Ακούγοντας για “success story” στην αυτοκινητοβιομηχανία, το μυαλό πάει αμέσως στην Dacia και το Duster. Η εμπορική επιτυχία του μικρού 4×4, από το 2010 που παρουσιάστηκε, έχει δώσει αποφασιστική ώθηση όχι μόνο στη ρουμάνικη φίρμα, αλλά και σε ολόκληρο το Groupe Renault.
Αρχικά αντιμετωπίζαμε το Duster ως φθηνό αλλά τίμιο αυτοκίνητο, δικαιολογώντας τις ατέλειές του λόγω της χαμηλής τιμής του. Όμως, από τη δεύτερη γενιά του, το 2018, το ρουμάνικο SUV έκανε άλματα σε φινίρισμα, ποιότητα λειτουργίας κι εργονομία, ώστε να αντέχει σε κριτική χωρίς ελαφρυντικά. Φέτος, η θέσπιση του νέου πρωτοκόλλου μέτρησης κατανάλωσης και ρύπων WLTP ανάγκασε την Dacia να ανανεώσει την γκάμα των κινητήρων του Duster με ό,τι πιο σύγχρονο έχει ο όμιλος – στη συγκεκριμένη περίπτωση, με τον νέο πετρελαιοκινητήρα 1.5 Blue dCi με έγχυση ουρίας. Πέρα από το σύστημα επιλεκτικής αναγωγής SCR, ο καινούργιος ντίζελ έχει επίσης νέο εναλλάκτη θερμότητας αέρα-νερού για το τούρμπο και σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης 2.000 bar. Αποδίδει την ίδια ροπή με πριν, αλλά 5 ίππους παραπάνω.