Μία πολύ δύσκολη και σκληρή κούρσα είναι αυτή της φετινής σεζόν και μπορεί να είμαστε ακόμα στην αρχή της, αλλά οι τηλεοπτικοί σταθμοί γνωρίζουν πολύ καλά ότι πρέπει να βάλουν τα δυνατά τους από το ξεκίνημά της για να καταφέρουν να κρατήσουν στις κερκίδες των συχνοτήτων τους τούς τηλεθεατές.

Με την ολοκλήρωση του πρώτου μήνα λοιπόν της επίσημης σεζόν, του Σεπτεμβρίου, κάποιοι είδαν με… συγκρατημένη χαρά το ραβασάκι της Nielsen, ενώ κάποιοι άλλοι… συγκρατήθηκαν να μην βάλουν τα κλάματα, διαπιστώνοντας ότι οι επιλογές τους είναι μακριά από τις επιθυμίες μεγάλης μερίδας του τηλεοπτικού κοινού που έχουν ανάγκη για να παραμείνουν «στο παιχνίδι». Το ενδιαφέρον μάλιστα είναι όχι μόνο πώς έκαναν φέτος τα πρώτα… μηναία… μέτρα, αλλά και συγκρίνοντάς τα με τις επιδόσεις τους πριν από ένα χρόνο, δηλαδή τον Σεπτέμβριο του 2021, που το κλίμα ήταν ανταγωνιστικό, αλλά όχι τόσο σκληρό όσο τον Σεπτέμβριο που μόλις αποχαιρετήσαμε.

Παρακάτω λοιπόν, στους δύο πίνακες αναφέρονται οι μέσοι όροι των τηλεοπτικών σταθμών, βάσει κατάταξης, τόσο στο γενικό σύνολο (Πίνακας 1), όσο και στο δυναμικό κοινό (Πίνακας 2). Ωστόσο εκτός από την πρώτη στήλη κάθε πίνακα με τους μέσους όρους του φετινού Σεπτεμβρίου, αναφέρονται (στη δεξιά στήλη) οι αντίστοιχοι μέσοι όροι τους τον Σεπτέμβριο του 2021, με τη σύγκριση να αποτυπώνει περισσότερο το σκληρό ανταγωνισμό της φετινής σεζόν.

Ας δούμε όμως, τους σταθμούς σύμφωνα με τη σειρά κατάταξής τους αρχικά στο γενικό σύνολο (Πίνακας 1) τον Σεπτέμβριο που μόλις πέρασε, αλλά και κάνοντας σύγκριση με την περυσινή εναρκτήρια επίδοσή τους.

-MEGA: τερμάτισε πρώτο καταφέρνοντας αμέσως μετά το «σφύριγμα» της έναρξης όχι μόνο να κρατήσει τους τηλεθεατές στη συχνότητά του, αλλά να φέρει και κάποιους ακόμα, ανεβάζοντας έτσι τα ποσοστά του από την έναρξη της περυσινής σεζόν!

-ALPHA: από την κορυφή της περυσινής σεζόν, φέτος ξεκίνησε με λιγότερους τηλεθεατές στη συχνότητά του με αποτέλεσμα να βρεθεί στη δεύτερη θέση.

-ΣΚΑΪ: βρέθηκε πάλι στην τρίτη θέση, αλλά με αρκετά λιγότερους τηλεθεατές, με αποτέλεσμα να… στριμωχθεί στο σκαλί του βάθρου με το κανάλι του Αμαρουσίου.

-ΑΝΤ1: ανέβασε λίγο ταχύτητα και κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, αλλά συνεχίζοντας να έχει αρκετούς λιγότερους τηλεθεατές από αυτούς που χρειάζεται για να ανέβει… σκαλί.

-STAR: πτωτική πορεία για το σταθμό και μάλιστα καταλήγοντας να απειλείται από το πρόγραμμα της ΕΡΤ1 που το ακολουθεί στην κατάταξη.

-ΕΡΤ1: με ενισχυμένο αρκετά το ψυχαγωγικό της πρόγραμμα, αλλά και με τις μεταδόσεις του Eurobasket κατάφερε να ανεβάσει τις επιδόσεις της, βάζοντας αρκετά περισσότερους τηλεθεατές στη συχνότητά της, με το… χρέος τώρα, να τους κρατήσει!

-ΟΡΕΝ: το… άνοιγμα που έκανε δεν έφερε περισσότερους τηλεθεατές αλλά αρκετοί βρήκαν τις… επιλογές των άλλων καλύτερες, με αποτέλεσμα η κερκίδα του να αδειάσει ακόμα περισσότερο.

