Η σειρά των κλιμακούμενων μέτρων αναμένεται να ξεκινήσει αυτό το καλοκαίρι, με την απαγόρευση της κυκλοφορίας στο κέντρο του Παρισιού, όλων των λεωφορείων, πούλμαν και φορτηγών που έχουν ταξινομηθεί πριν τις 30 Σεπτεμβρίου 2001. Πάντως, φαίνεται πως θα τους επιτραπεί να κινούνται στην Peripherique, τον γιγαντιαίο αυτοκινητόδρομο που κυκλώνει την πόλη.
Η απαγόρευση από αυτό το καλοκαίρι θα ισχύσει και για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πριν τις 31 Δεκεμβρίου 1996, καθώς και για τα βαν και ελαφρά φορτηγά με ημερομηνία ταξινόμησης πριν τις 30 Σεπτεμβρίου 1997.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των γαλλικών ΜΜΕ, οι περιορισμοί θα ενταθούν σταδιακά μέχρι το 2020, όπου τα μόνα ιδιωτικά οχήματα που θα επιτρέπεται να μπαίνουν στο κέντρο της πόλης θα είναι αυτοκίνητα ταξινομημένα μετά το 2011 και μοτοσικλέτες με ταξινόμηση μετά τον Ιούλιο του 2015.
Σύμφωνα με ένα δημοσίευμα, η δήμαρχος Παρισιού Anne Hidalgo φέρεται να δήλωσε ότι, αν και τα παλιά ντίζελ αυτοκίνητα είναι τα πιο ρυπογόνα, «ακόμη και τα φίλτρα στα τελευταία μοντέλα δεν μπορούν να μας απαλλάξουν από τα πιο επικίνδυνα μικροσωματίδια».
Μια οργάνωση υπέρ των οδηγών δήλωσε ότι έως και «τρία εκατομμύρια» αυτοκίνητα μπορεί να αποσυρθούν από την κυκλοφορία μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Ήδη έχει γίνει στο Παρίσι μια μαζική διαδήλωση μοτοσικλετιστών κατά των μέτρων, και αναμένεται άλλη μία.
Η απαγόρευση όμως μπορεί να δώσει ώθηση στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, ιδίως αν και άλλες γαλλικές πόλεις ακολουθήσουν το παράδειγμα της πρωτεύουσας. Η γαλλική κυβέρνηση έχει ήδη δηλώσει πρόθεση να επιδοτήσει με 10.000 ευρώ κάθε κάτοχο παλιού ντίζελ οχήματος για να το αντικαταστήσει με ηλεκτρικό, όπως το Renault Zoe.
Ένα ενδεχόμενο πρόγραμμα απόσυρσης ή δανειοδότησης με χαμηλό επιτόκιο, που θα έχει σκοπό να εγκαταλείψουν οι οδηγοί τα παλιά, ρυπογόνα αυτοκίνητα, θα βοηθούσε και τα μοντέλα νέας γενιάς με βενζινοκινητήρες τούρμπο μικρού κυβισμού. Η Peugeot, η Citroen και η Renault έχουν όλες παρουσιάσει πρόσφατα τέτοια downsized βενζινοκίνητα μοντέλα.
Η γαλλική κυβέρνηση ενισχύει το ρεύμα κατά των ντίζελ αυξάνοντας και την τιμή του πετρελαίου κίνησης. Αντίστοιχες τάσεις κατά των ντίζελ παρατηρούνται και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, λόγω των προειδοποιήσεων για βλάβες στην υγεία από την υψηλή συγκέντρωση στην ατμόσφαιρα οξειδίων του αζώτου και μικροσωματιδίων, δηλαδή ρύπων για τους οποίους ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Πάντως, η πρώτη πόλη που πήρε μέτρα εναντίον των παλιών, ρυπογόνων οχημάτων, ήταν το Βερολίνο, σχεδόν πέντε χρόνια πριν.