Όρεξη να έχεις και να βλέπεις συγκρούσεις και ατυχήματα από το Nordschliefe, το μεγάλο Nürburgring… Είναι ένα θέμα ανεξάντλητο που κάθε εβδομάδα ανανεώνεται με νέο, φρέσκο υλικό.
Αρκετή συζήτηση έγινε πρόσφατα για το παρακάτω βίντεο, όπου ένας οδηγός Honda Type R κλείνεται από ένα Ford Fiesta και με το τετ-α-κε που κάνει, συγκρούεται μετωπικά με ένα VW Golf που ακολουθεί.
Παρακολουθώντας ολόκληρο το βίντεο, βλέπει κανείς ότι ο οδηγός του Type R «έχει πάρει φόρα» και από τον ενθουσιασμό του τα βλέπει όλα… ίσια. Έρχεται με αρκετά μεγαλύτερη ταχύτητα και πλησιάζει δύο πιο αργά αυτοκίνητα, όμως, στην προσπάθειά του να προσπεράσει χωρίς να χάσει χρόνο, το Ford Fiesta που προηγείται τον κλείνει (φανερά κατά λάθος, από απειρία) και τον στέλνει αριστερά στο χώμα.
Το δυνατό φρενάρισμα με δύο ρόδες στην άσφαλτο και δύο ρόδες στο χώμα, δεν μπορεί παρά να προκαλέσει τετ-α-κε, αλλά ευτυχώς ο οδηγός του Golf έχει προλάβει να φρενάρει, γιατί αλλιώς θα είχαμε «πολύνεκρο».
Φταίει ο οδηγός του Fiesta; Όσο κι αν αρκετοί σχολιογράφοι σε διάφορες ιστοσελίδες επιμένουν προς αυτή την κατεύθυνση, η άποψή μας είναι ξεκάθαρη και τελείως διαφορετική. Το Nordschliefe είναι μια κλειστή διαδρομή χωρίς όρια ταχύτητας αλλά ΔΕΝ είναι αγώνας. Δεν μπορείς να έχεις απαιτήσεις από οποιονδήποτε οδηγό να οδηγεί σαν έμπειρος οδηγός αγώνων και να αντιδρά πάντα με το σωστό τρόπο.
Το Fiesta (όπως φαίνεται από τα αυτοκόλλητά του) ανήκει σε μια εταιρεία ενοικιάσεων που δίνει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σε αρχάριους, ενώ έχει και αρκετά ακόμα ταχύτερα για τους πιο έμπειρους οδηγούς.
Άρα, ο οδηγός του είναι κάποιος που πιθανότατα μπαίνει για πρώτη φορά στο ‘Ring και έχει κάθε δικαίωμα να οδηγεί αργά και να κάνει λάθη-είπαμε, δεν είναι αγώνας… Το ατύχημα είναι ξεκάθαρο σφάλμα του φίλου μας με το Type R, ο οποίος έχει παρασυρθεί από το γρήγορο ρυθμό του και δεν θέλει να κόψει, βλέπει μπροστά του δυο πιο αργούς και προσπαθεί να τους περάσει «σουβλάκι» με σαφώς υψηλότερη ταχύτητα.
Ένας καλύτερος ή πιο έμπειρος οδηγός θα είχε «διαβάσει» σωστά τη φάση και θα φρόντιζε να φρενάρει ένα δευτερόλεπτο νωρίτερα, ώστε να έχει περιθώριο αντίδρασης εάν τον έκλεινε κάποιος από τους προπορευόμενους.
Όχι μόνο στον δρόμο αλλά και σε πίστα αγώνων, οι κορυφαίοι οδηγοί είναι αυτοί που έχουν την εμπειρία και τη διορατικότητα να προβλέπουν το λάθος του άλλου οδηγού ή την πιθανή εξέλιξη μίας προσπέρασης ή ενός γλιστρήματος, ώστε να αποφύγουν τη δική τους εμπλοκή σε πιθανό ατύχημα και ταυτόχρονα (σε συνθήκες αγώνα) να κερδίζουν θέση έχοντας προβλέψει το λάθος του άλλου.
Ο οδηγός του Type R φταίει ξεκάθαρα, όχι φυσικά γιατί τρέχει με «υπερβολική ταχύτητα», αλλά επειδή δε διάβασε σωστά τη φάση και δεν προέβλεψε την εξέλιξή της.
Ένα ελάχιστο φρενάρισμα λίγο νωρίτερα, μια καλύτερη τοποθέτηση στο δρόμο και την προσπέραση, θα είχε ελιχθεί ελάχιστα πιο αργά αλλά με απόλυτη ασφάλεια. Παθαίνεις και μαθαίνεις! Έτσι είναι η ζωή, ευτυχώς η ζημιά του δεν ήταν μεγάλη, οπότε υποθέτουμε ότι ήδη ετοιμάζεται για νέες περιπέτειες στο φοβερό Nürburgring…