ΕΡΤ3: έκπληξη από το δημόσιο κανάλι της συμπρωτεύουσας που έφερε κάποιους τηλεθεατές στην κερκίδα του, καταφέρνοντας για έναν μήνα να μην τερματίσει τελευταίο, αλλά να αφήσει πίσω την «αδελφή» του!

ΕΡΤ2: με… μπερδεμένο ακόμα ψυχαγωγικό προφίλ, λόγω της ενίσχυσης της ΕΡΤ1, κατάφερε να κρατήσει τους ελάχιστους τηλεθεατές της, αλλά να επιβάλλεται να αποκτήσει πιο ξεκάθαρο ρόλο… και πρόγραμμα.

Ας δούμε τώρα τι έγινε τον Σεπτέμβριο στο δυναμικό κοινό (Πίνακας 2) βάσει της κατάταξης των τηλεοπτικών σταθμών.

-MEGA: κατάφερε να συγκεντρώσει στη συχνότητά του τούς περισσότερους τηλεθεατές ηλικίας 18-54 ετών, χωρίς να μετρήσει απώλειες από τις επιδόσεις του στην έναρξη της προηγούμενης σεζόν.

-ALPHA: ξεκίνησε τη φετινή σεζόν με αρκετά λιγότερους τηλεθεατές στην κερκίδα του με αποτέλεσμα να τερματίσει στη δεύτερη θέση, αλλά εμφανίζεται αποφασισμένο να κρατήσει τη… βεντέτα στη μάχη της τηλεθέασης!

-ΑΝΤ1: κατάφερε να κρατήσει τους ίδιους ποσοτικά τηλεθεατές στη συχνότητά του, ενώ από άλλους έφυγαν με αποτέλεσμα ο σταθμός του Αμαρουσίου να βρεθεί και εδώ στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

-STAR: ο σκληρός ανταγωνισμός και οι επιλογές του έριξαν το σταθμό σε μονοψήφιο μέσο όρο και φέτος εκτός βάθρου, ακόμα και στο δυναμικό κοινό, που ήταν από τα πρώτα εγχώρια κανάλια που… στόχευαν σε αυτό.

-ΣΚΑΪ: ίσως η χαμηλότερη επίδοση που έχει σημειώσει στο συγκεκριμένο ηλικιακό κοινό, αλλά σίγουρα θέλει επιμονή… και τρόπο… για να χτίσει τη μεταξύ τους σχέση που δεν ξεκίνησε φέτος με τους καλύτερους… οιωνούς αριθμών.

-ΕΡΤ1: ίσως η υψηλότερη επίδοση που έχει σημειώσει στο συγκεκριμένο ηλικιακό κοινό, αλλά σίγουρα θέλει επιμονή… και τρόπο… για να κρατήσει τη μεταξύ τους σχέση που ξεκίνησε φέτος με τους καλύτερους… οιωνούς αριθμών.

-ΟΡΕΝ: (ξανά!) ίσως η χαμηλότερη επίδοση που έχει σημειώσει στο συγκεκριμένο ηλικιακό κοινό, αλλά σίγουρα θέλει επιμονή… και τρόπο… για να (ξανα) χτίσει τη μεταξύ τους σχέση που δεν ξεκίνησε φέτος με τους καλύτερους… οιωνούς αριθμών.

-ΕΡΤ3: το κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης σημείωσε ανοδική πορεία και στο δυναμικό κοινό, καταφέρνοντας να μην είναι η… τελευταία επιλογή των τηλεθεατών ηλικίας 18-54 ετών.

-ΕΡΤ2: λίγους… αλλά σταθερούς στις κερκίδες της συνεχίζει να κρατά κάποιους τηλεθεατές που σε αυτή την ανταγωνιστική σεζόν πολλοί, ακόμα και τα «αδέρφια» της, θα τους ήθελαν. Αλλά η δημόσια τηλεόραση με τις συχνότητές της, καταφέρνει συνολικά να έχει… σημαντική μερίδα του τηλεοπτικού κοινού, κάτι που σίγουρα… δεν γίνεται τυχαία…!

Αυτές λοιπόν ήταν οι επιδόσεις των τηλεοπτικών σταθμών τον πρώτο μήνα της φετινής σεζόν. Τα κοντέρ της Nielsen αποτύπωσαν και με αριθμούς το μέγεθος του σκληρού ανταγωνισμού με κάποιους να τα λαμβάνουν υπόψη τους και να αναζητούν τρόπους για να ανεβάσουν ταχύτητες… και κάποιους άλλους να ψάχνουν απλά… δικαιολογίες…!

Melas Blog
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας