Η Toyota παρουσίασε την TNGA (Toyota New Global Architecture), μία νέα, παγκόσμια πλατφόρμα που, όπως αναφέρει, «θα βελτιώσει σημαντικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά» των επόμενων μοντέλων της και ταυτόχρονα θα μειώσει σε μεγάλο βαθμό την πολυπλοκότητα της σημερινής της γκάμας.
Αυτή τη στιγμή, η Toyota χρησιμοποιεί περισσότερες από 100 πλατφόρμες παγκοσμίως. Ο στόχος της είναι, μέχρι το 2020, το 50% της παγκόσμιας παραγωγής της να βασίζεται στην TNGA.
Η TNGA, για την οποία είχαμε πληροφορίες από το 2013, αποτελείται από «ελαφρύτερα και πιο κόμπακτ» μέρη, μπορεί να «φιλοξενήσει» τόσο προσθιοκίνητες όσο και πισωκίνητες εκδόσεις και περιλαμβάνει μια καινούργια γενικά κινητήρων.
Η πλατφόρμα περιλαμβάνει το πάτωμα του αυτοκινήτου, τις εμπρός και πίσω ζώνες απορρόφησης της ενέργειας, την ανάρτηση και στους δύο άξονες, τη θέση του ψυγείου, του κλιματισμού και του συστήματος διεύθυνσης.
Στην καμπίνα, οι σκελετοί τον καθισμάτων θα είναι κοινοί αλλά μπορούν να τοποθετηθούν σε πέντε διαφορετικά ύψη με αποτέλεσμα η TNGA να καλύπτει όλες τις κατηγορίες οχημάτων, από σουπερμίνι μέχρι MPV.
Τα μόνα κοινά στοιχεία που θα είναι ορατά, ωστόσο, θα είναι το τιμόνι, η οθόνη αφής, ο επιλογέας και τα πεντάλ στην καμπίνα και οι καθρέφτες και το σήμα της Toyota στο αμάξωμα.
Ο ιαπωνικός κολοσός υπόσχεται επίσης πολύ καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά χάρη στην τοποθέτηση των κινητήρων πιο χαμηλά, κάτι που θα επιτρέψει στα νέα οχήματα να έχουν το χαμηλότερο κέντρο βάρους από κάθε mainstream ανταγωνιστή.
Η ακαμψία θα είναι 30-65% υψηλότερη σε σχέση με τα σημερινά μοντέλα, κάτι που θα ωφελήσει τόσο την οδική συμπεριφορά όσο και την παθητική ασφάλεια.
Η νέα γενιά κινητήρων θα μειώσει αισθητά την πολυπλοκότητα της τωρινής γκάμας της Toyota η οποία υπολογίζει πως, προσμετρώντας τις αλλαγές για τις διαφορετικές νόρμες εκπομπής ρύπων και τον τρόπο στήριξης σε κάθε ξεχωριστή πλατφόρμα, περιλαμβάνει περίπου 800 διαφορετικά μοτέρ!
Οι κινητήρες αυτοί θα έχουν πολύ καλύτερη θερμική απόδοση, προσφέροντας 15% υψηλότερη ισχύ και, σε συνδυασμό με τα νέα αυτόματα κιβώτια, έως και 25% χαμηλότερη κατανάλωση.
Επίσης, η πέμπτη γενιά των υβριδικών συστημάτων που θα συνδυάζονται με τα νέα μοτέρ θα είναι κατά 15% πιο οικονομική σε σχέση με τα σημερινά υβριδικά της Toyota.
Το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στην ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική θα λανσαριστεί μέσα στο 2015 και θα πρόκειται για ένα «προσθιοκίνητο μεσαίου μεγέθους». Αν και οι υπεύθυνοι της Toyota δεν έδωσαν περισσότερες πληροφορίες, η πλατφόρμα που έδειξαν ήταν στο μέγεθος του Auris και είχε ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση.
Εννοείται πως, με αυτό το νέο σύστημα, η εξέλιξη ενός νέου μοντέλου θα κοστίζει περίπου 40% λιγότερο σε σχέση με την επένδυση που χρειαζόταν το 2008. Η Toyota πάντως είπε ότι έως και 75% από την εξοικονόμηση των πόρων «θα επενδυθεί στην κατασκευή ακόμα καλύτερων αυτοκινήτων».