Το νέο Cee’d φιγουράρει σαν πραγματικό βαρόμετρο για την τρέχουσα αποδοχή του ονόματος Kia.
Σε αντίθεση με τους προκατόχους του που στόχευαν να πλαγιοκοπήσουν τον ανταγωνισμό και με την τιμή, μπαίνοντας σφήνα ανάμεσα στα καλά αυτοκίνητα της κατηγορίας, το νέο Kia Cee’d παρουσιάζει ένα σαφώς πιο φιλόδοξο πρόσωπο. Η βεντάλια των πλεονεκτημάτων του νέου Cee’d φορτώνει ανάλογα το ταμπελάκι της τιμής, σπρώχνοντας το μικρό οικογενειακό της Kia στην κορυφή μιας ιδιαίτερα απαιτητικής κατηγορίας.
Η πρώτη οπτική επαφή μας με το αυτοκίνητο επιβεβαίωσε αυτή την αισιοδοξία. Βαδίζοντας στο μονοπάτι των τελευταίων Kia διά χειρός Πέτερ Σράιερ, του αρχισχεδιαστή της εταιρείας, το Cee’d είναι αξιοπρόσεχτα στιλάτο. Το ίδιο μοτίβο ισχύει και για την καμπίνα. Ξεχάστε τις φλοίδες ψεύτικου ξύλου των παλιών top spec μοντέλων. Στη θέση τους θα βρείτε μια αξιοσέβαστη επιλογή από μαλακά δέρματα, λακαριστές επενδύσεις, χρωμιωμένα φιλέτα, μαλακά υφάσματα και οθόνες TFT.
Μια από τις πολλές θετικές απόψεις του Cee’d έχει να κάνει με το ότι παρέχει ιδιαίτερα μεγάλους χώρους. Υπάρχει μπόλικος χώρος για να ταξιδέψουν τέσσερις ενήλικοι με άνεση ή πέντε για μικρότερα ταξίδια. Το πορτμπαγκάζ, με το κατώφλι του σε λογικό ύψος, χωρά 380 λίτρα, χωρητικότητα ικανή να υποσκελίσει τα πορτμπαγκάζ των Golf και Focus, για παράδειγμα. Με τα πίσω καθίσματα δε ριγμένα, η χωρητικότητα φτάνει στο εντυπωσιακό νούμερο των 1.318 λίτρων.
Η συνολική ποιότητα στην καμπίνα του νέου Cee’d είναι παραπάνω από καλή, με τη μόνη μας ένσταση να αφορά τα καθίσματα, των οποίων οι επενδύσεις φαίνονται ελαφρώς οικονομικής επιλογής και με έλλειψη πλευρικής στήριξης. Κατά τα λοιπά, η καμπίνα είναι έξυπνα διακοσμημένη, φορτωμένη με μαλακά πλαστικά και ακριβά στην όψη διακοσμητικά πάνελ.
Η αυτοπεποίθηση της Kia για τα αυτοκίνητά της θα ήταν ανακόλουθο να μην ισχύει και για το νέο Cee’d. Η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση φυσικά συνοδεύει και αυτό αυτοκίνητο. Η τιμολόγηση της Άουτο Ντηλ, την ελληνικής αντιπροσωπείας της Kia, για το Cee’d είναι ιδιαίτερα επιθετική, αν σκεφτείς τι εξοπλισμό και πόσα χρόνια εγγύηση είναι φορτωμένο το αυτοκίνητο. Ένα βασικό 1.600άρι CRDi Instyle με στάνταρ έξι αερόσακους, ESP και υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα ξεκινά από τα 18.200 (16.950 με απόσυρση) και κορυφώνεται στην έκδοση Cosmic των €21.400 (€20.200 με απόσυρση). Και λέμε επιθετική, καθώς για παράδειγμα το νέο Toyota Auris με ντίζελ 1.400άρι μοτέρ ξεκινά από τα €18.950.
Το 1.600άρι τουρμποντίζελ που δοκιμάζουμε εδώ κατατάσσεται ως το δεύτερο δυνατότερο της γκάμας, αποδίδει ισχύ 128 PS και συνδυάζεται με 6άρι σασμάν. Τραβά μεστά από τις 1.900 σ.α.λ., στροφάρει γλυκά μέχρι τις 3.900 και είναι αγχολυτικό σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Ταξίδι που γίνεται μέσα σε ένα περιβάλλον καλά ηχομονωμένο από τους αεροδυναμικούς συριγμούς και το θόρυβο του δρόμου. Όσον αφορά την κατανάλωση, μέσα στην πόλη με αβγό κάτω από το δεξί πόδι, θα δεις 6,5 λίτρα για κάθε 100 km και πάντως μακριά από τα 5,2 του κατασκευαστή. Στον ανοιχτό δρόμο υπολογίστε πραγματική κατανάλωση γύρω από τα 5,2 λίτρα ανά 100 km..
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, η χρήση προηγμένων λύσεων όπως η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, κάνουν το Cee’d να διαχειρίζεται με άνεση και ακρίβεια το βάρος του στις στροφές. Οδηγούμενο σπορ όμως, το Cee’d παρουσιάζεται κάπως μονοκόμματο, με ελάχιστη συμμετοχή του πίσω μέρους στη στροφή ενώ υπάρχει μια διαφορά φάσης μεταξύ της εντολής στο τιμόνι και της αλλαγής κατεύθυνσης του μπροστινού του αυτοκινήτου. Επιπλέον με τις 17άρες ζάντες που φορούσε το Uptown, η ποιότητα κύλισης ήταν μέτρια. Θα περιμένουμε να οδηγήσουμε και Cee’d με 16άρες που πιστεύουμε ότι θα κάνουν πιο ενδοτικό το αποτέλεσμα.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Cee’d είναι απολύτως ασφαλές, με μπόλικη πρόσφυση και σταθερό στο δρόμο. Με την προϋπόθεση όμως ότι γέρνει προς τη μεριά των πιο σπορ μικρών οικογενειακών, δεν συμμετέχει στην οδήγηση όπως μια Giulietta ή ένα Megane για παράδειγμα. Από την άλλη είναι ικανοποιητικά άνετο, πολύ ευρύχωρο, σπιρτόζικο και πρακτικό. Αν η Kia όμως φιλοδοξεί να ταπώσει στα δυναμικά χαρακτηριστικά εταιρείες όπως η Ford, η Renault ή Alfa Romeo χρειάζεται να κάνει ό,τι και με το Rio. Έτσι μόνο θα ξεπεράσει εκείνη τη λεπτή γραμμή που χωρίζει και ξεχωρίζει τους πολύ καλούς από τους κορυφαίους στην οδική συμπεριφορά.
Τι λέει το DRIVE
Το καλύτερο Cee’d της γκάμας ανταγωνίζεται με αξιώσεις τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας στους περισσότερους τομείς. Ως εκ τούτου αξίζει να βρίσκεται στη λίστα της αγοράς σας.
Τιμή από € 18.200 (€ 16.950 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.582cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 128 PS/4.000 rpm, 26,5 kgm/1.900-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 10,6”
0-400 m 17,6”,
0-1.000 m 32,4”,
50-80 km/h (4η) 6,4”
80-110 km/h (5η) 8,1”
110-140 km/h (6η) 13,8”
100-0 km/h 39,7 m
Τελική ταχύτητα 197km/h
Κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.780 x 1.470 mm
Βάρος 1.365 kg
Μετρήσεις Drive