Φαίνεται πως η Mclaren έχασε τελικά την υπομονή της με τη Honda, αμφισβητώντας τη δυνατότητά της να σημειώσει πρόοδο βραχυπρόθεσμα. Η λεπτομερής ανάλυση της προόδου που έχει κάνει η Honda με τις συμβουλές της Ilmor δεν άμβλυνε τις ανησυχίες.
Καθώς οι προθεσμίες λήγουν για την οριστικοποίηση των σχεδίων προμήθειας κινητήρων για το 2018 και η McLaren πιέζεται να εξασφαλίσει την υπογραφή του Alonso σε ένα νέο συμβόλαιο, η ομάδα έχει επικεντρωθεί τώρα στο να κάνει τις αναγκαίες ενέργειες ώστε να πάρει κινητήρες από τη Renault.
Όμως υπάρχουν ακόμη πολλά εμπόδια που πρέπει να υπερπηδηθούν για να πραγματοποιηθεί αυτή η αλλαγή.
Σύμφωνα με μια πηγή, το θέμα δεν είναι αν θα χωρίσει η McLaren από τη Honda, αλλά πόσο άσχημη θα είναι η διαδικασία του διαζυγίου.
Ο απλούστερος τρόπος για να πετύχει η Mclaren το στόχο της είναι να πείσει τη Honda να συμπράξει με την Toro Rosso για το 2018 και εφεξής. Αυτό θα ελευθερώσει τους κινητήρες Renault της ιταλικής ομάδας για να τους πάρει η McLaren.
Η Toro Rosso θα δεχτεί οικονομική ενίσχυση από τη Honda, η οποία θα μπορέσει έτσι να παραμείνει στην F1.
Οι συζητήσεις ανάμεσα στην Toro Rosso και τη Honda φαινόταν πρόσφατα να έχουν διακοπεί, αλλά ξανάρχισαν και βρίσκονται τώρα σε προχωρημένο στάδιο.
Στο Spa, το περασμένο σαββατοκύριακο, οι ισχυρισμοί της Toro Rosso και της Honda ότι δεν είχαν γίνει «επίσημες συζητήσεις», καταρρίφθηκαν από τη McLaren η οποία αποκάλυψε ότι της είχε ζητηθεί να προμηθεύσει κιβώτια ταχυτήτων στην περίπτωση μιας συμφωνίας.
Όμως έγκυρες πηγές λένε ότι η Honda δεν είναι πρόθυμη να εγκαταλείψει τη McLaren και να πάει με την Toro Rosso.
Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει αδιέξοδο ανάμεσα στη McLaren και τη Honda, και καμία από τις δύο δεν μπορεί να προχωρήσει σε περαιτέρω ενέργειες.
Καθώς ο χρόνος και οι καταστάσεις πιέζουν, φαίνεται πως η Toro Rosso έχει θέσει ως καταληκτική ημερομηνία τη Monza, αυτό το σαββατοκύριακο, για την απόφαση σχετικά με τους κινητήρες του 2018.
Με τη McLaren να δείχνει αποφασισμένη να μη συνεχίσει με τη Honda το 2018, αν δεν καταφέρει να μεταβιβάσει την προμήθεια κινητήρων της στην Toro Rosso χωρίς περιπλοκές, υπάρχει ο κίνδυνος να πρέπει να σπάσει το συμβόλαιό της με τους Ιάπωνες και να αντιμετωπίσει νομικές επιπτώσεις.
Παράλληλα, αν χάσει τη Mclaren χωρίς να έχει εξασφαλίσει εναλλακτική λύση, η Honda θα αναγκαστεί να φύγει από την F1 – πράγμα που η Liberty Media δεν θα ήθελε με κανένα τρόπο.
Η ενδεχόμενη αποχώρηση της Honda θα ενεργοποιούσε το σενάριο όπου η FIA θα επέβαλλε σε έναν από τους άλλους κατασκευαστές κινητήρων να προμηθεύσει τη McLaren το 2018.
Η Renault αποτελεί την πιθανότερη επιλογή, παρότι είναι απρόθυμη να επεκταθεί στην προμήθεια κινητήρων και σε μια τέταρτη ομάδα. Θα το κάνει όμως αναγκαστικά.
Η αλλαγή προμηθευτή κινητήρων πιστεύεται ότι θα είναι το κλειδί για να κρατήσει η Mclaren τον Alonso. Φαίνεται ότι ο Ισπανός έχει δηλώσει ιδιωτικά πως αν η McLaren εξασφαλίσει κινητήρες Renault, θα παραμείνει στην ομάδα.
Η πρόοδος που έχει κάνει η McLaren με το σασί και η νέα εποχή μετά τον Ron Dennis έχουν ενθαρρύνει τον Ισπανό σχετικά με το μέλλον της ομάδας.
O κινητήρας Honda αποτελεί σήμερα το μόνο εμπόδιο και η επιθυμία του Alonso για μεταπήδηση στη Renault θα δώσει περαιτέρω ώθηση στις κινήσεις της McLaren.