To αγωνιστικό Zero Emissions on Demand (μηδενικές εκπομπές κατά βούληση) ξεκίνησε από το μηδέν πριν 33 εβδομάδες, όταν ο πρόεδρος και CEO της Nissan, Carlos Ghosn, ανακοίνωσε τον περασμένο Φεβρουάριο, στο ίδιο μέρος, ότι η Nissan σκόπευε να επιστρέψει στις 24 Ώρες του Le Mans το 2014 με ένα ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό.
Το ZEOD RC θα αγωνιστεί του χρόνου στο Le Mans μετά από πρόσκληση της διοργανώτριας Automobile Club de l’Ouest να πάρει το “Garage 56”, δηλαδή το δικαίωμα συμμετοχής αυτοκινήτων που ενσωματώνουν καινοτόμο τεχνολογία.
Η Nissan χρησιμοποιεί το ZEOD RC ως κινητό εργαστήριο για την εξέλιξη νέων τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης που θα εφαρμοστούν στο μελλοντικό αγωνιστικό πρωτότυπο της κορυφαίας κατηγορίας LMP1 (το οποίο θα ανταγωνίζεται τα υβριδικά Audi και Toyota).
Το αρχικό εκθεσιακό πρωτότυπο ZEOD είχε αποκαλυφθεί στις τελευταίες 24 Ώρες του Le Mans, όμως αυτό που αποκαλύφθηκε χθες στη Yokohama έδειχνε πολύ εξελιγμένο, με διαφορετική εξωτερική σχεδίαση, νέους αεραγωγούς ψύξης και αεροδυναμικές βελτιώσεις.
Το Nissan ZEOD RC αποκαλύφθηκε χθες από τον πρόεδρο της Nismo, Shoichi Miyatani, τον διευθυντή παγκοσμίου Motorsport της Nissan, Darren Cox, και τον διευθυντή αγωνιστικής καινοτομίας, Ben Bowlby.
«Το ZEOD RC χρησιμοποιεί την τεχνολογία μας που έχουμε αναπτύξει μέσω του Nissan LEAF Nismo RC, του πρώτου ηλεκτρικού αγωνιστικού που βασίζεται σε μοντέλο παραγωγής με μηδενικές εκπομπές», είπε ο Miyatani. «Τα συστήματα διαχείρισης και ανάκτησης ενέργειας του LEAF RC, που είναι κατάλληλα για αγωνιστική χρήση, είναι απτά παραδείγματα. Πιστεύουμε ότι αυτές οι τεχνολογίες αποτελούν σημαντικά βήματα για την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στους αγώνες».
Το Nissan ZEOD RC θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που θα συμπληρώσει έναν ολόκληρο αγωνιστικό γύρο 13,7 χιλιομέτρων της πίστας του Le Mans χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια. Η τελική του θα ξεπερνά τα 300 km/h και θα γυρίζει πιο γρήγορα από ένα αγωνιστικό της κατηγορίας LM GTE (π.χ. Ferrari 458).
O οδηγός θα μπορεί να εναλλάσσει την ηλεκτροκίνηση με την κίνηση από έναν μικρό, ελαφρύ κινητήρα εσωτερικής καύσης με τούρμπο. Η μπαταρία –ίδιας τεχνολογίας με του LEAF– θα φορτίζει με ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Όπως αποκαλύφθηκε στη Yokohama, τις δοκιμές εξέλιξης θα αναλάβει, μαζί με τον Lucas Ordonez (που αναδείχθηκε, ως γνωστόν, μέσω του PlayStation 3 Gran Turismo), ο Michael Krumm, πρωταθλητής Super GT και FIA GT1 με Nissan.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Με τούρμπο κινητήρα 1.200 κ.εκ. το νέο Nissan Qashqai
Video: Ανάβαση με Nissan 370Z Nismo ή ριψοκίνδυνη κατάβαση με wingsuit;
Από 8.990 ευρώ το ανανεωμένο Nissan Micra
Παρουσιάστηκε η νέα γενιά του Nissan X-Trail (VIDEO)
Ένα smartwatch από τη Nissan (VIDEO)
«Πράσινη» αυτοκινητοπομπή-ρεκόρ στο Όσλο με… 260,5 ηλεκτρικά
Έρχεται Nissan GT-R Nismo το ’14 και εντελώς νέο μοντέλο το 2015
Σχεδόν έτοιμο το νέο Nissan X-Trail
Ένα Nissan Patrol κάνει νέο ρεκόρ ρυμούλκισης αεροπλάνου (VIDEO)
Nissan Juke N-TEC: Νέα έκδοση για το crossover της Nissan
Στην κυκλοφορία το ηλεκτρικό πρωτότυπο New Mobility της Nissan