Hyundai «N» σημαίνει Namyang, περιοχή στην οποία βρίσκεται το Παγκόσμιο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Hyundai Motor στην Κορέα, όπου γεννήθηκε η ιδέα, και το Nürburgring, όπου βρίσκεται το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δοκιμών της Hyundai Motor, όπου η σειρά N εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε περαιτέρω.
Η στενή σύνδεση μεταξύ Namyang και Nürburgring δημιούργησε τα θεμέλια για το N, με στόχο να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Συμβολίζοντας ένα σικέιν (διπλή στροφή), το λογότυπο «N» ενσαρκώνει αυτή την πτυχή – ένα ευέλικτο αυτοκίνητο που είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση – και αντιπροσωπεύει την απόλυτη οδηγική εμπειρία.
Το Nürburgring χρησιμοποιήθηκε και συνεχίζει να χρησιμοποιείται για την τελειοποίηση των τεχνολογιών υψηλών επιδόσεων της Hyundai N. Η εμβληματική πίστα Nürburgring-Nordschleife είναι γνωστή ως μία από τις πιο δύσκολες του κόσμου.
Με 73 στροφές και 20,832 χιλιόμετρα ασφάλτου, είναι επίσης ένα συγκρότημα μηχανοκίνητου αθλητισμού και φιλοξενεί το κέντρο δοκιμών της Hyundai Motor, το οποίο λειτουργείται από το Τεχνολογικό Κέντρο της Hyundai Motor Europe.
Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των διαρκώς αυξανόμενων δοκιμών αντοχής της Hyundai Motor διεξάγεται εκεί. Κάθε αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων που συμμετέχει στις δοκιμές κάνει τουλάχιστον 480 γύρους στο Nürburgring σε στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο, προσομοιώνοντας έως και 180.000 χιλιόμετρα σκληρής οδήγησης – το ισοδύναμο του κύκλου ζωής ενός κανονικού αυτοκινήτου- σε μόλις δέκα έως 12 εβδομάδες.
Ο συνεχής συνδυασμός απαιτητικής επιτάχυνσης, ταχείας επιβράδυνσης και πιεσμένων στροφών ωθεί τα αυτοκίνητα στα όριά τους, ενώ οι μεταβλητές επιφάνειες και η μεταβολή του κάμπερ εξασφαλίζουν κορυφαίες επιδόσεις ακόμη και σε αντίξοες συνθήκες.
Νέα εποχή ηλεκτροκίνησης
Καθώς η Hyundai στοχεύει να αναδειχθεί σε ηγέτη της ηλεκτρικής κινητικότητας, το IONIQ 5 N αποτελεί ορόσημο, μετατρέποντας το όραμα της συναισθηματικής κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε πραγματικότητα. Οι εμπνευσμένοι από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό τρεις πυλώνες των επιδόσεων N – Corner Rascal, Racetrack Capability και Everyday Sportscar – εφαρμόζονται εδώ και καιρό στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης N.
Το 2015, η μάρκα N καθιέρωσε το όραμά της για ένα βιώσιμο μέλλον για την επόμενη γενιά όσων λατρεύουν την οδήγηση, παρουσιάζοντας το N 2025 Vision Gran Turismo. Η στρατηγική ηλεκτροκίνησης της N ξεκίνησε με το πρωτότυπο RM20e και το αγωνιστικό Veloster N ETCR. Το 2022, η μάρκα N παρουσίασε το RN22e, ένα κινητό εργαστήριο που σχεδιάστηκε για να επικοινωνήσει τη μεταφορά της εμπειρίας ηλεκτροκίνησης της N στο πρώτο EV παραγωγής της μάρκας, το IONIQ 5 N.
Η N είναι αφοσιωμένη στο να προσφέρει fun to drive, ιδιαίτερα με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της, καθώς προσπαθεί να θέσει ένα πρωτοποριακό πρότυπο για βιώσιμες υψηλές επιδόσεις.
