Site icon NewsIT
17:51 | 12.05.24

Καμπάνα: Από τα φάλτσα της EBU και τον Κώδικα του Nemo, στο τρολάρισμα της Σάττι και στη «λευκή επιταγή» της ΕΡΤ

Καμπάνα: Από τα φάλτσα της EBU και τον Κώδικα του Nemo, στο τρολάρισμα της Σάττι και στη «λευκή επιταγή» της ΕΡΤ
Γρηγόρης Μελάς

ΝΤΙΝ Eurovision ήταν και πέρασε με τον Ελβετό να κατακτά (πολύ δικαιολογημένα και άξια) την πρώτη θέση. Η 68η διοργάνωση του διαγωνισμού τραγουδιού με σύνθημα «η μουσική ενώνει» απέδειξε όμως, ότι έχει σχέση και με το ποιοι την… συνθέτουν.

Γιατί στη συγκεκριμένη σύνθεση» η EBU άφησε να περάσουν πολλά… φάλτσα. Σε έναν διαγωνισμό που προτάσσει τη μουσική αδελφοποίηση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών η ίδια η διοργάνωση κράτησε διαφορετικές αποστάσεις μεταξύ μελών της. Ναι, η μουσική κέρδισε όταν νικητής αναδείχτηκε το Νέμο, ένας καλλιτέχνης με χαρισματική φωνή και απίστευτη δεξιοτεχνική ικανότητα.

Ναι, η μουσική κέρδισε όταν το Νέμο απείλησε ο Κροάτης Baby Lasagna ένας καλλιτέχνης με επίσης χαρισματική φωνή και απίστευτη ενέργεια. Ακόμα και αν δεν σου άρεσαν τα τραγούδια τους ή το είδος της μουσικής τους δεν μπορείς να μην παραδεχτείς ότι είναι καλλιτεχνάρες.

Δεν μπορείς επίσης να μην δώσεις εύσημα στην Σουηδία που αποδείχτηκε τέλεια στο τηλεοπτικό αποτέλεσμα. Η Euro-διοργάνωση στα καλύτερα… vision της, αφού κατάφερε ακόμα και την τηλεοπτική… συγκάλυψη ηχητικών κυρίως αντιδράσεων που υπήρχαν στην αρένα να μην βγουν στην τηλεοπτική μετάδοση. Δεν ξέρω αν η μουσική ένωσε τις χώρες στον διαγωνισμό της Eurovision, αλλά σίγουρα η σκηνοθεσία μπόρεσε, τουλάχιστον… οπτικά! ΝΤΑΝ

ΝΤΙΝ Κι από την επιτυχία της σουηδικής τηλεόρασης στις αποτυχίες της ελληνικής δημόσιας τηλεόρασης. Βέβαια σε αυτές δεν περιλαμβάνεται η επιλογή της Μαρίνας Σάττι που σίγουρα είναι σημαντική καλλιτέχνιδα. Αλλά, όπως έχω αναφέρει από την πρώτη μέρα της δημοσιοποίησης του τραγουδιού και του βίντεο κλιπ του… ήταν εμφανές ότι με την απευθείας ανάθεση η δημόσια ραδιοτηλεόραση έδωσε στην καλλιτέχνιδα λευκή επιταγή με «κάνε ό,τι θες, μουσικά και οπτικά». Κι εκεί χάθηκε η… ζαριά! Κρίμα. ΝΤΑΝ

ΝΤΙΝ Κρίμα και για τη «λευκή επιταγή» που δόθηκε στους Θανάση Αλευρά και Ζερόμ Καλούτα που ναι μεν είναι ταλαντούχοι καλλιτέχνες, αλλά άπειροι τηλεοπτικά. Έτσι ο τρόπος του «ευκολάκι» που αντιμετώπισαν τη δουλειά που τους ανατέθηκε, απέδειξε πως και στην ΕΡΤ βρήκαν ευκαιρία …ή ίσως δεν μπορούσαν … να τους βοηθήσουν όπως έπρεπε. Εκτός κι αν το τρολάρισμα για την εικόνα της χώρας μας που θέλησαν -σύμφωνα με την άποψη των δημιουργών!- να περάσουν μέσα από το βίντεο κλιπ θέλησαν να το κάνουν και στη μετάδοση τρολάροντας το «πανηγυράκι» της Eurovision. Άντε… να το ακούσουμε κι αυτό…! ΝΤΑΝ

ΝΤΙΝ Αυτό πάντως που θα πρέπει να καταλάβουν κάποτε στο ραδιομέγαρο της Αγίας Παρασκευής είναι το πόσο σημαντικό είναι το «πανηγυράκι», αφού καταφέρνει να βάζει στη συχνότητα της δημόσιας τηλεόρασης πολύ κόσμο που μπαίνει μόνο για το διαγωνισμό τραγουδιού, καθιστώντας τον επί σειρά ετών από τα πιο δυνατά στη μάχη της τηλεθέασης εγχώρια τηλεοπτικά προγράμματα. Έτσι σύμφωνα και με το πανηγυρικό δελτίο τύπου της ΕΡΤ «με τα πρώτα στοιχεία της Nielsen, η μετάδοση του Τελικού της Eurovision μεσοσταθμικά έκανε ποσοστό τηλεθέασης 71,6% στο λεγόμενο δυναμικό κοινό (18-54) και 68,1% στο σύνολο, καθώς τον παρακολούθησαν 2.806.000 τηλεθεατές, με την κάλυψη (για ένα λεπτό) να φτάνει τους 4.874.000. Και στους απίστευτους αυτούς αριθμούς πρέπει να προστεθούν και επιπλέον 566.000 πολίτες που παρακολουθούσαν τον Τελικό μέσω του ERTFLIX». ΝΤΑΝ

ΝΤΙΝ Για την ιστορία να αναφέρω πως με αυτές τις επιδόσεις ο χθεσινός τελικός βρέθηκε στην 8η θέση της εγχώριας κατάταξης στο γενικό σύνολο τηλεθέασης, από το 1999 που υπάρχουν μετρήσεις τηλεθέασης από τη Nielsen, με την αμέσως προηγούμενη (7η θέση) να είναι το 2010 (με 72,5%) που τη χώρα μας είχε εκπροσωπήσει ο Γιώργος Αλκαίος με το «Ώπα». Αντίστοιχα με τα δεδομένα από τις μετρήσεις τηλεθέασης στο δυναμικό κοινό, ο χθεσινός τελικός αναμένεται να βρεθεί στην κορυφή της κατάταξης όταν βγουν οι καθαροί μέσοι όροι, καθώς το υψηλότερο ποσοστό στους τηλεθεατές ηλικίας 18-54 ετών έχει καταγραφεί το 2013 (71,8%) που οι Koza Mostra με τον Αγάθωνα Ιακωβίδη διαγωνίστηκαν με το Alcohol Is Free. ΝΤΑΝ

ΝΤΙΝ Ότι λοιπόν το φετινό «πανηγυράκι» κατέγραψε τέτοια υψηλά νούμερα τηλεθέασης σε μία πολύ σκληρή κι ανταγωνιστική σεζόν θα έπρεπε να (είχε) κάνει τις διοικήσεις της δημόσιας τηλεόρασης να το αντιμετωπίζουν… ως έναν μουσικό διαγωνισμό με τεράστια τηλεοπτική «δύναμη». Αλλά… αλλά… πολλά αλλά…! ΝΤΑΝ ΝΤΙΝ ΝΤΑΝ ΝΤΙΝ ΝΤΑΝ

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version