Το Kia Soul είναι ένα μοντέλο που μπορεί να κάνει όποιον λέει πως «σήμερα όλα τα αυτοκίνητα είναι ίδια», να καταπιεί τη γλώσσα του. Και το κάνει αυτό ανελλιπώς από το 2008, από την πρώτη γενιά του. Σήμερα, στην τρίτη εκδοχή του, αφενός δείχνει πιο ξεχωριστό από ποτέ, αφετέρου έχει μια πολύ σημαντική διαφορά: Είναι ένα από τα αυτοκίνητα που απαρνούνται το θερμικό παρελθόν τους και ακολουθούν το μονοπάτι της ηλεκτροκίνησης. Ένα ηλεκτρικό μοντέλο με ξεχωριστή εμφάνιση, πρακτική καμπίνα, νεανικό χαρακτήρα και μεγάλη αυτονομία.
Το νέο Kia Soul διατηρεί τις βασικές αναλογίες και το τετραγωνισμένο σχήμα του προκατόχου του, με στοιχεία που το κάνουν πιο μοντέρνο και πιο ξεχωριστό. Στο εμπρός μέρος, τα μεγάλα φανάρια έχουν δώσει τη θέση τους σε πιο λεπτά, τεχνολογίας LED, τα οποία σε συνδυασμό με το φρυδάκι που διατρέχει όλο το πλάτος δημιουργούν ένα πιο σοφιστικέ ύφος. Ξεχωριστή θέση έχει η τάπα φόρτισης, τοποθετημένη έκκεντρα, κοντά στο αριστερό φανάρι. Στο προφίλ, τη διαφορά κάνει η πιο έντονη κλίση της πίσω κολόνας και η ύπαρξη ενός μαύρου πλαστικού πάνελ πάνω της που διακόπτει την οπτική ένωση με την οροφή, αφήνοντάς τη να «αιωρείται». Το πίσω παρμπρίζ περικλείεται από τα φώτα και τη λωρίδα που τα συνδέει, ενώ διατηρείται η κεντρική «νησίδα» στο χρώμα του αμαξώματος.
Σε μήκος, το νέο Soul έχει κερδίσει 5,5 πόντους, αγγίζοντας τα 4,2 m, ενώ λίγο πάνω από τον μέσο όρο για την κατηγορία των B-SUV είναι το μεταξόνιο των 2,6 m. Αυτό που σαφώς σπανίζει σε αυτή την κατηγορία είναι η πίσω ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους, αντί για ημιάκαμπτο άξονα, ενώ εμπρός υπάρχουν γόνατα MacPherson. Το ύψος από το έδαφος φτάνει τα 153 mm.