Η καλύτερη απόδειξη για το ορθό της απόφασης στη διαμετρική αλλαγή φιλοσοφίας της νέας A-Class, είναι τα επιφωνήματα εντυπωσιασμού που συνοδεύουν κάθε βλέμμα που πέφτει πάνω στο νέο «αστέρι».
Ειδικά στο συγκεκριμένο χρώμα, με τις 18άρες ζάντες και τη χαμηλωμένη ανάρτηση, τα βλέμματα που έλκονται είναι πολλά. Ωστόσο τα συγκεκριμένα στοιχεία εξοπλισμού δεν ταιριάζουν και πολύ στη βασική πετρελαιοκίνητη A–Class. Η σφιχτή και χωρίς διαδρομή ανάρτηση, οι 18άρες ζάντες και τα λάστιχα run flat με διάσταση 225/40 ψαλιδίζουν πολύ την άνεση και την ποιότητα κύλισης. Κάθε απότομη ανωμαλία περνά στην καμπίνα με ένταση και θόρυβο, όπως έντονος είναι και ο θόρυβος κύλισης όταν το οδόστρωμα δεν είναι επιπέδου Αττικής Οδού.
Το αντιστάθμισμα είναι το πάτημα στο δρόμο. Η A180 CDI γέρνει ελάχιστα όσο κι εάν την πιέσεις, κρατά πολύ καλά και φρενάρει δυνατά, χωρίς το εμπρός μέρος να βουτάει. Τα 100-0 km/h σε 38,2 μέτρα είναι μια πολύ καλή επίδοση που μπορεί να επαναλαμβάνεται σχεδόν επ’ άπειρον. Πάντως, η συμμετοχή στην οδήγηση δε φτάνει στο επίπεδο της Σειράς 1, παρότι το τιμόνι είναι κοφτερό και ακριβές. Ωστόσο, αυτό που κυρίως σου λείπει στη σβέλτη οδήγηση είναι η ισχύς. Σαφέστατα οι δυνατότητες του πλαισίου είναι πολύ πάνω από αυτές του κινητήρα, όπως επίσης σαφέστατα, το βασικό πακέτο ανάρτησης-τροχών ταιριάζει πολύ περισσότερο στη συγκεκριμένη Α-Class.
Οι 109 ίπποι από το ραφιναρισμένο και καλά ηχομονωμένο 1.500άρι μοτέρ της Renault δεν αρκούν για κάτι παραπάνω από 11,3” για τα 0-100 km/h, όμως δίνουν ικανοποιητικές χαμηλομεσαίες ρεπρίζ. Στις καθημερινές αστικές διαδρομές η ροπή είναι ευχάριστα παρούσα, ενώ στον ανοιχτό δρόμο ταξιδεύεις ικανοποιητικά με 130-140 km/h. Θα πρέπει πάντως να λειτουργεί μεταξύ 1.500 και 3.500 rpm, για να είναι αποδοτικός. Αυτό με τη σειρά του θέλει δουλειά με το μακρύ 6άρι κιβώτιο, ο λεβιές του οποίου παρότι με μεγάλη διαδρομή είναι μαλακός και σαφής.
Η A180 CDI παίζει στο γήπεδό της στην κατανάλωση. Παρά τους τεράστιους τροχούς, το αυτοκίνητο της δοκιμής έγραψε ένα εξαιρετικό 6,1 lt/100 km στον υπολογιστή ταξιδιού. Το σύστημα stop/start δεν έχει τη σπιρτόζικη λειτουργία εκείνου των βενζινοκίνητων A–Class. Από την άλλη όμως η επανεκκίνηση είναι ομαλή κι αθόρυβη, χωρίς γίνεται αισθητή στην καμπίνα.
Η τελευταία είναι σαφές ότι δεν έχει τη σχεδιαστική έμπνευση του αμαξώματος της A–Class, είναι όμως λειτουργική, ικανοποιητικά ευρύχωρη και με στιβαρότητα αντάξια μιας Mercedes–Benz. Τα πλαστικά δεν είναι από το πάνω-πάνω ράφι, αλλά το μοντάρισμά τους είναι εξαιρετικό. Ένα ταμπλό διαφορετικό από της B–Class θα ήταν πιο ταιριαστό, όμως σύντομα αυτό σταματάς να το σκέφτεσαι. Ειδικά με το έξτρα μπάκετ του αυτοκινήτου της δοκιμής που σε «καρφώνει» στη θέση σου. Δύο μπάκετ υπάρχουν και στο πίσω κάθισμα, όπου ο διαθέσιμος χώρος επιτρέπει ακόμα και σε ψηλούς να καθίσουν χωρίς να γκρινιάζουν πολύ. Το πορτμπαγκάζ δεν είναι τεράστιο (341 λίτρα), αλλά τα βασικά θα τα χωρέσει.
Με τη βροχή από νέα μοντέλα στα premium μικρομεσαία, είναι δεδομένο ότι η A180 CDI έχει πολύ δύσκολο έργο. Στα 26.500 ευρώ, τη λες τσιμπημένη. Με όπλα της όμως τη νεανική σχεδίαση, τον οικονομικό κινητήρα, το γεροδεμένο εσωτερικό και φυσικά το αστέρι στο καπό, έχεις κάμποσους λόγους για να την επιλέξεις. Και δε θα το μετανιώσεις, είναι σίγουρο.
Τι λέει το DRIVE
Κόντρα στο ζόρικο ανταγωνισμό, η βασική ντίζελ A–Class προβάλει τη σχεδίαση και τον οικονομικό κινητήρα για να σε δελεάσει. Και το καταφέρνει μια χαρά.
Τιμή από € 26.500
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 2v, 1 ΕΕΚ, τούρμπο, common rail, άμεσος ψεκασμός, 109 PS/4.000 rpm, 26,5 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 11,3”
0-400 m 17,8”
0-1.000 m 32,8”
30-50 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (4η) 6,7”
110-140 km/h (5η) 11,8”
100-0 km/h 38,2 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Κατανάλωση 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 98-105 gr/km
Διαστάσεις 4.292 x 1.780 x 1.433 mm
Βάρος 1.430 kg
Μετρήσεις Drive