Το ρίσκο

Ο Σωκράτης Φάμελλος είναι ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και ο Παύλος Πολάκη ήρθε δεύτερος με μικρή διαφορά, και ανακηρύσσεται σε Νο 2 ισχυρό άνδρα του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο ρίσκο της επόμενης μέρας. Οι θέσεις του πολλές φορές βρέθηκαν στο επίκεντρο σκληρής εσωκομματικής κριτικής. Η Έλενα Ακρίτα προειδοποίησε ότι αν εκλεγεί αρχηγός θα παραδώσει την έδρα της. Ένας μεγάλος αριθμός των «87» έχει πάρει ξεκάθαρα θέση απέναντι του και ζητούσε την διαγραφή του.

…Στο πυρ!

Ο Αλέξης Τσίπρας ο οποίος πήγε και ψήφισε χθες στην Κυψέλη σχολίασε ότι το θέμα είναι «ποιοι θα πάνε στο δεύτερο γύρο και πόσοι θα προσέλθουν για να ψηφίσουν». Και εκείνος ήταν έτοιμος να διαγράψει τον Παύλο Πολάκη, πριν από τις εκλογές 2023 αλλά η κόντρα τους πέρασε σε δεύτερη μοίρα μετά την τραγωδία των Τεμπών. Ο Στέφανος Κασσελάκης τον διέγραψε αλλά τον επανέφερε στην ΚΟ. Ο Πολάκης δεν ήταν ένα πολιτικό στέλεχος το οποίο μπορείς εύκολα να το βάλεις στο περιθώριο. Πολύ περισσότερο τώρα που μπορεί να παίξει τον ρόλο του παράγοντα. Η συνοχή του ΣΥΡΙΖΑ κρέμεται σε μια κλωστή. Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 θα φανεί αν αναπτύξει μια κάποια δυναμική.

Ο Τσίπρας

Η Άνοιξη φαίνεται να είναι και ο χρονικός ορίζοντα του Αλέξη Τσίπρα. Λίγα 24ωρα πριν από τις κάλπες έστειλε το μήνυμα «δεν ήμουν ποτέ και δεν είμαι και σήμερα θιασώτης της απογοήτευσης και του αναχωρητισμού» (χαιρετισμός στο βιβλίο των Αντώνη Κοτσακά και Χάρη Τσιόκα). Το ερώτημα παραμένει εάν ο Τσίπρας τελικά προχωρήσει σ’ αυτόν τον ενιαίο κεντροαριστερό φορέα, ποια θα είναι τα κόμματα και τα εκλογικά ακροατήρια στα οποία θα απευθυνθεί. Ας πούμε ότι ένα κομμάτι του ΣΥΡΙΖΑ υπό τον Φάμελλο μπορεί να είναι μία τάση. Θα τον ακολουθήσει ο Πολάκης; Η Πλεύση Ελευθερίας της Ζωής Κωνσταντοπούλου; Η «Νέα Αριστερά, όταν τους περισσότερους βουλευτές της τους θεωρούσε υπονομευτές του; Ή ο Νίκος Ανδρουλάκης που είδε το φως το αληθινό παίρνοντας τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης που δεν φανταζόταν με το 13% των εθνικών εκλογών; Καλά είναι τα σενάρια αλλά χρειάζονται και ρεαλιστική βάση.

Exit για δύο

«Ανακουφισμένοι και απελευθερωμένοι» εμφανίζονται ο Στέφανος Κασσελάκης αλλά και οι υποστηρικτές του μετά την αποχώρηση από τον ΣΥΡΙΖΑ και την ίδρυση του δικού του κόμματος το Κίνημα Δημοκρατίας. Την Διακήρυξη υπέγραψε πρώτα ο ίδιος και μετά οι πέντε βουλευτές που ανεξαρτητοποιήθηκαν. Η δεύτερη υπογραφή ήταν η Θεοδώρα Τζάκρη που θεωρείται η «Μπουμπουλίνα» του Στέφανου, και ακολούθησαν ο Αλέξανδρος Αυλωνίτης, η Κυριακή Μάλαμα, η Γιώτα Πούλου και η Ραλλία Χρηστίδου. Σήμερα αντιπροσωπεία του κόμματος προσέλθει στον Άρειο Πάγο για να κατατεθεί η ονομασία και η Διακήρυξη . Ταυτόχρονα ο Στέφανος Κασσελάκης τηρώντας την υπόσχεση που έχει δώσει ότι τα μέλη θα αποφασίζουν για όλα, θα δώσει σε ψηφοφορία και το λογότυπο. Θα παρουσιαστούν κάποιες προτάσεις αλλά μπορεί να γίνουν δεκτές και προτάσεις μελών.

Δυο νέες ανεξαρτητοποιήσεις

Οι πληροφορίες του newsIT αναφέρουν ότι έως το τέλος της εβδομάδας θα γίνουν δύο ακόμη ανεξαρτητοποιήσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ που στηρίζουν τον Στέφανο Κασσελάκη. Ο ένας φαίνεται να είναι ο Γιάννης Σαρακιώτης ο οποίος συνόδευε σήμερα τον Στέφανο Κασσελάκη στον Γοργοπόταμο. Δεν κατέθεσε το στεφάνι του ΣΥΡΙΖΑ στο μνημείο -το έκανε τοπικό στέλεχος. Επίσης δεν πήγε να ψηφίσει και στις εσωκομματικές εκλογές. Αυτές τις ημέρες επιστρέφει από τον Καναδά ο πρώην υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι Σαρακιώτης και Αποστολάκης πιθανόν μαζί γύρω στην Παρασκευή να στείλουν τις επιστολές ανεξαρτητοποίησης στον πρόεδρο της Βουλής Κώστα Τασούλα. Οπότε οι ανεξάρτητοι βουλευτές οι οποίοι βρίσκονται κοντά στον Κασσελάκη αναμένεται να ανέβουν στους επτά.

Ακολουθούν κι άλλοι;

Ο βουλευτής Γιώργος Γαβρήλος επίσης δεν πήγε να ψηφίσει στις εσωκομματικές εκλογές για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ακόμη δεν έχει αποφασίσει εάν θα ανεξαρτητοποιηθεί σύντομα. Έντονα προβληματισμένη εμφανίζεται  η Ράνια Θρασκιά. Εκείνος που σίγουρα δεν βιάζεται και θέλει να παραμείνει ανεξάρτητος για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι ο Πέτρος Παππάς αν και ήταν από τους πιο θερμούς υποστηρικτές του πρώην προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. Το επιτελείο του προέδρου χωρίς να τον αποκλείουν δεν τον έχουν και μέσα στους σίγουρους που θα ανέβαζαν  στους 10 τους ανεξάρτητους βουλευτές  που θα μπορούσαν να συγκροτήσουν την πολιτική ομάδα του Κινήματος Δημοκρατίας στην Βουλή.

Δυο συν δυο βλέπουν ΠΑΣΟΚ;

Τώρα που αρχίζουν σιγά-σιγά να δημιουργούνται οι νέοι συσχετισμοί στο πολιτικό σκηνικό, ήδη γίνονται σκέψεις για προσχώρηση ανεξάρτητων ή μη βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στο ΠΑΣΟΚ. Η Αθηνά Λινού το άφησε ανοικτό. Ο Πέτρος Παππάς δεν αποκλείεται να συζητήσει μία προσέγγιση δεδομένου ότι υπάρχει και μία δυσαρεσκεια για υποψηφιότητα στην Α ´ Θεσσαλονίκης την οποίαν διεκδικεί και η Θεοδώρα Τζάκρη που έχει σαφή προτεραιότητα. Υπάρχει δυο ακόμη βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ προερχόμενοι από το ΠΑΣΟΚ οι οποίοι όμως δεν το έχουν καθυβρίσει. Η Νίνα Κασσιμάτη κρατάει σιγην ιχθύος.

Ε ρε γλέντια με τους τραμπιστές!

Αυτή η περιβόητη woke ατζέντα την οποία θα κατατροπώσει ο Τραμπ που έγινε καραμέλα ξαφνικά και στην Ελλάδα, έχει και παράπλευρες απώλειες. Η κυρία Λατινοπούλου που ζήτησε σε κανάλι να της βάλουν την μουσική που χόρευε (που λέει ο λόγος) ο Τραμπ, θα το έκανε για τον Σκοτ ​​Μπέσεντ, τον επόμενο υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ; Εάν πάρει το πράσινο φως από τη Γερουσία ο Μπέσεντ θα είναι ο πρώτος ανοιχτά ομοφυλόφιλος επικεφαλής του υπουργείου Οικονομικών. Στη δεκαετία του 1980 ο σεξουαλικός του προσανατολισμός ήταν εμπόδιο για τη Ναυτική Ακαδημία των ΗΠΑ.

Με παρένθετη

Απόφοιτος του Γέιλ και ζάμπλουτος ζει στην νότια Καρολίνα με τον σύζυγό του πρώην εισαγγελέα της Νέας Υόρκης Τζον Φρίμαν, με τον οποίο έχουν δύο παιδιά. «Αν μου είχες πει το 1984, όταν αποφοιτήσαμε (από το Γέιλ) και άνθρωποι πέθαιναν από AIDS, ότι 30 χρόνια αργότερα θα ήμουν νόμιμα παντρεμένος και θα έκανα δύο παιδιά μέσω παρένθετης μητρότητας, δεν θα σε πίστευα», ανέφερε σε συνέντευξη του στο περιοδικό Alumni του Yale το 2015.

Εκτίναξη εσόδων για Ernst & Young, Deloitte

Χρυσές εποχές περνούν οι εταιρείες συμβούλων στη χώρα μας, όπως δείχνουν τα οικονομικά αποτελέσματα της τελευταίας χρήσης που ανακοίνωσαν αυτές τις ημέρες δύο από τους λεγόμενους BIG – 5, η Ernst & Young (EY) και η Deloitte. Τα έσοδα της ΕΥ υπερδιπλασιάστηκαν την τελευταία πενταετία και έφτασαν στην τελευταία χρήση (έληξε στις 30 Ιουνίου 2024) στα 168 εκατ. ευρώ από μόλις 75 εκατ. το 2019. Πρόκειται μόνο για τον βραχίονα συμβουλευτικών υπηρεσιών καθώς σημαντικά έσοδα έχει και από υπηρεσίες ορκωτών ελεγκτών και λογιστικές. Όσο για την Deloitte, οι Έλληνες εταίροι του διεθνούς ομίλου συμβουλευτικών υπηρεσιών πρέπει να πανηγυρίζουν αφού ο κύκλος εργασιών μεταξύ 2019 και 2024 έχει σχεδόν πενταπλασιαστεί. Από μόλις 28,2 εκατ. το 2019 η τελευταία χρήση έκλεισε με κύκλο εργασιών 136 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα εντυπωσιακή αύξηση εσόδων έχουν και οι υπόλοιποι από τους BIG – 5, δηλαδή οι PwC, KPMG και Grant Thornton.

Πωλούνται οικόπεδα με άδεια ξενοδοχείου στη Σαντορίνη

Το κλίμα για τις νέες τουριστικές επενδύσεις σε πολλά νησιά της χώρας, με επίκεντρο την Μύκονο και την Σαντορίνη, δεν είναι πλέον πολύ θετικό. Ετσι κάποιοι που θεωρούσαν πως λόγω της θετικής συγκυρίας στον τουρισμό θα μπορούσαν να υλοποιήσουν νέες επενδύσεις, τώρα αλλάζουν γνώμη. Γι’ αυτό και βγαίνουν πωλητήρια σε οικόπεδα που είχαν αγοραστεί για την κατασκευή τουριστικών μονάδων. Στον Φάρο της Σαντορίνης έχει βγει προς πώληση από την Christie’s οικόπεδο 16,034 στρεμμάτων με άδεια για ξενοδοχειακή μονάδα συνολικής επιφάνειας 3.022 τετραγωνικών μέτρων! Πόσο πρέπει να πληρώσει ο τολμηρός επενδυτής που θεωρεί πως θα ξεπεράσει τα εμπόδια που θέτουν, ειδικά για τη Σαντορίνη, ισχυροί επιχειρηματίες που θεωρούν πως δεν χωράει νέα ξενοδοχεία; Η τιμή στην αγγελία των Christie’s είναι εννέα εκατ. ευρώ.

Θα υπάρξει ομοβροντία προσφορών για το λιμάνι Λαυρίου;

Σε αρκετούς διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ καταγράφεται συνωστισμός ενδιαφερομένων στο πρώτο στάδιο της διαδικασίας, αλλά στο τέλος εμφανίζεται μόνο ένας ή δύο υποψήφιοι που καταθέτουν δεσμευτικές προσφορές. Λέτε να συμβεί το ίδιο και στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για το 50% συν μία μετοχή του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου; Το λιμάνι του Λαυρίου έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης, λένε εδώ και χρόνια οι ειδικοί χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν προχωρήσει οι απαραίτητες διασυνδέσεις και επενδύσεις. Οι έξι ενδιαφερόμενοι που πέρασαν στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού φαίνεται πως πιστεύουν ότι κάποια στιγμή οι επενδύσεις θα προχωρήσουν. Πρόκειται για τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Olympic Marine (Γ. Προκοπίου) – MSC Cruises, Jet Plan Shipping (μέλος της γνωστής ακτοπλοϊκής SEAJETS) – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (ΕΛΛΑΚΤΩΡ), GPH Cruise Port Finance – Promarine, Israel Shipyards Industries και την ΙΝΤΕΡΚΑΤ. Οι προσφορές αναμένονται στις αρχές του 2025.

Χρειαζόμαστε ειδικό σύμβουλο ή νέο οργανισμό για την ανάσταση του σιδηροδρόμου;

Σήμερα (25/11/2024) θα συζητηθεί στο υπουργικό συμβούλιο το σχέδιο νόμου που ετοίμασε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τον ανασχεδιασμό των οργανισμών που είναι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη, συντήρηση και λειτουργία του ελληνικού σιδηροδρόμου. Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας είχε ανακοινώσει από τις αρχές του χρόνου το νέο σχεδιασμό στον πυρήνα του οποίου είναι η πρόσληψη διεθνούς εξειδικευμένου συμβούλου που θα αναλάβει να λειτουργήσει τον ΟΣΕ, όπως έκαναν κάποτε οι Αμερικανοί της Bechtel, που ανέλαβαν το συντονισμό της κατασκευής και τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της πρώτης γραμμής του μετρό Αθήνας. Και η κληρονομιά της Bechtel υπήρχε για χρόνια στην Ελληνικό Μετρό (πρώην Αττικό Μετρό) που την έστησαν και τη λειτούργησαν οι Αμερικανοί. Οι πλέον τολμηροί βεβαίως θεωρούν πως η ανάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου απαιτεί τη διάλυση του παρηκμασμένου, αποδιοργανωμένου ΟΣΕ που λειτουργεί πλέον με προσωπικό μεγάλης ηλικίας και χαμηλής ειδίκευσης. Μήπως θα ήταν καλύτερα να στήσουμε ένα νέο οργανισμό από το μηδέν;

Οι Ισπανοί και τα πρόστιμα στις αεροπορικές χαμηλού κόστους

Συνολικά πρόστιμα σχεδόν 180 εκατ. ευρώ επέβαλλε το υπουργείο Εμπορίου της Ισπανίας σε σειρά αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, μεταξύ των οποίων και η ισπανική Volotea στην οποία συμμετέχει η Aegean Airlines. Η ισπανική κυβέρνηση θεωρεί πως πολλές πρακτικές των αεροπορικών χαμηλού κόστους προκαλούν σύγχυση στους καταναλωτές ενώ είναι αδύνατον να συγκρίνουν τα μεταξύ τους πακέτα, αλλά και να υπολογίσουν τη συνολική επιβάρυνση σε κάποιες περιπτώσεις. Το μεγαλύτερο πρόστιμο, 107 εκατ. ευρώ παρακαλώ, έπεσε στην Ryanair, ενώ ακολούθησε η Vueling με 39 εκατ. και η easyJet με 29 εκατ. ευρώ. Η Volotea καλείται να πληρώσει πρόστιμο 1,9 εκατ. και η Norwegian 1,6 εκατ. ευρώ. Οι εταιρείες φυσικά και προσφεύγουν στα δικαστήρια, αλλά η κίνηση των Ισπανών δείχνει πως οι κυβερνήσεις ξυπνούν και είναι αποφασισμένες να βάλουν τέλος στα ιερογλυφικά με τα οποία συνοδεύουν τις προσφορές τους οι αεροπορικές χαμηλού κόστους.

αποCRYPTOγράφος
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας