Παρασκευή, 22 Νοε.
17oC Αθήνα

Το 58,6% των πωλήσεων στην Ελλάδα είναι SUV

Το 58,6% των πωλήσεων στην Ελλάδα είναι SUV

Περίπου 3 στα 5 νέα ΙΧ που πωλούνται στη χώρα μας ανήκουν σε μια κατηγορία η οποία έχει επισκιάσει όλες τις υπόλοιπες κι αυτή η τάση παρουσιάζει συνεχώς ανοδική πορεία. Ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως για παράδειγμα η Jeep που ανήκει, πλέον, στον όμιλο Stellantis (μαζί με Peugeot, Citroen, Fiat, Opel κ.ά.), είχαν και έχουν γκάμα που αποτελείται αμιγώς από SUV αμαξώματα.

Σχεδόν όλοι οι άλλοι κατασκευαστές, απλά διέθεταν ένα ή δύο SUV μοντέλα στη γκάμα τους. Όμως, ο σκληρός ανταγωνισμός και η προσπάθεια για διαφοροποίηση του κάθε κατασκευαστή, έφερε τη δημιουργία ενδιάμεσων αυτοκινήτων, υποκατηγοριών στις υπάρχουσες κατηγορίες αμαξωμάτων.

Μέχρι πριν λίγα χρόνια είχαμε τα μικρά πόλης A (Fiat Panda, Kia Picanto, Hyundai i10 κλπ.), τα supermini B (Toyota Yaris, Citroen C3, Opel Corsa κλπ.), τα μικρομεσαία C (Hyundai i30, BMW Σειρά 1, Audi A3 κλπ.), τα μεσαία D (Tesla Model 3, Skoda Octavia, BMW Σειρά 3 κλπ.), τα μεγάλα Ε (Mercedes E, Mercedes EQE, Skoda Superb κλπ.), τα πολύ μεγάλα F-G (BMW Σειρά 5, Porsche Taycan, VW ID.7 κλπ.), τα πολυμορφικά MPV (Fiat 500, Citroen C4 Picasso, Toyota Verso S), τα combi ή station wagon και τα sports.

Οι κατασκευαστές, λοιπόν, εμπνεύστηκαν τις υποκατηγορίες είτε «σηκώνοντας» τα αμαξώματα των μοντέλων που είχαν, με υπερυψωμένες εκδόσεις, είτε δημιουργώντας εντελώς νέα μοντέλα. Αρχικά εμπνεύστηκαν τη λέξη Crossover για να τα χαρακτηρίσουν, όμως σύντομα αυτή η ονομασία απορροφήθηκε από την ήδη γνωστή SUV. Κατά συνέπεια, τώρα μιλάμε μόνο για SUV στην αγορά, τα οποία είναι πολλά, πάρα πολλά.

Κι έχουμε, λοιπόν, τις υποκατηγορίες στις οποίες ορισμένα μοντέλα επισκιάζουν σε πωλήσεις τα ίδια μοντέλα της απλής κατηγορίας. Θα αναφέρω ένα παράδειγμα: το Toyota Yaris στην κατηγορία Β, έχει 5.380 πωλήσεις έως και τον Αύγουστο του 2024, όταν το Toyota Yaris Cross, η SUV εκδοχή του μοντέλου, έφτασε τις 5.872 μονάδες πωλήσεων!

Κι έτσι βρισκόμαστε σε μια αγορά όπου οι υποκατηγορίες σαρώνουν τις πωλήσεις: A-SUV (Suzuki Ignis, Toyota Aygo X), B-SUV (Toyota Yaris Cross, Peugeot 2008, Suzuki Vitara κλπ.), C-SUV (Toyota CH-R, BMW X1, Nissan Qashqai κλπ.), D-SUV (Tesla Model Y, Mercedes GLC, Volvo XC60 κλπ.), E-SUV (Range Rover Sport, Porsche Cayenne, BMW X5 κλπ.), F-G-SUV (Volvo XC90, Range Rover, Audi Q8 κλπ.).

Κι ενώ μέχρι τον Αύγουστο οι πωλήσεις των SUV κατείχαν το 58,29% της αγοράς και το 63,59% μόνο τον μήνα Αύγουστο (!), φθάσαμε στο 9μηνο τα SUV να κατέχουν το 58,6% των πωλήσεων και αν λάβουμε υπόψη τα στοιχεία του Αυγούστου, τότε η χρονιά θα κλείσει με τα SUV να είναι στο 60%, δηλαδή ακριβώς 3 στα 5 αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, στο 9μηνο Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2024 οι πωλήσεις έφτασαν τις 108.039 μονάδες, ήτοι +3,4% έναντι του αντίστοιχους περσινού διαστήματος. Από αυτές τις πωλήσεις, το 58,6% ήταν SUV και αξίζει να δούμε πώς μοιράστηκε ανά υποκατηγορίες αυτό το ποσοστό: A-SUV (4,1%), B-SUV (30,9%), C-SUV (18,8%), D-SUV (4,1%), E-SUV (0,4%) και F-G-SUV (0,3%), όταν οι απλές κατηγορίες είχαν ποσοστό: A (7%), τα supermini B (24,6%), τα μικρομεσαία C (6,5%), τα μεσαία D (1,8%), τα μεγάλα Ε (0,1%), τα πολύ μεγάλα F-G (0,1%). Οσον αφορά στις υπόλοιπες κατηγορίες έχουν εξαφανιστεί, καθώς τα πολυμορφικά MPV έχουν 0%, τα combi ή station wagon το 1,1% και τα sports το 0,1%.

Για να δούμε μια γενική άποψη για τις πωλήσεις με κατηγορίες και υποκατηγορίες αμαξωμάτων, μαζί, τα Α total (A+ASUV) έχουν το 11,2%, τα Β total (Β+ΒSUV) το 55,5%, τα C total (C+CSUV) το 25,3%, τα D total (D+DSUV) το 5,8%, τα Ε total (Ε+ΕSUV) το 0,5% και τα F-G total (F+FGSUV) το 0,4%.

Καταλήγοντας, το μείζον ζήτημα για τους εισαγωγείς στη χώρα μας, αλλά και τις θυγατρικές εταιρείες των εργοστασίων, είναι να κλείσει η χρονιά με παραπάνω πωλήσεις από το 2023, καθώς οι τελευταίοι δύο μήνες, Αύγουστος και Σεπτέμβριος έχουν πιεστεί πολύ.

Αυτοκίνητο Τελευταίες ειδήσεις