Ενσωματώνοντας N μοντέλα που βασίζονται στην E-GMP και είναι γνωστά για την ευρυχωρία και την προσιτή τους τιμή, στοχεύουν να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση και τις αγορές της N, διατηρώντας τη δέσμευσή τους να παρέχουν αυτοκίνητα κατάλληλα για καθημερινή χρήση, που ταυτόχρονα διακρίνονται για τις δυνατότητές τους σε στροφές και πίστες.
Η απόδοση συναντά τη βιωσιμότητα στο σχεδιασμό
Το IONIQ 5 N παρουσιάζει μια δυναμική και μοναδική σχεδίαση που ξεπερνά την απλή αισθητική προσέγγιση, καθώς κάθε οπτικό στοιχείο εξυπηρετεί και ένα λειτουργικό σκοπό. Συμβάλλοντας στο σπορ χαρακτήρα, την αεροδυναμική ή την απόδοση πέδησης, ο σχεδιασμός του IONIQ 5 N ενισχύει την οικονομία ενέργειας, την ευκολία και την οδηγική απόλαυση.
Το εξωτερικό του IONIQ 5 N ενσωματώνει πολλά στοιχεία σχεδίασης που ενισχύουν τις επιδόσεις.
Ο χαρακτηριστικός εμπρός προφυλακτήρας N διαθέτει ενεργές γρίλιες, κουρτίνες αέρα και εμπρός ενεργά πτερύγια αέρα που συνεργάζονται για την ενίσχυση της αεροδυναμικής. Η πίσω αεροτομή, ο πίσω διαχύτης και οι αεραγωγοί τονίζουν το σπορ χαρακτήρα και βελτιώνουν την αεροδυναμική. Μια αεροτομή τύπου χείλους διατρέχει το κάτω μέρος του προφυλακτήρα για να τονίσει τη χαμηλή στάση του αυτοκινήτου και να κάνει σαφείς τις επιδόσεις του.
Το μοντέλο N διαφοροποιείται περαιτέρω από το IONIQ 5 με αλλαγή των αναλογιών του: πιο χαμηλό, πιο φαρδύ και με μεγαλύτερους τροχούς. Το IONIQ 5 N αποπνέει ένα πιο επιθετικό στήσιμο, το οποίο συμπληρώνεται από τους καινούργιους προφυλακτήρες που αυξάνουν το μήκος του εμπρός και του πίσω μέρους κατά 25 και 55 χιλιοστά αντίστοιχα. Είναι συνολικά 20 χιλιοστά πιο χαμηλό, 50 χιλιοστά πιο φαρδύ στο κάτω μέρος για να φιλοξενεί πιο φαρδιά ελαστικά και 80 χιλιοστά πιο μακρύ λόγω του πιο τονισμένου διαχύτη. Αυτή η εντύπωση ενισχύεται από τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών που συνδυάζονται με ελαστικά Pirelli P-Zero 275/35R21 υψηλής πρόσφυσης για βελτιωμένη οδήγηση και χειρισμό και καλύτερη πρόσφυση σε πίστα.
Σύστημα μετάδοσης: ηλεκτρικές επιδόσεις με μηχανική ακρίβεια
Το IONIQ 5 N είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τελευταίας γενιάς 84,0 kWh και με δύο ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν στις έως και 21.000 στροφές ανά λεπτό. Το αποτέλεσμα είναι μία απόδοση ροπής (478 kW/ 650 PS και 770 Nm και 448 kW/ 609 PS και 740 Nm με ενεργοποιημένο το NGB), με μετατροπέα δύο σταδίων στον πίσω κινητήρα για αυξημένη ισχύ με συνθήκες υψηλού φορτίου ή αυξημένη ενεργειακή απόδοση σε χαμηλό φορτίο.
Το IONIQ 5 N μπορεί να φτάσει τα 260 km/h και να επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε 3,5 δευτερόλεπτα (3,4 δευτερόλεπτα με ενεργοποιημένο το NGB). Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης προσφέρει αυτονομία 448 χιλιόμετρα (WLTP).
Μπαταρία τελευταίας γενιάς 84,0 kWh
– Ισχύς: 478 kW/ 650 PS (με NGB) – 448 kW/ 609 PS
– Ροπή: 770 Nm (με NGB) – 740 Nm-
– Τελική ταχύτητα: 260 km/h.