Η δεύτερη γενιά του Kuga είναι ένα παγκόσμιο μοντέλο που θα παράγεται σε Αμερική, Ισπανία και Κίνα, για να πωλείται σε 32 χώρες και 5 ηπείρους, με μηχανικά μέρη ίδια κατά 80%.
Η εξέλιξη του Kuga που ξέραμε μέχρι σήμερα δεν άλλαξε την πλατφόρμα πάνω στην οποία χτίζεται, έριξε όμως πολύ περισσότερο φως στους τομείς που καλύπτουν την οικογένεια. Για παράδειγμα, αν και το μεταξόνιο είναι ίδιο, το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί 81 mm, με το πορτμπαγκάζ να είναι ο μεγάλος κερδισμένος.
Το συγκεκριμένο Kuga είναι η κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση, με 2λιτρο τουρμποντίζελ μοτέρ 163 ίππων στις 3.750 rpm και 34,7 kgm ροπής από τις 2.000 έως τις 3.250 rpm. Αποδίδει ζωντανά και με πολιτισμένη λειτουργία, ενώ συνεργάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση. Στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με το ημιαυτόματο 6άρι κιβώτιο με τους δύο συμπλέκτες και τα βελούδινα ανεβάσματα που ταιριάζουν ιδανικά στο Kuga. Στα κατεβάσματα δεν είναι εξίσου ομαλό, ενώ η έκτη του θα μπορούσε να είναι πιο μακριά για πιο οικονομικό ταξίδι.
Αυτό που μετράει, είναι ότι πατάς το γκάζι και λαμβάνεις δυνατή και συνεχή επιτάχυνση, που στη γλώσσα του V-Box μεταφράζεται σε 10,2” για τα 0-100 km/h. Όλο το ζουμί πάντως είναι στα 5,3” για τα 80-110 km/h και στα 8,4” για τα 110-140 km/h. Τα φρένα είναι απλώς καλά, με 41 m για τα 100-0 km/h.