Η κάθοδος της Skoda στη μικρή κατηγορία έγινε σε στενή συνεργασία με τη μητρική VW και τη στιγμή που η ζήτηση για μικρά οικονομικά αυτοκίνητα αυξάνεται πανευρωπαϊκά.
Το Citigo βασίζεται στο ίδιο πάτωμα με το VW up! και κάτω από το καπό φιλοξενείται ένας 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρα που στην πιο προσιτή εκδοχή του, αυτή που δοκιμάζουμε, αποδίδει 60 PS. Το μοτέρ δεν εντυπωσιάζει με την ισχύ, αλλά με τη ραφιναρισμένη λειτουργία του.
Η απουσία ενοχλητικών κραδασμών δε θυμίζει σε τίποτα 3κύλινδρο μοτέρ και σε συνδυασμό μάλιστα με την πολύ καλή ηχομόνωση, βάζει τα γυαλιά σε αρκετά 4κύλινδρα της κατηγορίας, όσον αφορά το θόρυβο που περνά στην καμπίνα.
Σε απόλυτες επιδόσεις, προφανώς το 60άρι Skoda Citigo χωλαίνει, με την επιτάχυνση 0-100 να σταματά το χρονόμετρο στα 15,1”. Αλλά σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο το ζητούμενο δεν είναι αυτό.
Ζητούμενο όμως είναι το ελαστικό μοτέρ στις χαμηλομεσαίες στροφές και η σωστή, αστική θα λέγαμε, κλιμάκωση του σασμάν. Και εκεί το Citigo τα πηγαίνει περίφημα: 50-80 km/h με 3η σε 7,6 sec και 80-110 με 4η 12,0 sec.