Οδηγούμε τη δεύτερη γενιά του Skoda Kodiaq στην αγαπημένη Αθηναϊκή Ριβιέρα και διαπιστώνουμε ότι προσφέρει όλα όσα χρειάζεται κανείς, με τιμή εκκίνησης από 38.300 ευρώ.
Το νέο Skoda Kodiaq θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ένας all-around παίχτης της κατηγορίας D-SUV, αφού προσφέρει όλο το πακέτο: μοντέρνα σχεδίαση, χώρους, ποιότητα, άνεση, τεχνολογία, μεγάλη γκάμα κινητήρων και πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η εξωτερική σχεδίαση είναι εντυπωσιακή και δυναμική, ενώ το αυξημένο μέγεθος της ναυαρχίδας των SUV της Skoda, συγκριτικά με αυτό της προηγούμενης γενιάς, δεν περνά απαρατήρητο. Συγκεκριμένα, το μήκος του Kodiaq αυξήθηκε κατά 61mm, φτάνοντας τώρα τα 4.758mm, ενώ το μεταξόνιο διατηρήθηκε στα 2.971mm. Το πλάτος είναι 1.864mm και το ύψος 1.659mm. Το βάρος του κυμαίνεται από 1.586 έως 1.974kgm αναλόγως την έκδοση.
Το νέο Skoda Kodiaq ξεχωρίζει, όμως, και για τις εντυπωσιακές αλλαγές που έχει δεχθεί με γνώμονα τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα «Modern Solid» της εταιρείας που ακολουθεί την αρχή «form follows function» για τον απόλυτο συνδυασμό σχεδιασμού και λειτουργικότητας. Έτσι, ξεχωρίζουν τα LED φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος, η νέα επιβλητική μάσκα με τις κάθετες γρίλιες και την οριζόντια φωτεινή λωρίδα, αλλά και ο δυναμικός προφυλακτήρας.
Στο πίσω μέρος συναντάμε τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα C και κρυσταλλικά στοιχεία και την κόκκινη λωρίδα που τα ενώνει, ενώ στο τελείωμα δίνει κουπέ αίσθηση χάρη στη σχεδίαση της πίσω κολόνας του αμαξώματος, ολοκληρώνοντας έτσι τη σπορτίφ και παράλληλα εκλεπτυσμένη αισθητική. Επίσης, το νέο λογότυπο της μάρκας στο καπό και το ολογράφως «SKODA» στο πίσω μέρος συνάδουν με το νέο corporate identity της μάρκας. Το εντυπωσιακό SUV της Skoda διατίθεται σε 9 χρώματα, δύο απλά και επτά μεταλλικά, συμπεριλαμβανομένου του νέου statement χρώματος Bronx Gold Metallic.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ευρύχωρο, πρακτικό και αναβαθμισμένο εσωτερικό
Η συνολική αναβάθμιση, αλλά και η φρέσκια εικόνα είναι η πρώτη εντύπωση που λαμβάνει κάποιος στην αρχική επαφή με το εσωτερικό του νέου Kodiaq. Πιο σύγχρονο, πιο ποιοτικό, τεχνολογικά προηγμένο και πιο ευρύχωρο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Φυσικά, η πρακτικότητα παραμένει ένα από τα δυνατά σημεία του τσέχικου SUV, αφού τα πάντα είναι μελετημένα για τη μέγιστη δυνατή λειτουργικότητα. Tα ανακυκλωμένα και βιώσιμα υλικά φροντίζουν για την ποιοτική και παράλληλα οικολογική εικόνα της καμπίνας, ενώ η πολύ καλή συναρμογή ανεβάζει κλάση το νέο μέλος της οικογένειας.
Το digital στοιχείο δε λείπει, με τη μεγάλη αιωρούμενη κεντρική οθόνη αφής των 13 ιντσών του infotainment να πρωταγωνιστεί, καθώς και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit των 10,25 ιντσών, ο οποίος συμπληρώνεται προαιρετικά από το head-up display, που βλέπουμε για πρώτη φορά στο Kodiaq.
