Κι εάν η επιλογή σου γυροφέρνει και τις ντίζελ προτάσεις, τότε το Rio πρέπει απαραίτητα να βρίσκεται στη λίστα, αφού με τον 3κύλινδρο κινητήρα των 1.100 κυβικών, είναι υπόδειγμα οικονομίας από όλες τις απόψεις. Το μοτέρ είναι 12βάλβιδο, αποδίδει 75 PS και συνεργάζεται με 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων που έχει σαφές κούμπωμα και μεγάλες διαδρομές στο λεβιέ, αλλά πρώτα απ’ όλα σωστή κλιμάκωση. Το βασικό για τον κινητήρα πάντως είναι η εξαιρετική ποιότητα λειτουργίας, που απέχει πάρα πολύ από αυτό που περιμένεις από έναν 3κύλινδρο ντίζελ.
Η απόδοσή του είναι γεμάτη στις χαμηλομεσαίες στροφές, με ροπή 17,3 kgm που είναι διαθέσιμη από τις 1.500-2.750 rpm. Αυτή ακριβώς είναι που εξασφαλίζει ζωντάνια στις καθημερινές μετακινήσεις παρότι δύναμη ομολογουμένως δεν έχει. Μόλις βγεις από την πόλη θέλει ζόρι, αλλά εντός των τειχών κανένα πρόβλημα. Όπως και να το κάνεις πάντως, τα 15,3 sec για τα 0-100 km/h και τα 9,9 ή τα 11,3 για τα 80-110 km/h με 4η και 5η αντίστοιχα, είναι τιμές κάτω του μέσου όρου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τον ίδιο χαρακτηρισμό αποσπά και η επίδοση στο φρενάρισμα. Απαιτούνται 43,9 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h, αν και μεγάλο βάρος για την επίδοση αυτή πέφτει στις πλάτες των μέτριων ελαστικών πρώτης τοποθέτησης που γλιστράνε αρκετά εύκολα. Το πεντάλ του φρένου είναι απότομο, αλλά αυτό το συνηθίζεις εύκολα.
Είναι σαφές ότι η ανάρτηση είναι μαλακή, για να είναι και άνετη. Και το καταφέρνει απόλυτα ικανοποιητικά παρότι η ποιότητα λειτουργίας της δε φτάνει την κορυφή της κατηγορίας. Από την άλλη η κλίση στις στροφές είναι αισθητή και το πίσω μέρος εμφανίζει ενίοτε μια τάση να γλιστρήσει όταν φρενάρεις δυνατά ενώ ταυτόχρονα στρίβεις. Αυτή η τάση όμως ελέγχεται πλήρως από το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό κάθε Rio. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και κόβει αρκετά, αν και η αίσθηση που σου μεταφέρει είναι κομματάκι τεχνητή.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Με το γεροδεμένο και προσεκτικά συναρμολογημένο ταμπλό του, το Rio σου εμπνέει σιγουριά για την αντοχή του στο χρόνο. Αν και τα υλικά είναι απλώς καλά για τα δεδομένα της κατηγορίας, η συνολική αίσθηση είναι πολύ γεροδεμένη. Υπάρχει περίπτωση το τιμόνι να σου πέφτει λίγο χαμηλά παρότι ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση, αλλά τα καθίσματα είναι πολύ αναπαυτικά και στηρίζουν καλά το σώμα. Και μάλιστα χωρίς να το κουράζουν, παρότι ομολογουμένως σκληρά. Η ορατότητα δεν είναι κορυφαία μεν, αλλά δε θα σου δημιουργήσει και κάποιο ιδιαίτερο θέμα. Ας είναι καλά οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέφτες.
Η ευρυχωρία του Rio αγγίζει την κορυφή της κατηγορίας, με άφθονο χώρο τόσο για το κεφάλι και τα πόδια στο πίσω κάθισμα. Αξιόλογο για ένα σουπερμίνι είναι και το πορτμπαγκάζ των 288 λίτρων, που επιπλέον φορτώνεται εύκολα κι έχει εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Η πρακτικότητα είναι παραπάνω από ικανοποιητική, αφού υπάρχουν πολλές και μεγάλες θήκες σε αρκετά σημεία της καμπίνας. Πολύ φιλική είναι και η εργονομία, με τα χειριστήρια που έχουν πολύ ραφιναρισμένη λειτουργία και πάνω απ’ όλα βρίσκονται εκεί που πρέπει.
Για το 5θυρο Rio με τον κινητήρα 1.1 CRDi , η βασική τιμή είναι τα 14.490 ευρώ για την έκδοση Instyle. Αν σας ακούγεται αλμυρή, υπολογίστε επιπλέον την προσφορά των 1.300 ευρώ της εταιρείας καθώς και το όφελος απόσυρσης, και θα γλυκάνει πολύ, πέφτοντας στα 12.390 ευρώ. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει εξαρχής 6 αερόσακους, ESP, κλιματισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες και κεντρικό κλείδωμα καθώς και ράδιο-CD με θύρα USB.
Το ακόμα καλύτερο ωστόσο είναι η μέση κατανάλωση, που μετρήθηκε κατά τη δοκιμή μας στα 5,6 λίτρα/100 km. Το stop/start λειτουργεί πολύ καλά και δε σε ενοχλεί, ενώ οι εκπομπές ρύπων στα 99 gr/km σημαίνουν αφενός μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αφετέρου ελεύθερη κίνηση στο δακτύλιο, κάτι σημαντικό για ένα αυτοκίνητο πόλης. Σημαντική πληροφορία είναι το κόστος συντήρησης που για τα τρία πρώτα χρόνια και με 15.000 km/ετησίως είναι στα 573 ευρώ, καθώς και η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη που είναι η κορυφαία της αγοράς.
Τι λέει το DRIVE
Ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό σουπερμίνι με σούπερ σχέση τιμής/εξοπλισμού. Ο κινητήρας του καίει ελάχιστα και είναι υπόδειγμα πολιτισμένης λειτουργίας.
Τιμή από € 14.490 (12.390 με προσφορά και απόσυρση)
Τεχνολογία 1.120 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 75 PS/4.000 rpm, 17,3 kgm/1.500-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 km/h 5,7
0-80 km/h 9,7
0-100 km/h 15,3”
0-120 km/h 23,9”
0-400 m 19,5”
0-1.000 m 36,7”
50-80 km/h με 3η 5,6”
80-110 km/h με 4η 9,9”
110-140 km/h με 5η 11,3”
100-0 km/h 43,9 m
Τελική 160 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.045 x 1.720 x 1.455 mm
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις Drive
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΟ NEWSIT