Επιστολή στην Καλλιτεχνική Διευθύντρια Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου απέστειλε ο Γιώργος Χριστοδούλου τονίζοντας τη σημασία μέσα από τη θέση της να βοηθήσει τους Έλληνες καλλιτέχνες και να ανέβουν παραστάσεις από εγχώριους θιάσους. Ο γνωστός ηθοποιός τονίζει μάλιστα στην Καλλιτεχνική Διευθύντρια την αγάπη και τη στήριξη του σημαντικού σκηνοθέτη και πατέρα της, του Σπύρου Ευαγγελάτου, στο ελληνικό έργο.

Η επιστολή αναφέρει:

«Κατερίνα είμαι ο Γιώργος Χριστοδούλου. Κι έχουμε συναντηθεί αρκετές φορές.

Έχω τελειώσει τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου.

Δάσκαλοι μου, Άγγελος Τερζάκης, Γιάννης Σιδέρης, Μαρία Χορς, Τάκης Μουζενίδης, Σωκράτης Καραντινός, Νίκος Τζόγιας, Στρατής Καρράς και πόσοι άλλοι αξιόλογοι.

Καθώς και δύο καθηγητές Πανεπιστημίου. Κοκολάκης και Μπουμπουλίδης. Σπουδαστής ακόμα συμμετείχα στη μεγάλη περιοδεία του «Άρματος Θέσπιδος» με δύο έργα, τη «Δωδεκάτη Νύχτα» και το «Φιντανάκι».

Παράλληλα σε όλη τη θεατρική μου διαδρομή ήμουν βοηθός σκηνοθέτη. Θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό που ήμουν βοηθός σκηνοθέτη και συνεργάτης του Πατέρα σου στη μεγάλη περιοδεία στη Ρωσία με τα έργα «Οδύσσεια» και «Ερωτόκριτο». Όλοι μας  δοσμένοι στο όραμα του Πατέρα σου, στο «Αμφι-Θέατρο». Ιλιάς Λαμπρίδου, Νίκος Μπουσδούκος, Ηλίας Λογοθέτης, Αλέξης Σταυράκης, Λευτέρης Βογιατζής, Στέφανος Κυριακίδης, Άννη Λούλου,  Στάθης Κακκαβάς,  Ρίκα Σηφάκη,  Κώστας Μπάσης και τόσοι άλλοι.

Στη συνέχεια πάλι μαζί του βοηθός σκηνοθέτη στο έργο του Καλντερόν «Η Γυναίκα στοιχειό» με Θύμιο Καρακατσάνη, Πέτρο  Φυσούν και Σμαρούλα Γιούλη. Έμαθα και διδάχτηκα πολλά από τον Πατέρα σου. Στη συνέχεια όταν έκλεισε το «Αμφι-Θέατρο» συναντηθήκαμε σε ένα καφέ θυμάμαι έξω από το Πανεπιστήμιο και μιλήσαμε για τυχόν συστέγαση στο Θέατρο «Μέλι» που είχα τότε, με το «Αμφι-Θέατρο». Δυστυχώς όμως πολλές φόρες η ζωή παίζει περίεργα παιχνίδια και ο Σπύρος Ευαγγελάτος «έφυγε» για το δικό του ταξίδι. Με αφορμή λοιπόν αυτή μου τη συνεργασία και με πολύ σεβασμό, σου γράφω αυτήν την επιστολή για τη δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε όλοι. Ηθοποιοί, Συγγραφείς, Μουσικοί, Σκηνοθέτες, Τεχνικοί και όσοι εργάζονται στον χώρο αυτό. Κατερίνα η επιδημία που μας έχει πλήξει έφερε τα πάνω κάτω. Γι’ αυτό πιστεύω πως θα έπρεπε πρώτα να φροντίσεις -να φροντίζετε –  το Θεατρικό δυναμικό της Πατρίδας που ζεις και αναπνέεις. Δεν υπήρχε κανένας λόγος να γίνουν  μετακλήσεις απ’ το εξωτερικό για τα καλοκαιρινά δρώμενα. Πιστεύω πως αυτό που έπρεπε να κάνεις – να κάνετε –  ήταν να δώσεις βήμα σ’ αυτή τη συγκεκριμένη περίοδο μόνο σε Έλληνες Ηθοποιούς, Συγγραφείς, Σκηνοθέτες, Μουσικούς, Τεχνικούς. Θα μου πεις ότι είχε γίνει προγραμματισμός πολύ πιο πριν. Έχεις δίκιο. Όμως έχοντας τη μπαγκέτα του Φεστιβάλ, και με την επιδημία που έπληξε όλους, εσύ πρώτη θα έπρεπε να στηρίξεις και να διοργανώσεις όλο το πρόγραμμα του Φεστιβάλ, μόνο σε  Έλληνες Ηθοποιούς, Συγγραφείς, Σκηνοθέτες, Μουσικούς, Τεχνικούς.