Πολύ ωραία πινελιά, που βοηθάει και στην εργονομία, είναι τα Smart Dials με απτική ανάδραση στην κεντρική κονσόλα, τα οποία συνοδεύουν την οθόνη του infotainment. Πρόκειται για 3 περιστροφικά χειριστήρια με ενσωματωμένη έγχρωμη οθόνη 1,25 ιντσών (32mm), μέσω των οποίων έχεις άμεση πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, του ηχοσυστήματος, του συστήματος πλοήγησης, κ.λπ. Η φωνητική βοηθός της Skoda, Laura, διευκολύνει ακόμα περισσότερο τη ζωή των επιβατών μέσα στην καμπίνα, ακολουθώντας τις οδηγίες που της δίνουν, αλλά και φροντίζοντας για ευχάριστη ατμόσφαιρα με ανέκδοτα, εάν της ζητηθεί!
Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον υπάρχει προαιρετικά δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης για δύο smartphones στα 15W με το νέο αεριζόμενο Phone Box, οπότε διατηρείται η ευχάριστη ατμόσφαιρα, χωρίς γκρίνιες για το ποιος θα πρωτοφορτίσει το κινητό του. Επιπλέον, τέσσερις θύρες USB-C με ισχύ 45W εξασφαλίζουν γρήγορη φόρτιση smartphone, tablet ή φορητών υπολογιστών.
Ο επιλογέας ταχυτήτων του αυτόματο κιβωτίου, ο οποίος θυμίζει αυτόν των ηλεκτρικών VW, βρίσκεται πλέον στην κολόνα του τιμονιού, κερδίζοντας έτσι χώρο ανάμεσα στα καθίσματα.
Εκτός της ευρυχωρίας στις μπροστινές θέσεις, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν άνεση και χώρο για τα πόδια και για τα κεφάλια τους. Όλοι οι επιβάτες, όμως, επωφελούνται και από τον πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών με 910lt (επιπλέον 40lt από την προηγούμενη γενιά) στη διάθεσή τους και 745lt για το Kodiaq iV. Ο αποθηκευτικός χώρος αυξάνεται στα 2.105lt, με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα, ένα εντυπωσιακό νούμερο και από τα κορυφαία στην κατηγορία των D-SUV. Στην 7θέσια έκδοση, ο αποθηκευτικός χώρος προσφέρει 340lt πίσω από την τρίτη σειρά καθισμάτων και 845lt αν πέσει η 3η σειρά καθισμάτων.
Όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, το νέο Skoda Kodiaq προσφέρει όλα τα τελευταία διαθέσιμα συστήματα με αναβαθμισμένες λειτουργίες, όπως για παράδειγμα το Side Assist και το Travel Assist. Η παλέτα των συστημάτων υποβοήθησης περιλαμβάνει από το Turn Assist, το οποίο υποβοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων κατά τη στροφή σε διασταυρώσεις, έως το Remote Park Assist, το οποίο επιτρέπει τη στάθμευση μέσω της νέας εφαρμογής MySkoda.
Επιπλέον, η ενεργητική και παθητική ασφάλεια του νέου Kodiaq έχει βελτιωθεί περαιτέρω με τη χρήση νέων νάνο αισθητήρων ραντάρ στην εμπρός ποδιά και τον πίσω προφυλακτήρα. Τέλος, το Kodiaq δεύτερης γενιάς διαθέτει έως και εννέα αερόσακους. Εκτός από τους αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, υπάρχουν στάνταρ πλευρικοί αερόσακοι για τα εμπρός καθίσματα, αερόσακοι κεφαλής και κεντρικός αερόσακος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Προαιρετικά διατίθενται πλευρικοί αερόσακοι για τη δεύτερη σειρά καθισμάτων.
Κινητήρες
Η πλούσια γκάμα των κινητήρων του νέου Kodiaq καλύπτει κάθε ανάγκη και απαίτηση. Διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης και δύο πετρελαίου, αλλά και plug-in υβριδική έκδοση. Πιο συγκεκριμένα, ο TSI κινητήρας βενζίνης των 1,5lt, για πρώτη φορά με ήπια υβριδική τεχνολογία και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (της πιο πρόσφατης γενιάς ACT+) για οικονομία στο καύσιμο, αποδίδει 150PS και ο 2,0lt αποδίδει 204PS και στάνταρ τετρακίνηση. Επίσης, οι πιστοί των diesel έχουν να επιλέξουν ανάμεσα από δύο εκδόσεις ενός δίλιτρου TDI κινητήρα ισχύος 150PS και της πιο ισχυρής εκδοχής των 193PS με σύστημα τετρακίνησης. Οι παραπάνω κινητήρες συνδυάζονται αποκλειστικά με το διπλού συμπλέκτη DSG κιβώτιο 7 σχέσεων, εκτός της PHEV έκδοσης που έχει 6 σχέσεις.
Το Kodiaq iV με το Plug-in υβριδικό σύστημα είναι η νέα προσθήκη και ολοκληρώνει την γκάμα των κινητήρων, ενώ διατίθεται αποκλειστικά σε πενταθέσια διάταξη. Το Kodiaq iV Plug-in Hybrid αποτελείται από τον 1,5lt ΤSΙ κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα με συνολική απόδοση 204PS. Ενσωματώνει μία μπαταρία χωρητικότητας 25,7kWh, η οποία δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση άνω των 100km, ένα νούμερο που δίνει πραγματική αξία σε αυτοκίνητο PHEV τεχνολογίας, αλλά δείχνει και έμπρακτα τη δέσμευση της εταιρείας για βιώσιμη κινητικότητα.
Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με μέγιστη ισχύ 11kW, σε οικιακά wallboxes και φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος AC, από το 10% έως το 80% σε 2,5 ώρες. Σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC, η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στα 50kW και απαιτούνται μόλις 25 λεπτά για να φορτίσει από το 10% έως το 80%.
Στο δρόμο
Πολύ καλές είναι οι πρώτες εντυπώσεις και στη σύντομη οδηγική εμπειρία πίσω από το τιμόνι του Skoda Kodiaq με τον 1.500άρη βενζινοκινητήρα των 150PS, σε ένα κομμάτι της Αθηναϊκής Ριβιέρας. Αρχικά, η θέση οδήγησης είναι ψηλή και άνετη, το κάθισμα ρυθμίζεται εύκολα, ενώ η ορατότητα είναι πολύ καλή. Η ποιότητα κύλισης είναι αναβαθμισμένη, η άνεση έχει τον πρώτο λόγο, αλλά και η ηχομόνωση είναι σε πολύ καλό επίπεδο, με τον κινητήρα να ακούγεται λίγο παραπάνω, μόνο στην περίπτωση που πιέσουμε. Αν και στη βάση της γκάμας, ο συγκεκριμένος κινητήρας κινεί σβέλτα το αμάξωμα, ενώ το πολύ καλό 7τάχυτο DSG κιβώτιο τον βοηθάει να βγάλει καλύτερα τη δύναμη στο δρόμο από τις χαμηλές κιόλας στροφές.
Τέλος, η ανάρτηση, με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, φαίνεται ότι έχει βρει την ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τη σταθερότητα στην πιο σβέλτη οδήγηση σε στροφές, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι περιορισμένες. Σημειώστε πως το Kodiaq δεύτερης γενιάς διατίθεται προαιρετικά με το νέο σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου DCC Plus (Dynamic Chassis Control). Πρόκειται για ένα σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων που χρησιμοποιεί δύο ανεξάρτητα ελεγχόμενες βαλβίδες -αντί για μία- για να διαχωρίσει τα στάδια επαναφοράς και συμπίεσης των αμορτισέρ της ανάρτησης.
Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι το DCC Plus επιτρέπει ταχύτερη ρύθμιση και ευρύτερο φάσμα χαρακτηριστικών απόσβεσης, δηλαδή μεγαλύτερη άνεση για τους επιβάτες και βελτιωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Αναλυτικές λεπτομέρειες για τη συνολική συμπεριφορά του νέου Skoda Kodiaq στο δρόμο, τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort, Normal, Sport και Individual) σε συνδυασμό με τα νούμερα της κατανάλωσης σε όλα τα περιβάλλοντα, στη δοκιμή που θα ακολουθήσει.
Τιμές του νέου Skoda Kodiaq
Το νέο Kodiaq διατίθεται αρχικά στην έκδοση Selection με τέσσερα πακέτα Design Selections για το εσωτερικό, όπως και με αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες αλουμινίου από 18 έως 20 ίντσες. Αργότερα θα διατίθεται και στην έκδοση Sportline.
Kodiaq Selection 1.5 TSI mHEV 150PS DSG7: από 38.300 ευρώ
Kodiaq Selection 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid 204PS DSG: από 48:400 ευρώ
Kodiaq Selection 2.0 TDI 150PS DSG7: από 44.400 ευρώ
Kodiaq Selection 2.0 TDI 193PS DSG7 4×4: από 50.000 ευρώ