Ίσως ο πιο σημαντικός λόγος που η VW διστάζει να μπει στη Formula 1 είναι το πολύ υψηλό κόστος που απαιτείται για μια ανταγωνιστική παρουσία.
Ίσως ο πιο σημαντικός λόγος που η VW διστάζει να μπει στη Formula 1 είναι το πολύ υψηλό κόστος που απαιτείται για μια ανταγωνιστική παρουσία.
Ο Bernhard Gobmeier, επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος του ομίλου, σε δηλώσεις του από την Ινδία, επικεντρώθηκε σε αυτό ακριβώς το σημείο τονίζοντας πως με εξαίρεση 3-4 μεγάλες ομάδες, όλες οι υπόλοιπες αντιμετωπίζουν μεγάλα οικονομικά προβλήματα. «Έτσι όπως είναι «στημένη» σήμερα η F1 όλοι ακολουθούν ένα πολύ επικίνδυνο μονοπάτι το οποίο φαίνεται σε όλες τις εκφάνσεις του σπορ αλλά ουδείς παίρνει την πρωτοβουλία να αλλάξει ρότα» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Για παράδειγμα ανέφερε ότι η Mercedes απασχολεί για την παρουσία της στην F1 1.500 άτομα, τα οποία φτάνουν τις 2.000 αν συνυπολογίζουμε και όσους εργάζονται για τους προμηθευτές της. Με άλλα λόγια, τόνισε, «εργάζονται 1.000 άτομα για κάθε μονοθέσιο».
«Δείτε πόσο υψηλό είναι το εργατικό κόστος στην Αγγλία και πόσο ακριβά τα υλικά. Στις ΗΠΑ γίνεται σαφής προσπάθεια μείωσης κόστους στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, σε αντίθεση με την Ευρώπη όπου δεν υπάρχει επί της ουσίας κανένας έλεγχος. Τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα, διότι δεν υπάρχουν πλέον μεγάλοι χορηγοί όπως ήταν παλιότερα οι εταιρείες καπνού, ενώ οι μικροί που υπάρχουν σιγά-σιγά αποχωρούν» συμπλήρωσε ο Gobmeier.
«Οι επικεφαλής της F1», συνέχισε ο Gobmeier, «πρέπει να σκεφτούν αρχικά πώς θα κάνουν το σπορ πιο θεαματικό με σκοπό να προσελκύσει νέους χορηγούς».
Μάλιστα για να δώσει και ένα πιο οικείο παράδειγμα ανέφερε το Moto GP όπου το θέαμα είναι κορυφαίο αλλά τα κόστη δεν φτάνουν με τίποτα αυτό της Formula 1. Να θυμίσουμε ότι η VW έχει άμεση γνώση του κόστους αλλά και των χορηγιών που «παίζουν» στο Moto GP αφού η Ducatti είναι κάτω από την ομπρέλα της.
Μάλιστα ο Gobmeier είπε πως η Ducatti προσελκύει τόσες χορηγίες όσες ίσως δεν θα μπορούσαν να προσελκύσουν η Porsche, η Bentley, ή η Audi, παρομοιάζοντάς την (όχι άδικα) με τη Ferrari.
Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι στην VW, μετά και την αποχώρησή τους από το WRC, δεν σκέφτονται να επιστρέψουν σε κοστοβόρες εμπλοκές στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά αφήνουν και ένα μικρό παραθυράκι ανοικτό στο «αν και εφόσον».