Δεν νομίζω πως θα έπεφτε το σκάφος στα βράχια εάν στήριζες το Φεστιβάλ μόνο στους Έλληνες συναδέλφους σου. Και μην μου αντιπροτείνεις πως συμμετέχουν και κάποια Ελληνικά σχήματα. Στην επιδημία αυτή στηρίζεις τον τόπο σου και όλο το Καλλιτεχνικό Μουσικό Τεχνικό δυναμικό.

Έχεις σκεφτεί το μέγεθος των ανέργων;

Τα Αρχαία Θέατρα και Φεστιβάλ έπρεπε να γεμίσουν από αυτήν την υπέροχη γλώσσα που λέγεται ΕΛΛΗΝΙΚΗ. Μήπως πρέπει να σου θυμίσω με πόση δύναμη ο Σπύρος Ευαγγελάτος στήριξε το Ελληνικό έργο; Αυτό έπρεπε να κάνεις και εσύ αυτή τη δεδομένη στιγμή. Όλο το Φεστιβάλ έπρεπε να ανήκει στους Έλληνες Ηθοποιούς Συγγραφείς, Σκηνοθέτες, Μουσικούς, Τεχνικούς. Κατερίνα το Ελληνικό Θεατρικό δυναμικό είναι  καλύτερο από πολλά άλλα ξένα δυναμικά. Και αυτό που έπρεπε να κάνεις – να κάνετε – ήταν να το στηρίξετε.  Ξέρεις πάρα πολύ καλά σε πόσο δύσκολη κατάσταση βρίσκονται όλοι. Τα χρήματα που έχουν ή είχαν προγραμματιστεί να δαπανηθούν για τα ξένα σχήματα θα μπορούσαν να στηρίξουν όλους τους κλάδους αύτη τη δεδομένη στιγμή. Την Αλήθεια μου σου καταθέτω και ένα: Γιατί;».


Η Κατερίνα Ευαγγελάτου

Να θυμίσουμε ότι πριν από λίγες ημέρες με ανακοίνωσή της η Κατερίνα Ευαγγελάτου ανακοίνωσε ότι το ΔΣ του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου αποφάσισε να συμβασιοποιηθούν όλες οι παραγωγές τους που δεν θα πραγματοποιηθούν φέτος εξαιτίας της πανδημίας  και να μετατεθούν για το καλοκαίρι του 2021 με τους ίδιους οικονομικούς όρους και να δοθεί σε αυτές τις καλλιτεχνικές ομάδες μια εύλογη προκαταβολή επί των συμφωνημένων αμοιβών των καλλιτεχνικών συντελεστών. Επίσης, για τις συνεργασίες με ιδιώτες παραγωγούς στα θέατρα της Επιδαύρου και του Ηρωδείου θα συζητήσουν για να μεταφερθούν όσες είναι εφικτό στο επόμενο καλοκαίρι, διασφαλίζοντας τουλάχιστον την πραγματοποίηση των εκδηλώσεων των κρατικών φορέων στα ανοιχτά θέατρα του Ηρωδείου και της Επιδαύρου.

Melas Blog
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας