Οι αυτοκινητοβιομηχανίες υλοποιούν μεγάλα προγράμματα κατασκευής εργοστασίων που θα έχουν σαν κύριο αντικείμενο την παραγωγή μπαταριών κατάλληλων για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το Volkswagen Group, διαθέτει ένα από τα πλέον σύγχρονα εργαστήρια έρευνας και ανάπτυξης μπαταριών ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη, στο Salzgitter της Γερμανίας. Η εταιρεία επεκτείνει περαιτέρω την τεχνογνωσία της στον τομέα και κάνει το επόμενο βήμα προς την ανάπτυξη και την παραγωγή των δικών της στοιχείων μπαταριών για ηλεκτροκίνηση.
Το 2025, αναμένεται να βγει στην παραγωγή από το εργοστάσιο του Salzgitter το ενιαίο στοιχείο μπαταρίας της Volkswagen, το οποίο θα μειώσει το κόστος της μπαταρίας έως και 50%. Η επένδυση είναι ύψους περίπου 70 εκατομμυρίων ευρώ. Σύντομα, περίπου 250 ειδικοί θα διεξάγουν έρευνα στους τομείς της ανάπτυξης μπαταριών, της ανάλυσης και των δοκιμών, σε συνολικά τέσσερα εργαστήρια.
Η έναρξη λειτουργίας του νέου εργαστηρίου είναι το επόμενο βήμα στη στρατηγική που παρουσίασε η Volkswagen για τις μελλοντικές τεχνολογίες μπαταρίας και φόρτισης να αποτελούν βασικούς πυλώνες της “NEW AUTO” στρατηγικής του Group. Το εργοστάσιο του Salzgitter, παραγωγικής ικανότητας 40 GWh ετησίως, θα είναι ένα από τα έξι συνολικά Gigafactories που θα λειτουργήσει το Volkswagen Group στην Ευρώπη μέχρι το 2030, με ικανότητα παραγωγής 240 GWh.
Για δεκαετίες, το εργοστάσιο της Volkswagen στο Salzgitter προμήθευε εκατομμύρια οχήματα με κινητήρες. Με τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, είναι σε φάση υλοποίησης μια μετατροπή του εργοστασίου προς την έρευνα και παραγωγή μπαταριών.
Το Salzgitter μετατρέπεται σε ένα Κέντρο Αριστείας (Centre of Excellence), με ήδη τους 160 από τους 500 εργαζόμενους σήμερα, να απασχολούνται στην εξέλιξη μπαταριών. Τα νέα εργαστήρια θα επιτρέψουν εκτεταμένες δοκιμές στοιχείων μπαταριών με έως 200 διαφορετικές μεθόδους ανάλυσης, με χρήση τεχνολογικού εξοπλισμού που θα καταστήσει το Salzgitter ως μία από τις πιο σύγχρονες ερευνητικές εγκαταστάσεις για μπαταρίες ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη.
Δύο παραδείγματα: το Salzgitter διαθέτει ένα από τα ελάχιστα ηλεκτρονικά μικροσκόπια σάρωσης στον κόσμο για την ανίχνευση λιθίου καθώς και μία εξαιρετικά αυτοματοποιημένη διάταξη δοκιμών για τον έλεγχο των modules για επιδόσεις και σημάδια γήρανσης, κατά τη γρήγορη φόρτιση και εκφόρτιση. Διεξάγονται ήδη δοκιμές για μπαταρίες που μπορούν να φορτιστούν από 5 έως το 80% ισχύος τους, μέσα σε 12 μόλις λεπτά.
Η έρευνα στην τεχνολογία μπαταριών που διεξάγεται στο Salzgitter θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις μάρκες του Volkswagen Group. Στόχος, η μέγιστη αυτονομία και βαθμός ενεργειακής απόδοσης, η βέλτιστη φόρτιση, αειφορία και ασφάλεια για τα ηλεκτρικά οχήματα του Group.