Ο Nico Rosberg επανέφερε τη Mercedes στην πρώτη θέση, τη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών στην πίστα της Βαρκελώνης.
Αφού η Mercedes χρησιμοποίησε μόνο τη μεσαία γόμα της Pirelli στα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά, σήμερα το πρωί, έβαλε το απόγευμα τη μαλακή γόμα και ο Rosberg έγραψε τον πρώτο χρόνο, 1’ 23” 922.
Ο χρόνος αυτός επιτεύχθηκε στο μέσο της 90λεπτης περιόδου, υποβιβάζοντας τον Kimi Raikkonen με τη Ferrari στη δεύτερη θέση, 0,254” πίσω.
Λίγο αφότου ο Rosberg πέτυχε το χρόνο, η Ferrari έδωσε εντολή στον Raikkonen να κόψει και να γυρίσει στα pits λόγω προβλήματος στην τροφοδοσία, που όμως λύθηκε γρήγορα και ο Φιλανδός επέστρεψε στην πίστα.
Ο Lewis Hamilton, που έχει βελτιωμένο σύστημα MGU-H (ανάκτησης θερμικής ενέργειας) μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισε στην Κίνα και τη Ρωσία, ήταν 0,719” πίσω από τον Rosberg μετά την προσπάθειά του με τα μαλακά λάστιχα.
Ο Sebastian Vettel (Ferrari) ήταν τελικά 4ος, πάνω από 1” πίσω από τον Rosberg και μπροστά από τους Carlos Sainz (Toro Rosso) και Daniel Ricciardo (Red Bull).
Οι αντίστοιχοι team-mates τους, Daniil Kvyat και Max Verstappen, που αντάλλαξαν θέσεις πριν λίγες μέρες, ήταν στη 15η και την 8η θέση, με τον Ρώσο 1,5” πίσω από τον Sainz. O Verstappen ήταν τουλάχιστον πιο κοντά στον Ricciardo, λιγότερο από 0,2” πίσω από τον Αυστραλό.
Ο Fernando Alonso (McLaren) έκανε τον 7ο χρόνο, αφού όμως υπέστρεψε και βγήκε στο τεχνητό γρασίδι κάνοντας ζημιά στην ποδιά, που χρειάστηκε αντικατάσταση. Ο Jenson Button είχε επίσης προβλήματα, αφού ο κινητήρας του έσβησε στην είσοδο των pits, στην αρχή της περιόδου. Μετά την επισκευή, ο πρώτος γύρος του Button στην πίστα με τα μαλακά Pirelli τον έφερε στη 12η θέση, κάτι λιγότερο από 2” πίσω από τον Rosberg.
Η Renault είχε μια επεισοδιακή μέρα, καθώς ο εφεδρικός οδηγός της, Esteban Ocon, είχε ένα σκασμένο πίσω δεξί λάστιχο στην FP1 και έκανε μόνο 6 γύρους χωρίς να χρονομετρηθεί. Όταν πήρε το απόγευμα το μονοθέσιο ο Jolyon Palmer, είχε ένα θεαματικό κλατάρισμα του πίσω αριστερού ελαστικού στη μεγάλη ευθεία, πράγμα που είχε ως αποτέλεσμα να βγει κόκκινη σημαία για να σκουπιστεί η πίστα.
Tο μονοθέσιο επέστρεψε με φορτηγό στα pits, αλλά o Palmer κατάφερε να επιστρέψει στην πίστα και να καταταγεί τελικά 17ος, σχεδόν 2,9” πίσω από τον πρώτο και μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον team-mate του, Kevin Magnussen, που ήταν 14ος.
Οι δύο οδηγοί της Haas, Romain Grosjean και Esteban Gutierrez, διαμαρτυρήθηκαν και οι δύο έντονα στον ασύρματο για τη συμπεριφορά των μονοθεσίων τους, με τον Γάλλο μάλιστα να βρίζει φωναχτά από απογοήτευση.
Ο Grosjean κατέληξε στη 13η θέση του πίνακα των χρόνων, με τον Gutierrez 21o αφού αντιμετώπισε τεχνικό πρόβλημα κι έμεινε στο γκαράζ για μεγάλο χρονικό διάστημα.