Παρασκευή, 15 Νοε.
15oC Αθήνα

Δοκιμή: Ford Kuga 1.6 EcoBoost AWD

Δοκιμή: Ford Kuga 1.6 EcoBoost AWD

Η δεύτερη γενιά Kuga δεν έχει υποστεί εκ βάθρων ανανέωση. Δεν έχει αλλάξει δηλαδή η πλατφόρμα. Ωστόσο, επί της ουσίας, πρόκειται για μια εντελώς διαφορετική εκδοχή ενός SUV, το οποίο μέχρι σήμερα στην Ελλάδα τουλάχιστον ήταν πολύ δύσκολο να μπει στην «λίστα με τα ψώνια», κυρίως λόγω κινητήρα.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές δεν άλλαξαν τις βασικές γραμμές του νέου Kuga. Τόνισαν όμως την ήδη υπάρχουσα δυναμική του, ειδικά στο εμπρός μέρος με το νέο προφυλακτήρα, την τονισμένη εισαγωγή του αέρα και τα νέα φώτα. Μας αρέσουν επίσης οι τονισμένοι πίσω «ώμοι» που προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια επιθετική στάση. Το μεταξόνιο έχει παραμείνει ίδιο (2,690 m), αλλά το μήκος έχει αυξηθεί κατά 8,1 cm με ευεργετικές επιδράσεις στον χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει πλέον χωρητικότητα 456 λίτρων από 410 λίτρα του προηγούμενου.

Σημαντικές αλλαγές έχουν γίνει στο εσωτερικό. Το ταμπλό πλέον ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία των Focus και Fiesta, η εργονομία είναι βελτιωμένη, οι χώροι για μικροπράγματα περισσότεροι και η ποιότητα των υλικών, καθώς και το φινίρισμά τους, σαφώς καλύτερα. Στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν άνετα δύο επιβάτες ακόμα και κοντά στο 1,90, ενώ ο τρίτος δεν θα κάνει σημαντικές παραχωρήσεις, αν εξαιρέσεις το υπερβολικά σκληρό υποβραχιόνιο που πιθανόν να τον ενοχλήσει στην πλάτη. Ο βασικός εξοπλισμός είναι πλούσιος με στάνταρ το σύστημα SYNC με emergency call, ενώ πλέον μπορεί να τοποθετηθεί και το Active City Stop, το οποίο φρενάρει το αυτοκίνητο σε περίπτωση που ανιχνεύσει επικείμενη πρόσκρουση.

Αυτό που δεν θέλαμε με τίποτα να χαθεί από το προηγούμενο Kuga ήταν η σπορ οδική συμπεριφορά που το ξεχώριζε από τα υπόλοιπα. Μπορούμε λοιπόν να πούμε με βεβαιότητα πως και το νέο Kuga ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες το γάλα στην κατηγορία του σε ό,τι αφορά τον τρόπο οδήγησής του. Δεν υπάρχει ίχνος πλεύσης, η κλίση στις στροφές είναι μικρή ακόμα και με κριτήρια εκτός κατηγορίας και έχει μακράν το πιο γρήγορο turnin από όλα τα μεσαία SUV. Ακόμα και υπό πίεση, η υποστροφή είναι πρακτικά αμελητέα και οι αντιδράσεις του Kuga σε γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης εντυπωσιάζουν με τη σιγουριά τους. Σύμμαχος σε αυτό, το γρήγορο και επικοινωνιακό τιμόνι, αλλά και η τετρακίνηση που δουλεύει άμεσα και σε βοηθά όταν μένεις στο γκάζι. Η ανάρτησή του ωστόσο έχει βελτιωθεί σημαντικά στον τομέα της απόσβεσης. Δεν έχει εκείνες τις ξερές αντιδράσεις της προηγούμενης, ενώ έχει βελτιωθεί σημαντικά και η ποιότητα κύλισης.

Ο 1.6 EcoBoost είναι γνωστή ποσότητα από τις εκδόσεις του Focus. Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο συνδυάζεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Προσοχή, όχι το διπλού συμπλέκτη PowerShift αλλά –παραδόξως– αυτό με μετατροπέα ροπής. Ελαστικός και δυνατός από χαμηλά, μπορεί να μετακινήσει τα 1.660 κιλά του Kuga αρκούντως γρήγορα. Τα 10,2” που χρειάζεται για τα 100 km/h από στάση, τα 17,2” για τα 400 μέτρα και τα 31,7” για το χιλιόμετρο είναι χρόνοι οριακά καλύτεροι από το 2λιτρο Kuga TDCi και ταυτόσημοι με του τετρακίνητου χειροκίνητου Tiguan 1.4 TSI και αρκετά χειρότεροι μόνο από του Yeti 1.8 TSI. Πιθανολογούμε πως θα ήταν καλύτεροι αν συνδυαζόταν με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το 6άρι αυτόματο σασμάν έχει σαφώς μεγαλύτερους χρόνους αλλαγής  -και κυρίως υστέρηση στα κατεβάσματα, αν και είναι αρκούντως ομαλό στην εμπλοκή της επόμενης σχέσης. Η πραγματική αχίλλειος πτέρνα ωστόσο του κινητήρα είναι η υψηλή μέση κατανάλωση. Θα πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός για να την κρατήσεις κάτω από τα 10 lt/100 km, ενώ αν αποφασίσεις να κινηθείς λίγο πιο σβέλτα να περιμένεις να καταναλώσει κοντά στα 12 lt/100 km.

Συμπερασματικά το νέο Kuga έχει σχεδόν όλα τα εφόδια να πορευτεί αξιοπρεπώς στη δύσκολη ελληνική αγορά. Είναι δυνατό, έχει μικρό κυβισμό, γρήγορη τετρακίνηση, μπορεί ν’ αντεπεξέλθει σε ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές με σιγουριά και επιπλέον είναι το πιο σπορ SUV στην αγορά, χωρίς να θυσιάζει την άνεση, όπως το προηγούμενο. Ο μικρός κυβισμός του είναι επιπλέον φορολογικό κίνητρο, ακόμα κι αν τα αυξημένα τέλη των €402,5 προβληματίζουν. Στην πραγματικότητα είναι λιγότερα από του Yeti και ελάχιστα παραπάνω από του Tiguan, ενώ η τιμή του Kuga 1.6 με απόσυρση πέφτει αρκετά κάτω από τα 30 χιλιάρικα (€28.776 για την έκδοση Trend), μια τιμή που κρίνεται ανταγωνιστική.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο
Kuga είναι πλέον πιο ώριμο, με μεγαλύτερους χώρους και πιο πρακτικό. Μας αρέσει η διακριτή σπορ συμπεριφορά του, ωστόσο θα θέλαμε να είναι λιγότερο ενεργοβόρο
Τιμή €30.100 (ή €28.776 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.596
cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 182 PS/5.700 rpm, 24,5 kgm/1.600-5.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100
km/h 10,2”
0-400
m 17,2”
0-1.000
m 31,7”
30-50
km/h (kickdown) 1,6”
80-110
km/h (kickdown) 5,0”
110-140
km/h (kickdown) 8,2”
100-0
km/h 41,1 m
Τελική ταχύτητα 200
km/h
Κατανάλωση 9,9
lt/100 km
Εκπομπές
CO2 179 gr/km
Διαστάσεις 4.524
x 1.838 x 1.701 mm
Βάρος 1.660
kg
Μετρήσεις Drive

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δοκιμή: Ford Kuga 2.0 TDCi 163 PS AWD

H Ford αυξάνει την παραγωγή του νέου Kuga

Από €24.324 το νέο Ford Kuga

Δοκιμές Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε