσθετη μετωπική προστασία εξετάστηκαν, και πάρθηκε η απόφαση να δοθεί προτεραιότητα στην ιδέα των διαφανών “ασπίδων”. Η FIA στοχεύει να κάνει δοκιμές του συστήματος αυτού σε πίστα, κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν, ώστε να προετοιμαστεί για την εφαρμογή του το 2018».
Το shield διαφημίζεται ως καλύτερος συμβιβασμός της ασφάλειας με την αισθητική, απ’ ό,τι το halo ή το “aeroscreen” που είχε προτείνει η Red Bull. Όμως οι γνώμες των οδηγών ήταν ανάμικτες.
Οι Daniil Kvyat, Kevin Magnussen και Romain Grosjean εξέφρασαν αμφιβολίες τόσο για το shield όσο και γενικότερα για την προστασία του κόκπιτ, ενώ ο Felipe Massa προέτρεψε τους επικριτές του συστήματος να δώσουν προτεραιότητα στην ασφάλεια έναντι της αισθητικής.