Τετάρτη, 20 Νοε.
19oC Αθήνα

Τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν το 2022 είναι πιο βαριά κατά μέσο όρο 15% σε σχέση με αυτά του 2001

Τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν το 2022 είναι πιο βαριά κατά μέσο όρο 15% σε σχέση με αυτά του 2001
Φωτογραφία Αρχείου / Reuters

Το βάρος ενός αυτοκινήτου παίζει σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση καυσίμου και η μείωσή του θα φέρει – φυσικά – μειωμένα έξοδα σε κάθε ανεφοδιασμό. Ωστόσο, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ρυθμίζει σε μεγάλο βαθμό την εμβέλεια της αυτονομίας τους.

Πλέον, το μέσο βάρος ενός επιβατικού αυτοκινήτου σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών είναι 1.457 κιλά για νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί από το 2020 και μετά στην Ευρώπη, μια αυξημένη η τιμή κατά 3% σε σχέση με τον μέσο όρο βάρους των αυτοκινήτων που είχαν ταξινομηθεί το 2019, ενώ σε σύγκριση με το 2001 είναι αυξημένο κατά 15%.

Αυτό είναι το αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, της αυξανόμενης δημοτικότητας των SUV, τα οποία εκτοπίζουν μικρότερα αυτοκίνητα από την αγορά, καθώς και της ύπαρξης πολλών υβριδικών μοντέλων που φέρουν μεγαλύτερες μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρα.

Έτσι με αυτά τα δεδομένα και με αυτή την αυξητική τάση του βάρους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να εφαρμόσουν νέα δεδομένα στα υλικά τους προκειμένου να μειώσουν το συνολικό βάρος ενός αυτοκινήτου.

Σήμερα οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν καινοτόμα υλικά (π.χ. πλαστικά, ανθρακονήματα κ.α.) που διακρίνονται για το χαμηλό τους βάρος, αλλά παράλληλα έχουν υψηλά επίπεδα αντοχής και ασφάλειας.

Παράλληλα χρησιμοποιούνται και άλλες λύσεις που περιλαμβάνουν την εγκατάλειψη ορισμένου εξοπλισμού και αξεσουάρ (π.χ. ρεζέρβα) την εξάλειψη της πίσω πόρτας και αντικατάστασή της με ένα ανοιγόμενο παράθυρο και καθίσματα που είναι κατασκευασμένα με νέα ελαφριά και ανθεκτικά υλικά. Επίσης, χρησιμοποιείται η κόλληση αντί για την συγκόλληση, ενώ επιλέγεται αλουμίνιο που είναι πιο ελαφρύ αντί για χάλυβα.

Το μεγάλο στοίχημα που αφορά την μείωση του βάρους των αυτοκινήτων αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το βάρος του κινητήρα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι μικρότερο από ό,τι στα οχήματα εσωτερικής καύσης, αλλά το συνολικό βάρος του συστήματος μετάδοσης κίνησης είναι μεγαλύτερο. Επιπλέον, υπάρχει και το βάρος των μπαταριών που είναι ιδιαίτερα βαριές. Αυτό είναι και ο κύριος λόγος που τοποθετούνται στο κάτω μέρος του σασί για να υπάρχει χαμηλό κέντρο βάρους και καλύτερη ποιότητα κύλισης.

Αυτό αποτελεί μια σπαζοκεφαλιά για τους σχεδιαστές, που προσπαθούν να συνδυάσουν μια σειρά από δεδομένα προκειμένου να έχουν περισσότερο διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα, καλύτερη λειτουργικότητα, μεγαλύτερη ασφάλεια και φυσικά λιγότερο βάρος.

Επί του παρόντος, ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα αποτελεί το βάρος του οχήματος, το οποίο επηρεάζει, μεταξύ άλλων, την απόδοση και την κατανάλωση καυσίμου. Αυτό έχει ως συνέπεια την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου που έχει ως συνέπεια και την αντίστοιχη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις