Το νέο Golf GTD έχει περισσότερα άλογα και πιο δυναμική συμπεριφορά, αλλά δεν έχει τη ζωντάνια και αμεσότητα του βενζινοκίνητου GTI.
Στην Ευρώπη, το Golf GTD είναι το εταιρικό αυτοκίνητο του «γιάπη». Όμως η VW θα ήθελε να το παίρνουμε πιο σοβαρά σαν μοντέλο επιδόσεων, οπότε στη νέα γενιά αύξησε την ιπποδύναμη από τα 170 στα 184 PS.
Η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη και πιο σφιχτή από των άλλων Golf, και το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης XDS, που μιμείται τη λειτουργία ενός διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, είναι αναβαθμισμένο ώστε να επενεργεί και στους 4 αντί στους εμπρός μόνο τροχούς, μειώνοντας έτσι την υποστροφή. Επιπλέον, τα φρένα είναι μεγαλύτερα και το τιμόνι έχει την πιο γρήγορη κρεμαγέρα μεταβλητής σχέσης του GTI.
Εξωτερικά, υπάρχουν σπορ προφυλακτήρες και μαρσπιέ, και κυψελωτή μάσκα όπως στο GTI. Αντίστοιχα στοιχεία “GTI” έχει και το εσωτερικό, με τις σκοτσέζικες επενδύσεις, το σπορ τιμόνι και τα αναβαθμισμένα όργανα. Το αποτέλεσμα είναι ποιοτικό και διακριτικό, όπως ακριβώς το θέλουν οι πελάτες.
O κινητήρας είναι πολιτισμένος για ντίζελ και δεν αρνείται να ανεβάσει στροφές. Δεν έχει όμως με τίποτε την απόκριση του βενζινοκίνητου GTI. Το ατού του είναι η ροπή στις μεσαίες στροφές, αν και δεν μπορείς να τον διατηρείς μόνιμα εκεί διότι οι 6 σχέσεις του αυτόματου/σειριακού κιβωτίου DSG αφήνουν κάποια κενά μεταξύ τους.
Το GTD κάνει το 0-100 km/h σε 7,3”, το χιλιόμετρο από στάση σε 28,0” και το προσπέρασμα 80-110 km/h με kick-down σε 3,8”. Πολύ καλές επιδόσεις, αλλά η BMW 320d, παρότι 150 kg βαρύτερη, σχεδόν τις ισοφαρίζει (7,6”/28,2”/3,8”), ενώ το Golf GTI είναι σαφώς ταχύτερο (6,5”/26,5”/3,0”).
Στο δρόμο, η νέα κρεμαγέρα κάνει το αυτοκίνητο πιο άμεσο, η συμπεριφορά του στις στροφές είναι ζυγισμένη και η πρόσφυση άφθονη. Και πάλι όμως το GTD δεν είναι τόσο «κοφτερό» και επικοινωνιακό όσο ένα πραγματικό “GTi”. Έχει πάντως σχετικά άνετη ανάρτηση και ποιοτική κύλιση που το κάνουν ευχάριστο στις χαλαρές βόλτες και την καθημερινή οδήγηση.
Η μεγάλη διαφορά όμως από τα βενζινοκίνητα GTi είναι στην οικονομία. Στα χέρια μας το GTD κατανάλωνε κατά μέσο όρο μόλις 6,2 lt/100km και δεν ήταν δύσκολο να ρίξεις την κατανάλωση κάτω από τα 6 lt/100km!
Αυτό είναι το Golf GTD: ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που μιλάει κυρίως στη λογική, αλλά μπορεί και να ψιθυρίσει στο συναίσθημα.
Τι λέει το DRIVE
Ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με πολύ καλές επιδόσεις, εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου, ποιότητα, ευχρηστία και άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις. Δεν είναι όμως τόσο άμεσο και επικοινωνιακό στην οδήγηση όσο ένα πραγματικό, βενζινοκίνητο “GTi”
Τιμή από € 31.500 (3θυρο, χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 24v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο, 184 PS/3.500-4.000 rpm, 38,7 kgm/1.750-3.250 rpm, αυτόματο/σειριακό κιβώτιο DSG 6 σχέσεων, κίνηση μπροστά με «ηλεκτρονικό διαφορικό» XDS+
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,6”
0-400 m 15,4”
0-1.000 m 27,5”
30-50 km/h (kick-down) 1,2”
50-80 km/h (kick-down) 2,7”
80-110 km/h (kick-down) 3,8”
110-140 km/h (kick-down) 5,1”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.268 x 1.799 x 1.442 mm
Βάρος 1.400 kg
Μετρήσεις DRIVE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
Αυτά είναι τα πιο ζημιογόνα αυτοκίνητα των τελευταίων ετών
VW Golf Sportsvan: Η πρακτικότερη εκδοχή του νέου Golf
To νέο VW Scirocco είναι σχεδόν έτοιμο, αλλά με μικρές αλλαγές
Ηλεκτρικά VW e-Golf και e-up! στην έκθεση Φρανκφούρτης
Με 300 ίππους το νέο VW Golf R
Ένας σκαραβαίος μετατρέπεται σε κλουβί παρατήρησης καρχαριών!
Οδηγούμε το πρωτότυπο VW Taigun
Δοκιμή: VW Golf BlueMotion 1.6 TDI
Κοντά στην παραγωγή του το πρωτότυπο VW Buggy up!
Νέα έκδοση με φυσικό αέριο για το VW up!
Επετειακή έκδοση για τα 1.000.000 κομμάτια του VW Scirocco