Το παρατσούκλι του ήταν “ο τούρμπο”, αλλά εν Ελλάδι έγινε πιο πολύ γνωστό ως “ο βλάχος” λόγω της καταγωγής του και όχι μόνον. Γεννημένος στις 26 Ιουνίου του 1964 στη Φινλανδία, μεγάλωσε σε ένα χωριό δίπλα στη Jyväskylä, παραδοσιακή έδρα του Ράλι Φινλανδίας. Τι πιο φυσικό λοιπόν να “μπολιαστεί” από μικρός με τους αγώνες και να τους αγαπήσει. Άλλωστε μιλάμε για το εθνικό σπορ της Σκανδιναβίας.
Η πρώτη μεγάλη διάκριση ήταν το 1988 όταν στο τιμόνι μιας Lancia Delta κατέκτησε το πρωτάθλημα της χώρας του. Όμως οι ορίζοντες της Φινλανδίας μάλλον ήταν στενοί για τον Tommi που ήθελε να διακριθεί και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στο WRC έκανε το ντεμπούτο του το 1994 στο Ράλι Φινλανδίας με Ford Escort και ένα χρόνο αργότερα βρέθηκε στη Mitsubishi. Το 1996 κατακτά το πρώτο του πρωτάθλημα με την ιαπωνική ομάδα, με την οποία το όνομά του δέθηκε άρρηκτα. Κατέκτησε άλλα τρία συνεχόμενα πρωταθλήματα. Μάλιστα προς τιμήν των επιτυχιών του η Mitsubishi λάνσαρε λίγα χρόνια μετά το Lancer Evo Tommi Makinen Edition, ενώ την εποχή εκείνη κυκλοφόρησε και ένα video game το Tommi Makinen Rally, κάτι που έχει γίνει μόνον γι’ αυτόν και τον Colin McRae. Στο τέλος της καριέρας του βρέθηκε στη Subaru, όπου όμως δεν μπόρεσε να φτάσει τόσο ψηλά όσο με την Mitsubishi.
O Tommi λοιπόν θα οδηγήσει στη σούπερ ειδική του Killeri το Mitsubishi Lancer EVO III Gr.A, στο πλαίσιο ειδικών εκδηλώσεων των οργανωτών του φετινού Ράλι Φινλανδίας. Παράλληλα, πριν την έναρξη της σούπερ ειδικής του φινλανδικού Ράλι, θα πραγματοποιηθεί αγώνας με crosskart, ανάμεσα σε εθνικές ομάδες των χωρών της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Φινλανδίας, στην οποία θα πάρουν μέρους και οι Marcus Gronholm και Daniel Elena.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ NEWSIT